Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

PanPastel

Gestart door eve, 24 april 2015, 15:01:41 PM

eve

http://www.panpastel.com/

Aanbrengen met een fijnporige spons die ze ook aanbieden.
Geschikt voor bvb muren waar de voegen onaangeroerd moeten blijven.
En veel meer...

Erik

loebaske

Heb je daar al ervaring mee? bedoel kan je iets laten zien??

Bedank

eve

Ik heb er geen ervaring mee.
Maar ik kan me indenken dat het bruikbaar is.

Erik

GVL

Zeker bruikbaar.
Poeders van PanPastel gebruik ik al een tijdje. Vrij goede hechting.

Dirky

Ik gebruik het zachte pastelkrijt van Schmincke. 'k Maak er poeder van door met een hard penseel over het oppervlak te borstelen...

Paulogic

Dit product werkt prima. Ik gebruik (al een tijdje) enkele kleuren voor verwering en details. Heb net, wegens allemaal leeg, wat meer kleuren besteld en
wat extra applicators.

Dit is een super product voor het kleuren van gelaserde MDF (lees reliëfgelaserde).

Werkwijze is vrij eenvoudig. Het is niet mijn ontdekking maar een variatie op een bestaande methode. Militaria modelbouwers kunnen ons nog wat leren !

- Spuit een primer op de MDF waarbij je bvb witte primer gebruikt voor witte voegen, grijze voor... enz. Je kan zelfs porie-vullende primers kopen die
  wat andere resultaten geven. Het lijkt dan allemaal wat straffer van kleur en precies ook wat gladder. (voor verf is dit zelfs uitstekend. ref : Ludo Huybrechts)
- Neem een zacht sponsje (verkrijgbaar bij panpastel) of zo'n sminkstokje (kan je eventueel pakken van uw vrouw voor ze het gebruikt) en breng de kleur van keuze
met lichte druk aan over de MDF. Met een beetje oefening blijf je mooi de voegen zien.

Fixeren : grote oppervlakten kan je fixeren met een heel lichte laag spuitvernis (op redelijk afstand spuiten).
Voor nadien aangebrachte verwering niet nodig daar dit prima blijft zitten. En jawel werkt zelfs op wagons en alles wat je maar wil.