Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

PIKO 8217 H0 DC - DCC versie.

Gestart door eve, 03 mei 2015, 09:17:52 AM

Rangeerduivel

Het is niet mijn bedoeling met modder te gooien,
maar in het geval van de 73 gaat het mijns inziens toch om een 2de levering,terwijl er bij de eerste al problemen vastgesteld werden.
Ik kan nergens merken dat daar al enige moeite/verbetering aan gedaan is

In het geval van de ESU 8040 werd de levering gestopt zodra er mankementen aan bod kwamen,en alle loc's met problemen worden gratis door een nieuwe uitvoering vervangen...
Daar weten ze dat hun materiaal even goed moet zijn als de klant zijn geld!

;)

eve

Ik heb iets gemist...

Staat er hier ergens iets over een 73 die de kuren van de  82 heeft ?

Erik :-\


bellejt

deze week ga ik om de 73 AC versie.Zal hem ff proberen te testen in mijn wisselstraten op K rails.Voor de 82 AC versie moeten we nog lang wachten (ten vroegste september)

Rangeerduivel

Citaat van: eve op 03 juni 2015, 16:51:10 PM
Ik heb iets gemist...

Staat er hier ergens iets over een 73 die de kuren van de  82 heeft ?

Erik :-\

Nee Erik,
maar gezien de korte tijdspanne die er is tussen de twee leveringen kan ik moeilijk geloven dat bij deze lichting de eerder ervaren problemen verholpen zijn...

;)

eve

Citaat van: loco op 03 juni 2015, 12:23:59 PM
Het zou wel eens kunnen dat Peter toch gelijk heeft. Indien je de drijfstangen gemakkelijk kunt demonteren loont het de moeite om dit te doen en te kijken of het probleem zich dan nog stelt. Een klein braampje in de openingen van de drijfstangen is voldoende om een schokkend gedrag in één enkele richting te krijgen. Door het uitruimen van de gaatjes in de drijfstangen kreeg ik vroeger bij modellen van Jocadis vaak het probleem weggewerkt.

Heeft er nu nog niemand met een waggelende machine dit gedaan ? Het zou een hoop veronderstellingen uitsluiten.

Erik

(IK heb geen machine (meer)).

B_Modelbouw

@ Erik, ik heb alvast een 73'er die waggelt ... Zelf ben ik niet zo'n expert die het model open maakt, maar als je wil mag je er gerust een kijkje naar nemen...
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


celtjan

Mijne 73'er (2r= snd) getest op stuk recht spoor. > = Ok.

Gr,
Jan

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Interessante info, maar niet iedereen is de franse taal machtig...
Eventueel vertalen en het hier plaatsen ??

krispy

Heb gisteren men 7384 ingereden  ;)

Volgende vaststelling : geen opvallend gewaggel , loopt zeer mooi  :P

wat ik wel heb moeten doen , is de koperen strips die tegen de wielen aanzitten moeten exrta naar buiten plooien , omdat bij verschuiven van de assen het andere wiel geen contact meer maakte en dan de wielen op zich eens goed gereinigd.
Daarna heeft hij hier geduurende een uurtje rondjes gedraaid zonder probleem ( zowel met als zonder sound ) , slechts af en toe was er een flikkering in de lichten waar te nemen , maar dat komt waarschijnlijk door de baan zelf ( vuil enz  ... )

Best tevreden van men aankoop  ;)
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Rangeerduivel

Heb je nog een (leeg)sounddecodertje in uw kast liggen...
De sound voor de HLR73 (Piko) is nu ook te downloaden op de site van ESU.
Deze is er recent bijgekomen rond 08/07/2015

;)

eve


rixke rail

Citaat van: loebaske op 17 juni 2015, 20:34:48 PM
Interessante info, maar niet iedereen is de franse taal machtig...
Eventueel vertalen en het hier plaatsen ??

Ziehier :



Bij mijn 73 hielp het : ik heb die uitsteeksels volledig afgeknipt.
Hij reed voor geen meter voor de ingreep, nadien veel beter.
Al is het nog niet perfect ...  :-\
Modelspoorse groeten.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN