Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

verlichting op afstand besturen

Gestart door dani, 18 mei 2015, 11:14:12 AM

conducteur

Wat gebruik je als protocol? I²C? Geeft dat geen problemen over grote afstanden?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

raf

ikke ????

ik gebruik een zelf geschreven sturing
complex nee als iedereen zich aan het protocol houd
signalen op de doorgaan de baan trekken zich geen meter aan van wat er in de stations gebeurt.
buiten het inrijsignaal dat word door de station chef mee gestuurd
alles wat in de stations gebeurt word door de chef geregeld .zoals wissel straten en dergelijke
die chef moet dus nooit communiceren met die in station noord en vise verca
de spiralen zijn schaduw stations en die hebben ook een eigen protocol wat wel nog mee loopt met de signalen

in de stations kan ik op manueel gaan maar dat is maar half manueel want het gaat nog steeds via de chef
rangeren op het rangeer station is 90% manueel buiten het oppik spoor wat weer gekoppeld is aan een chef

dan de dag/nacht processoren die hangen aan elkaar met enkele verbindingen
elke processor kan het nacht laten worden door 1 lijn laag te maken en deze ook laag te houden
hij die de nacht procedure start houd dus die lijn laag tot zijn programma is afgelopen

de dag/nacht processoren sturen over een 36 tal uitgangen weer kleine processoren aan die allemaal hun ding doen onafhankelijk van de rest van de sturingen
die 36 processoren staan in voor verlichting ,deuren die sluiten of open gaan ;geluiden die je hoort over dag en s'nachts .
elke mini processor heeft dan weer 12 zaken die hij kan besturen dus 36 X 12 en die uitgangen verschillen dus bij dag en nacht
BV uitgang 60 kan bij nacht een verlichting op een kamer in huis 10 laten aan gaan maar overdag doet deze de was waaien BV die bij huis 10 in de tuin hangt
de mogelijkheden zijn dus enorm en steeds afzonderlijk uitbreid baar wan tik kan BV eerst met een 8 pens processor een paar zaken sturen en naargelang het dorp groeit een grotere processor gaan gebruiken

gr raf en ja het is ingewikkeld maar wel plezant om doen



If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.