Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Een ongeluk komt nooit alleen (zeggen ze)

Gestart door Peter, 13 mei 2015, 10:56:19 AM

evan

Dat is echt brute pech Peter!

Veel beterschap en herstel gewenst voor je vrouw!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Peter

He, he, sinds half zes weer thuis. Een godsgansedag met mijn echtgenote in het ziekenhuis gezeten. De pijn was vanmorgen bijna ondraaglijk geworden, zodat ik haar in de wagen heb gezet en naar de spoed van het St.Augustinus ziekenhuis ben gereden.
Bloedafnamen, wachten, beeldvorming, wachten, echo en wederom wachten.. Tegen vijf uur eindelijk de uitslag. Niets gebroken, niets gebarsten doch een zeer zware ontsteking, randje bloedvergiftiging. Dus medicijnen nemen, en dagelijks verzorging door een verpleegster gedurende 14 dagen.
De enige en beste troost, ze mocht mee naar huis, en alles zal in orde komen. Zucht, zucht, zucht  :) :) :)
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PietB

Joh Peter, wat een narigheid.
En zoals Luc zegt, is het!

Sterkte en beterschap voor uw vrouw.

grt Piet.

marc goovaerts

En hopelijk gaat het die 14 dagen dag na dag merkbaar beter !

Peter

#20
Citeerhopelijk gaat het die 14 dagen dag na dag merkbaar beter

Dat hopen we ook, want normaal zouden we binnen drie weken in verlof vertrekken, namelijk een week naar het Bayerische wald (tegen de Tsjechische grens)
en aansluitend een week naar het Schwarzwald.
De dokter gaf ons in elk geval weinig moed, want die zei je kan, in geval van, bij het ziekenfonds altijd een rolstoel huren, maar genezen zal het uiteindelijk wel.
Dus we houden de moed er in.
En terwijl ze wat ligt te rusten/slapen kan ik wat knutselen
Met vriendelijke groeten
Peter

Djoeke

Wat een verhaal! Nu, ik zou toch zeker klacht indienen. Je valt hen daardoor niet aan, het is een stom ongeluk maar het is wel zo dat dit had moeten vermeden worden. Zo'n grote afstand ! Als mijn moeder op die trein had moeten gaat (of afstappen), was dat misschien ook gebeurt. Het probleem is dat je zoiets altijd pas na een ongeval vaststelt.
Nu, wij, trouwe trein-fans mogen gerust klacht gaan indienen, het betekent niet dat we daardoor minder van treinen houden. In tegendeel, ik denk dat wij allemaal wel zouden willen dat dit soort problemen niet zouden voorkomen !

Peter

Voorlopig gaat het toch maar traag vooruit.  Alhoewel de blauw/rode bloeduitstortingen van halverwege de dij tot aan de voet begint te verbleken, is de
wonde zelf nog lang niet in orde. Ondanks de (toch wel zware) antibiotika, is het abces rond de wonde nog lang niet verdwenen, maar gelukkig al wel iets gemindert. Daarjuist nog bij de dokter geweest. Het beterd dus wel , maar onze vakantie.....afwachten.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Daarjuist het verdikt van de dokter gekregen. Volledig herstel wordt op 3 maanden geschat.
Dat wil zeggen dat onze eerste week (wandel) vakantie niet doorgaat. Heb die daarjuist geannuleerd,
en de anulatie verzekering (Touring) de nodige dokumenten bezorgd. Zij waren trouwens al
op de hoogte van de situatie.
Wat de tweede week vakantie betreft (Schwarzwald) is het nog onzeker. In geval de dokter het toelaat, zou dit
nog kunnen doorgaan, vermits de eigenares zelf professionele verpleegster is in het ziekenhuis in Waldkirch (ong 14 km afst.)

Wachten we dus af.
Met vriendelijke groeten
Peter

PietB

Amai Peter, dat zijn lelijke tegenvallers.
Sterkte, ook voor uw vrouw.

grt Piet.

ERVIN

Ja Peter , dat is echt wel pech hé , wens je vrouwtje veel beterschap en verzorg ze maar goed. ;)
En hopelijk kan de tweede week vakantie alsnog doorgaan.

marc goovaerts

Hopelijk brengt het Schwarzwald toch minstens wat deugddoende rust

just4fun

We duimen mee voor het Zwarte Woud.
Wens ze nog een goed herstel!

Paul


Peter

Goed en helaas ook minder goed nieuws.

Dokters kontrole gisteren: De wonde, en de ontsteking genezen goed en we mogen dus morgen naar het Zwarte woud vertrekken.  Zucht !!!
Maar
minder goed is het feit dat de zwelling rond de wonde nog een tijd nodig heeft om helemaal weg te trekken, en het herstel van de beschadigde zenuwen onder de knie tot boven de enkel in het gunstigste geval nog een zestal maanden zal duren, als ze tenminste helemaal genezen. Nadeel van die beschadigde zenuwen is dat die oppervlakte min of meer gevoelloos is waardoor ze voorzichtig moet zijn van dat deel niet te stoten enz.

Maar we blijven beide vol goede moed en humeur, en kijken uit naar de zalige rust die we morgen tegemoet gaan. :D :D :D
Met vriendelijke groeten
Peter

PietB

Ik hoop dat jullie een heel leuke tijd in het Zwarte Woud gaan hebben Peter.
Geniet er van.

grt Piet.