rechterbeen van U baan

Gestart door argilla, 01 juni 2006, 20:46:32 PM

argilla

hier een schets van het rechter gedeelte van een u-vormige baan
imghttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/spoorplan2.jpg/img



het is een kleine onderhoudsinstallatie met eveneens een klein industrie terrein in de rechterbovenhoek ( cement overslag).
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Tom

#1
Sorry hoor maar ik zie nog niet veel. [:(]
Tom

Gerolf

#2
De url van je img is onvolledig, argilla. Kijk eens na hoe hij er uit moet zien ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

#3
citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

De url van je img is onvolledig, argilla. Kijk eens na hoe hij er uit moet zien ...



inderdaad de url was er niet bij. Nu wel . Bedankt voor de opmerking [;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

#4
[:0] Dit kan mooi worden, Argilla !
Is je uithaalspoor voor de cementfabriek lang genoeg? Of is het de bedoeling er timesaver-eigenschappen aan te geven?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

#5
Wat er mooi aan is dat er weinig recht spoor is, al is dat voor opstelsporen weinig realistisch.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

argilla

#6
heb verandering aangebracht. De cement wordt vervangen door een kanaalkom voor ijzererts overslag. Waarom ? wel ik heb 24 Dacker ertswagens. Zodoende kan ik nu "way-bills" opstellen voor het vervoer van ertsen.

][/img]




ps: je mag aan het plan veranderen hoor. Hoe meer tips hoe beter  [;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

janjozef

#7
Wel wat ik er aan zou veranderen is de opstelsporen voor rijtuigen, Ik zou proberen die iets meer in een rechte lijn te leggen. Met als eerste een driewegwissel gaat ge dan een spoor meer hebben en zeker tegenover de huidige versie geen plaats verliezen. Zal ook makkerlijker zijn op rijtuigen op de sporen te zetten.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

modelbaanHO

#8
Hallo,

Ik volg de redenering van Janjozef. Zeker wanneer je wil randeren met aan en afkoppelen van wagons zijn gebogen sporen niet ideaal. Je zou ze recht kunnen maken door de eerste wissel van de opstelbundel onmiddellijk achter de wissel te plaatsen van het rondgaande spoor (denk ik).
Voor het overige vind ik het een mooi ontwerp.
Luc.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

modelbaanHO

#9
Oeps, typfoutje: randeren = rangeren
Luc.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Gerolf

#10
Ik volg Luc (en JanJozef). Plaats de wissel voor de rijtuigenbundel voor de aftakking van je dieseldepot. Hiermee wordt ook je depot niet belast door rangeringen met rijtuigen.
Je kan de rijtuigbundel ook weglaten (ergens anders op je baan zetten?) op die manier heb je ruimte voor toegangswegen, andere (grotere) gebouwen, ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

#11
Ik hoop dat jullie dit bedoelen. De wissel is dan inderdaad drieweg. Heb ook de schrootyard van de NMBS een spooraansluiting gegeven.
[/img]


hopelijk is het nu beter.Jullie hadden wel gelijk [;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

modelbaanHO

#12
Neen, het is niet helemaal zoals ik bedoelde. Ik zou de toegangswissel vlak na de wissel zetten die de splitsing maakt van je rondgaand spoor en de toegang tot het depot. Een slanke links meegebogen wissel lijkt me in die flauwe bocht te passen.
Dus nog voor de wissel die toegang geeft tot de andere opstelsporen.
(Amaai, dat is niet gemakkelijk om zoiets in woorden te zetten...)
Luc.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Tom

#13
Wat ik zou doen is de brandstof opslag weglaten, je zodanig locloods uitbreiden om het een typische belgisch gevoel te geven, en dan een paar brandstofslangen tussen de opstelsporen van de locloods meet een paar tanks naast de loods.
Tom

Rochevalien

#14
citaat:
Geplaatst door argilla

hier een schets van het rechter gedeelte van een u-vormige baan




het is een kleine onderhoudsinstallatie met eveneens een klein industrie terrein in de rechterbovenhoek ( cement overslag).



>>> Volgens mijn bescheiden mening liggen er v??l te v??l sporen in die keerlus.Wat zeg ik ,volgens mij kunnen ze er gewoon niet allemaal in.Zulke "spoorzwangere" toestanden zijn trouwens dodelijk voor enige realischtische scenery .Ik raad je dan ook aan om eens in het assortiment van de gangbare merken te zoeken naar de afmetingen van bv een lokloods en een koerdienst en deze een uit te tekenen op je plan. Of nog beter :teken je plan eens uit rekening houdend met de min afstanden tussen de sporen onderling,vooral in de bogen.Vergeet ook de wisselhoek niet.
 

Gerrit