Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Piko H0 reeks 82 : machinist inzetten.

Gestart door eve, 13 mei 2015, 11:40:35 AM

eve

Om de Piko 8217 (en andere nummers) te voorzien van een machinist moet je het machinistenhuis (bestuurderscabine...) afnemen. De handleiding is hier niet zo duidelijk. Maar aan de hand van volgende foto gaat het vlot.



Als je de machinist op zijn plaats lijmt met secondenlijm, laat dan de lijm voldoende lang uitdampen om te vermijden dat er witte sluiers op de ramen gevormd worden.



Let er bij het hermonteren op, dat de lichtgeleider achter de uitlaat (gele pijl op de onderste foto) mooi in het gaatje valt van de onderkast (gele pijl bovenste foto), anders sluit een en ander niet mooi af..

Erik

loebaske

En terwijl die toch open is een likje verf op de bestuurders post of meteen weatheren dat ding!!!

755philippe

wheateren van een nieuwe loc is toch een riskante operatie als je het mij vraagt tenzij je dat al dikwijls hebt gedaan.
Als dat mislukt is heel je chasis naar de vaantjes zoals ze dat zeggen. Zelf zou ik daar niet aan durven beginnen. Als het lukt kun je daar wel mooie resultaten die de werkelijkheid benaderen hebben.
Mvg

755philippe

loebaske

Is niet meer nieuw...is al meer dan een maand oud!!!





centauri167


Stieven76


mark7758

Netjes gedaan Eric,
Maar heeft jou hekje een aanrijding gehad? Of was de Treinbestuurder te zwaar toen hij op het hekje leunde.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

loebaske

Is ondertussen al opgelost Marc, had het ook maar gezien aan de foto's...

Die foto's zijn niet nieuw, stonden reeds in het draadje over reeks van Piko, daar staan ook nog andere foto's, blijkbaar heeft men er over gekeken door al de berichten...

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

loebaske

Bemerk ook de elek kabel op de stuurpost, die is bruin geschilderd en de kontakt doos is wit zoals het hoort




RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'