Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

De 5e minibaantjeswedstrijd (2016)

Gestart door doomslu, 01 mei 2015, 12:29:45 PM

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Kan niets zien in MSM 147....

Ben in ieder geval nog bezig aan men minibaantje en zou heel graag nu eens mee doen...

Steam.N

Verleidelijk ...
Vreemd, die beperking in diepte van 1.5m.  Dit was in 2014 2m, en veel reserve had ik met NEEB niet ... 
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loebaske

Zal dan met HO geen reserve hebben....maar soit, dan rijden we niet rond, zo eens af en toe van links naar rechts, men staat toch niet een uur aan het baantje te gapen...

marc goovaerts

Citaat van: loebaske op 01 mei 2015, 12:38:29 PM
Ben in ieder geval nog bezig aan men minibaantje en zou heel graag nu eens mee doen...
Men weze gewaarschuwd...  ;) ;D

doomslu

Op 1,5 meter kan je makkelijk keren hoor.
We hebben meer ruimte voorzien in de lengte, omdat de baantjes nu zo dicht op mekaar stonden dat het wat moeilijk was.
De diepte van 2 meter was eigenlijk nergens voor nodig. We voorzien wel een doorgangetje.  ;)
De reden is dat ik een wat ruimer gangpad wil, want het was daar vorig jaar soms drummen voor die baantjes!  :D
Je moet weten dat we in Leuven vast zitten aan een bepaald stramien door de contactpunten voor elektriciteit in de vloer.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Heb het eigenlijk nog niet uitgepast welke bogen ik ga gebruiken, alles ligt hier klaar gezaagd....nog deftig monteren, en dat is voor het laatste.

Mijne "rok" is ook klaar  ;) ;)

Steam.N

Citaat van: doomslu op 01 mei 2015, 18:06:17 PM
Op 1,5 meter kan je makkelijk keren hoor....

Klopt: daar gebruikte ik 1.2m voor.
Maar mijn helpers moesten regelmatig achteraan wat technische assistentie verlenen.
Als Luc voor een doorgangetje zorgt, ziet het er prima uit.
De vormvrijheid is een goeie aanpassing van het reglement.

Benieuwd wie allemaal gaat inschrijven.
Eigenlijk een "must" ;-)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter


Jurgen

Citaat van: doomslu op 01 mei 2015, 18:06:17 PM
Je moet weten dat we in Leuven vast zitten aan een bepaald stramien door de contactpunten voor elektriciteit in de vloer.

Lees ik dat het volgend jaar terug in Leuven zal doorgaan? Of lees ik verkeerd?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

loebaske

Oeps....je heb die nog in uw bezit Luc...

Havoc

Ook nieuw dat de afmetingen gelijk zijn voor elke schaal.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

railrunner

#13
Mmm, interessant ruim reglement deze keer op één puntje na maar dat puntje kan duidelijk zonder discussie omzeild worden.  Dat opent perspectieven.  Kan ik misschien eindelijks het minibaantje maken dat ik al zo lang had willen maken.  Alleen dat ik reeds met een aantal projecten bezig ben, dit er nog bij doen???  Moet er eens over nadenken.

doomslu

Citaat van: Havoc op 01 mei 2015, 20:24:15 PM
Ook nieuw dat de afmetingen gelijk zijn voor elke schaal.
Dat was al zo in 2014 hoor.

We gaan uit van een situatie die zich ook bij u thuis voordoet: je hebt een gegeven ruimte en je kiest ofwel een schaal en maakt jouw ontwerp in functie van die beide vorige gegevens, of je kiest een thema en dan ga je de schaal bepalen waarin je dat thema kan verwezenlijken.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *