Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

peco wissel

Gestart door n/a, 01 juni 2006, 20:40:01 PM

n/a

Als nieuw lid op het forum zal ik mee eerst even voorstellen. Mijn persoonlijk profiel is te zien bij de auteur, dus dat ga ik niet herhalen.
Ik ben een jaar geleden begonnen met het opzetten van een modelspoorbaan. De afmeting van de baan is 93x170 en ik wil gaan rijden op schaal N. In eerste instantie wil ik beginnen met analoog rijden, maar wel met voorbereidingen op digitaal en veel later wellicht ook via de computer. Het baanplan heb ik inmiddels klaar en ben me op het moment aan het orienteren op het materieel.

Mijn vraag is het volgende
Ik heb flexrail van Peco (code 55)en ik twijfel of ik peco wissels wil gaan gebruiken of die van minitrix.
Ik heb onlangs gelezen dat peco wat problemen kan opleveren bij digitaal gebruik en daarvoor de wissel moet worden omgebouwd. Daarbij komt dat de originele wisselaandrijving van peco veel stroom vraagt en zeer luidruchtig zou zijn. Echter de wissels van peco zijn een stuk goedkoper en realistischer dan minitrix.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere forum leden over peco rails in combinatie met digitaal en welke wisselaandrijving is toegepast.

Groet Wim

ysbeer

De enige ervaring die ik met peco wissels heb is die H0 wissels.
En die is goed.
Als een wissel op normaal analoog rijden geen problemen geeft,dan zal hij dat ook niet doen met digitaal rijden.
Er hoeft dus absoluut niets aan een wissel veranderd te worden voor diditaal als dat ook al niet nodig was voor analoog.
Ik zou de orginele aandrijving niet gebruiken maar een motor aandrijving van b.v conrad of feather.
persoonlijk vind ik peco wissel vele malen mooier dan trix.

Wim (ys)