freesmachine

Gestart door rixke rail, 22 mei 2015, 19:56:41 PM

rixke rail

'k heb een freesmachientje besteld. 't was dringend nodig : zie HIER.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

ERVIN

Ze hebben onze Nederlandse vrienden er voor ingeschakeld , maar goed ook , ik rij liever op de nederlandse auto(snel)wegen dan op de onze , daar liggen de wegen er veel beter bij. ;)

Havoc

Hangt ervan af waar... Op sommige wordt je zeeziek.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PietB

Citaat van: Havoc op 22 mei 2015, 22:29:41 PM
Op sommige wordt je zeeziek.
Nog nooit last van gehad!
Vertel eens Johan, weleke wegen zijn dat?

grt Piet.

loebaske

Knap filmke, wat me opvalt is dat de truck bestuurders geen verstand hebben om langzaam te rijden zoals de freesmachine...

Rangeerduivel

Citaat van: loebaske op 23 mei 2015, 08:16:33 AM
Knap filmke, wat me opvalt is dat de truck bestuurders geen verstand hebben om langzaam te rijden zoals de freesmachine...

Het ligt niet aan het 'verstand' hé Loebaske,
De freesmachine is gemaakt/ ontworpen om langzaam te rijden,de vrachtwagens tegenovergestelde,
Bovendien moet men zorgen dat de lading goed verdeeld is over de oplegger,er moet nog mee gereden worden ook.
Het lijkt simpeler dan het is,de eerste keren wordt er soms wel wat gemorst

;)

Chrisrail

#7
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Havoc

Citaat van: PietB op 23 mei 2015, 01:19:56 AM
Citaat van: Havoc op 22 mei 2015, 22:29:41 PM
Op sommige wordt je zeeziek.
Nog nooit last van gehad!
Vertel eens Johan, weleke wegen zijn dat?

grt Piet.

Vlak voor je aan Rotterdam komt, ter hoogte van de wisselaar Ridderkerk rijd je precies op een golvende zee. Weg is wel zonder putten maar gaat gelijk een golfplaat omhoog-omlaag. Op secundaire wegen heb je dat nog wel eens meer. Fotootje ervan http://www.refdag.nl/bouwen_op_dik_water_1_172620 In België zijn de groeven in de lengterichting, in Nederland in de dwarsrichting. Bij ons zijn er wel véél meer putten.

En soms heb je zelfs wegen die zo aangelegd zijn! Vind er geen foto van, maar het was speciaal zo aangelegd om te dwingen traag te rijden. De golven gingen links en rechts tegengesteld: als links omhoog gaat, gaat rechts naar beneden. Moeilijk uit te leggen zonder foto.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PietB

Ja de weg(A15) die jij noemt is inderdaad een ramp.
De oorzaak is de slappe veenlaag die eigenlijk in het gehele westen van Nederland als onderlaag ligt.
Op dat stuk weg zijn al heel wat wegenbouwers in de problemen gekomen en het is nog steeds niet echt afdoende opgelost.
Ook een beruchte weg is de A12
Wel heeft men op diverse projecten gebruik gemaakt van EPS (EPS, naar expanded polystyrene) blokken die op de veenlaag worden gelegd en er niet in zakken.

Citaat van: wikipedia
Toepassingen

In de bouw wordt EPS veel toegepast voor thermische en geluidsisolatie en om trillingshinder te voorkomen. Zijn schokabsorberende eigenschappen maken EPS geschikt om in verpakkingen breuk te voorkomen. Het wordt toegepast als licht ophoog- of funderingsmateriaal in de wegenbouw, met name in de veengebieden in het westen van Nederland. Het is lichter dan veen en voorkomt verzakkingen van wegen grotendeels. EPS wordt veel gebruikt waar wegen op kunstwerken als bruggen of viaducten aansluiten. Veel viaducten over gedeeltes van de Betuweroute, zoals in de Alblasserwaard, zijn met EPS gebouwd. In de HSL-Zuid is EPS gebruikt voor de opritten naar de brug over het Hollandsch Diep.

En dat schijnt goed te werken.

grt Piet.

EVP

Citaat van: ERVIN op 22 mei 2015, 21:55:57 PM
Ze hebben onze Nederlandse vrienden er voor ingeschakeld , maar goed ook , ik rij liever op de nederlandse auto(snel)wegen dan op de onze , daar liggen de wegen er veel beter bij. ;)


daar twijfel ik ten zeerste aan of de wegen daar beter zijn!

rixke rail

Citaat van: loebaske op 23 mei 2015, 08:16:33 AM
Knap filmke, wat me opvalt is dat de truck bestuurders geen verstand hebben om langzaam te rijden zoals de freesmachine...

Citaat van: Rangeerduivel op 23 mei 2015, 10:06:00 AM
Het ligt niet aan het 'verstand' hé Loebaske,
De freesmachine is gemaakt/ ontworpen om langzaam te rijden,de vrachtwagens tegenovergestelde,
Bovendien moet men zorgen dat de lading goed verdeeld is over de oplegger,er moet nog mee gereden worden ook.
Het lijkt simpeler dan het is, de eerste keren wordt er soms wel wat gemorst.

;)

Citaat van: Chrisrail op 23 mei 2015, 11:52:16 AM
Wanneer de truck gelijktijdig (aan het zelfde tempo) mee zou rijden dan vliegt alles gewoon op den zelfde hoop.
Gelijk verdelen is de kunst.
;)


Er is een coördinatie tussen de freesmachinist-operator en de truck-chauffeur.
De eerste geeft geluidsignalen, waardoor de laatste zijn vrachtwagen kan dirigeren ...
Je ziet trouwens, dat er verscheidene keren gemorst wordt, de borstelwagen lost dat probleem dan weer op ...
Volle bewondering voor deze werkmensen !  8)
De baan is weer nu in prima staat, veel minder lawaaihinder ...  :)
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Terrie

wel ... ik kreeg uw filmpje niet open en begreep er dus niets van ... een freesmachine is een machine die met een snel ronddraaiend stuk gereedschap, de frees, een vorm of profiel kan frezen uit een stuk materiaal ... en dat op schaal, waarschijnlijk om bij u treinen te zetten ... ik volgde al niet meer echt ...

Rangeerduivel

Citaat van: Terrie op 28 mei 2015, 10:06:05 AM
wel ... ik kreeg uw filmpje niet open en begreep er dus niets van ... een freesmachine is een machine die met een snel ronddraaiend stuk gereedschap, de frees, een vorm of profiel kan frezen uit een stuk materiaal ... en dat op schaal, waarschijnlijk om bij u treinen te zetten ... ik volgde al niet meer echt ...

Alle mogelijkheden staan open,hangt er vanaf WAT er moet gefreesd worden hé Joke ;D
Maar ik begrijp de verwarring,
zonder verduidelijkend filmpje is het moeilijk vrachtwagens te gebruiken om restafval te evacueren bij het frezen van een onderdeel voor een modeltrein in HO! :D :D

;)