Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Onkruidverdelgingstram.

Gestart door Roderik, 21 mei 2015, 18:53:33 PM

Roderik

Weer wat voort gedaan...


Onkruidverdelgingstram by trambuilder, on Flickr


Onkruidverdelgingstram by trambuilder, on Flickr


Onkruidverdelgingstram by trambuilder, on Flickr

De volledige samenstelling: Helemaal achteraan de sproeiwagen en daarvoor de twee tankwagons met water.
De wagon met het gesloten gedeelte droeg de vaten met de pesticide. De drie wagons werden getrokken voor een autorail of een motrice.


Onkruidverdelgingstram by trambuilder, on Flickr
Always be modelling!

Roderik

Aangezien ik de instellingen van de Cameo wat beter onder de knie krijg, heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om een ander model dat ik al een tijd wou, uit te werken: een AR284. Deze heeft de kast van een Standaard maar werd voorzien van een dieselmotor. Er waren er 6 (AR115-AR284-AR285-AR286-AR287-AR288).

Ik werk er twee uit. AR284 en AR115 (die in sommige details afwijkt van de andere 5, bijv. de buffers)


Untitled by trambuilder, on Flickr


AR284 by trambuilder, on Flickr
Always be modelling!

Steam.N

Toch wel handig, zo'n snijplotter ...
Mooi resultaat, Roderik !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

tonycabus

Hey Roderik, weer goe bezig hé man! Weet je dat de 115 dezelfde raamhoogte heeft als de standards, maar dat de 284-288 minder hoge ramen hebben? Kijk anders maar eens in de Mupdofer publicatie van Pierre Roovers, of mail ik je de scans eens door? pm me eens...
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Roderik

Hallo Tony,

Dat van die ramen wist ik niet. Bedankt voor de info. Het boek van Mupdofer heb ik dus daar kan ik de maten controleren....
Dringend eens moeten verder doen, denk ik... :-)
Always be modelling!

Roderik



ART44 rijdt langzaam door Bouillière terwijl hij de onkruidverdelgingstram naar Paliseul trekt. Hij heeft nog een lang seizoen voor de wielen.
Binnen enkele weekends steekt de onkruidverdelgingstram zelfs de grens over richting Frankrijk. Door de warme zomer hebben de Buurtspoorwegen in de omgeving van Sedan hun handen vol en hebben gevraagd ook daar mee de dienst aan te vullen. ;)


De wagon met de sproei-installatie heeft al betere dagen gezien. Een likje verf zou geen overbodige luxe zijn.

Always be modelling!

Gerolf

Vooral de ruiten van dat "strijkijzer" hebben een beurt nodig  ;D
Maar 't zijn wel alweer mooie, sfeervolle beelden  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

Hoeveel mm kan zo'n machien snijden? 
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Roderik

Citaat van: Gerolf op 20 september 2015, 00:33:06 AM
Vooral de ruiten van dat "strijkijzer" hebben een beurt nodig  ;D
Ik denk dat dat de gordijntjes zijn. In de 'echte' wagon hingen die ook.
Men heeft er het raden naar waar die voor dienden. Buiten open en dicht doen uiteraard. ;D
Always be modelling!

Johnnytrein

Zou je geen wasstraat aankoop overwegen zo vuil dat de sproeitrein is.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Roderik

Citaat van: conducteur op 20 september 2015, 01:04:16 AM
Hoeveel mm kan zo'n machien snijden?

Ik geraak momenteel aan 0,25mm maar er is een nieuwe messenhouder onderweg die tot 0,50mm zou moeten gaan...
Always be modelling!

Havoc

Machtige modelbouw zoals ik veel meer zou willen zien (laat staan een tiende ervan kunnen). Maar de verwering is er ver over voor mij.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Roderik

Citaat van: Havoc op 22 september 2015, 19:10:04 PM
Maar de verwering is er ver over voor mij.
Misschien is er wel wat van aan want ik krijg die reactie steeds meer... Ondanks dat vind ik doorgedreven (en zelfs overdreven) vervuilde voertuigen heel mooi om na te maken...
Always be modelling!

Steam.N

Citaat van: Havoc op 22 september 2015, 19:10:04 PM
Machtige modelbouw zoals ik veel meer zou willen zien ...

+1 !!!


Citaat van: Havoc op 22 september 2015, 19:10:04 PM
... Maar de verwering is er ver over voor mij.

Niet mee akkoord.  Ik vind het prima zo. Geeft een geloofwaardige sfeer van afgeleefdheid ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

philippe_007

Is dit schaal N of HO?

Moi werk, met welke plotter snij je? En welk teken programma gebruik je daarvoor?