"AALST MODELSPOOR" Treinenhappening voor de clubleden tijdens 1 mei Weekend

Gestart door mivc057, 17 april 2015, 18:31:49 PM

mivc057

De club organiseert tijdens het lang 1 mei weekend een treinenhappening voor haar leden.
Op vrijdag 1 mei : Nocturne waarbij alle banen feeëriek verlicht zullen zijn door de treinencombinaties binnenin hun decors. Van 20 tot 24 uur.
Op zaterdag 2 mei:Treinenshow van eigen materieel op alle banen met "professionele" fotosessies van ieders materieel en banen. Van 14 tot 19 uur.
Op zondag 3 mei :Openluchthappening met eigen live-steamers en special guests. Indien het weer zulks toelaat. Van 13 tot 19 uur.
Bedoeling van dit gebeuren ? Een speciale dimensie aan onze hobby geven in teamverband.
Verslag van het gebeuren zal volgen.

centauri167

Misschien een domme vraag, maar als het een happening is voor de clubleden, waarom post je het dan hier ?


doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mivc057

We dachten er een gezellige rustige clubavond van te maken maar is heel anders uitgedraaid.
Gezellig was het wel maar helemaal niet rustig ! Hoe komt het ? Wel heel grappig eigenlijk.
Onze collega's van "OVMV" (Oost Vlaamse Modelbouw Vereniging) ,die zich de laatste tijd meer en meer willen profileren onder de naam "Modelspoor Aalst", hebben op één maand tijd tot tweemaal toe een groepsfoto van onze vereniging onterecht gebruikt om zowel de voorbije "Open-Deurdagen" alsmede nu hun "Treintjesfestival" in de geschreven pers aan te kondigen. Nu is het zo dat een groot aantal mensen , die ons in de krant hebben herkend, gisteren avond naar onze club ("AALST MODELSPOOR") gekomen zijn. We hebben ze natuurlijk openhartig ontvangen, een uitgebreide rondleiding gegeven en hebben met hen gezellig tot in de late uurtjes bijgepraat bij een consumptie. Dit was voor ons heel onverwacht maar heel lucratief voor onze clubkas.
Daaraan zie je dat de verwarring scheppen bij de modelspoorders die ons nu al jaren volgen toch nog een voordeel kan opleveren. Bedankt jongens  ;)

Metpetergaathetbeter

misschien leuk voor de clubkas, maar ik heb toch de indruk dat jullie beide(n) clubs eens aan tafel moeten   gaan zitten en afspraken maken (en ze houden ),trouwens denk ik dat er hier ook velen zijn die nu echt niet weten wie wie is :-\

wouterdt

De post van Aalst Modelspoor van vandaag om 9:57:56 dwingt ons, tegen onze zin, tot een reactie.

Sinds 15 jaar bestaat onze vereniging OVMV vzw in Aalst, Tragel 6. Eind 2013 besloten enkele ex-bestuursleden om een nieuwe vereniging op te richten: AALST MODELSPOOR. Sindsdien hebben wij collegiaal verdragen dat onze activiteiten (opendeur en andere evenementen) stelselmatig gekopieerd werden tot en met onze openingstijden.

Eind maart hebben we onze opendeur gehouden. Dit evenement werd op de bekende wijze gekopieerd (zelfde dagen, zelfde tijden). We hebben de gebruikelijke persberichten rondgestuurd. De Streekkrant van Aalst plaatste een verkeerde foto erbij (ivvc/foto ivvc), namelijk de groepsfoto van de vereniging "Aalst Modelspoor". Wij werden prompt ervan beschuldigd moedwillig verwarring te zaaien.

In deze dagen houden we enkele evenementen, de Nocturne en het Treintjesfestival. Uiteraard wordt dit alles weer eens gekopieerd, weliswaar onder andere benamingen (zie eerdere post in dit forum). Opnieuw vergiste de Streekkrant zich, en plaatste weer de gewraakte foto naast ons eigen bericht. Zie dan nu de post van de concurrerende vereniging. Wij zijn niet verantwoordelijk voor onjuiste/misleidende publicaties door een lokale krant. Wij gaan uiteraard correctheid halve de krant hierop wijzen, maar gratuite openbare beschuldigingen vinden we ongepast..



Voor alle duidelijkheid: wij worden onder andere ervan beschuldigd ons de laatste tijd meer en meer te willen profileren als "Modelspoor AALST". Diegenen die ons openlijk beschuldigen vergeten weer eens dat zijzelf, toen ze nog bestuursleden van onze vereniging waren, de ondertitel "Modelspoor Aalst" in het leven riepen om de herkenbaarheid van de vereniging naar buiten toe te vergroten. Wij hebben deze lijn doorgetrokken, met succes naar het blijkt.



Wij voelen ons niet belemmerd in onze activiteiten en gunnen succes aan de concurrerende vereniging toe, we vinden het eerder een voordeel voor modelspoorders dat 2 verenigingen in Aalst dicht bij elkaar zijn. Dat hebben we ook herhaaldelijk aan "Aalst Modelspoor" medegedeeld en samenwerking aangeboden. Dat wil kennelijk (nog) niet lukken, wat wij betreuren.

Onze dank voor het geduld en met spoorgroeten aan alle modelspoorders,



OVMV vzw

Modelspoor Aalst

Het bestuur

centauri167

Zielig hoe sommigen zich toch gedragen, met treintjes spelen is blijkbaar toch voor kindjes ...

@Wouter: bedankt voor de opheldering, komt er toch nog enige vorm van logica in dit topic !

patatje70

echt spijtig dit te moeten lezen...de modelbouwwereld is al zo klein..." concurrerende vereniging" .. wat een termen. ...

bellejt

de jalouzie zal zoals redes jaren bij hun parten spelen zeker.Is een reden waarom ik bij geen van beide clubs ben alhoewel ieder mij goed kent. ;)

rgp

Hallo,

Men geeft hier de indruk dat het modelspoor Aalst is die de boosdoener is, miss dankzij het mooi stuk van Wouter, maar het is raadzaam om de andere klok ook eens te aanhoren.

Roland

Rangeerduivel

Citaat van: bellejt op 02 mei 2015, 20:13:25 PM
Is een reden waarom ik bij geen van beide clubs ben alhoewel ieder mij goed kent. ;)

Dat is ook bij mij één van de redenen geweest dat ik naar het "verre" Gent ben getrokken,terwijl ik naar Aalst te voet kon bij manier van spreken.
Of ik daarmee verstandig gehandeld heb... :D :D ;D ;D

;)

Chrisrail

#12
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

dani

Citaat van: bellejt op 02 mei 2015, 20:13:25 PM
de jalouzie zal zoals redes jaren bij hun parten spelen zeker.Is een reden waarom ik bij geen van beide clubs ben alhoewel ieder mij goed kent. ;)

Kan ik begrijpen.....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.