Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

De Bel van het noorden

Gestart door conducteur, 13 april 2015, 10:14:11 AM

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Metpetergaathetbeter

anderzijds zouden organisatoren wedstrijden moeten organiseren waar geen overwegen dienen overgestoken te worden en eventueel voor zo'n wedstijd het treinverkeer even stilleggen, in het verleden passeerde een goederentrein (die kon toch gestopt worden), gisteren een TGV, gelukkig maar was die bestuurder toch voorzichtig genoeg om op die plaats het iets kalmer aan te doen ! :-\

loebaske

Kijk normaal niet naar de koers, had het gezien in het nieuws...vind het jammer dat er geen doden zijn...zou dan misschien duidelijk zijn dat men moet stoppen bij neer gelaten slagbomen, maar ja wieler terroristen hé...of time is money..

En een goederentrein kan men eventueel stop zetten, toch veel belangrijker om de koers stop te zetten of simpel geen koers meer...

Metpetergaathetbeter

dat zijn wel heel harde woorden, je wenst eerlijk gezegd toch niemands dood dacht ik zo ! :-\

loebaske

Harde woorden, ze moeten verdomme maar niet het slechte voorbeeld geven en zoals men zegt "wie niet horen wilt moet het maar voelen"

dieselfreak

Citaat van: loebaske op 13 april 2015, 10:25:01 AM
Harde woorden, ze moeten verdomme maar niet het slechte voorbeeld geven en zoals men zegt "wie niet horen wilt moet het maar voelen"

100% mee eens! En wees er maar zeker van dat indien er toch iemand van die onverantwoordelijke klootzakjes onder de trein was terecht gekomen de spoorwegmaatschappij nog de schuld zou krijgen. Die onnozelaars denken alleen maar aan hun wedstrijdje winnen, egoistische zieligaards van het ergste soort zijn het, hun sport onwaardig!
MC

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 13 april 2015, 10:22:53 AM
dat zijn wel heel harde woorden, je wenst eerlijk gezegd toch niemands dood dacht ik zo ! :-\


Nee,maar de wet zou voor iedereen hetzelfde moeten zijn,
Als ze al een reden zouden aanhalen staat daartegen dat ook andere mensen financiele schade/tijdverlies lijden als ze voor een overweg moeten wachten,transporteurs,koerierdienst enz.
Ook de trein laten wachten kost handenvol geld,en dat is ook het geld van mensen die met wielrennen géén uitstaans hebben.
Vertel dat maar eens aan een rechter als je hiervoor voorgeleid wordt!

;)

Klaas Zondervan

#7
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 13 april 2015, 10:19:45 AM
....gisteren een TGV, gelukkig maar was die bestuurder toch voorzichtig genoeg om op die plaats het iets kalmer aan te doen ! :-\
Volgens mij doet de TGV het op dat traject altijd kalmaan. Op een spoor met een overweg rijden ze echt geen 300.
Overigens zijn de betrokken renners al gestraft doordat ze iets verderop verplicht moesten wachten op de volgers die wel netjes voor de spoorbomen bleven staan.

PS: ik zie net op het nieuws dat de Franse spoorwegen aangifte hebben gedaan tegen de renners die om de spoorbomen heen zijn geslalomd. Als renner heb je dan de pech dat je op de TV beelden duidelijk te identificeren bent.

Metpetergaathetbeter

mogelijks reden de eersten over de overweg voor het signaal ging, eigenlijk hadden ze de vluchters ook moeten ophouden, zodoende dat het verschil bij het hernemen precies dezelfde was ! ;) Als je dan toch eerlijk wil spelen !

Metpetergaathetbeter

#9
anders voorzien dat er genoeg mensen staan aan een overweg dat het de volgende keer niet meer kan !

loebaske

Zou een mooie zaak zijn als al die renners aangeklaagd worden en niet met een boete van een paar €uro's, maar maanden geschorts en duizende €uro's....

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 13 april 2015, 11:50:18 AM
anders voorzien dat er genoeg mensen staan aan een overweg dat het de volgende keer niet meer kan !

Metpetergaathetbeter

volgens mij op zo'n moment denkt men niet na en heeft  men heeft een andrealine-opstoot ! En zou men de renners tegen zichzelf moeten beschermen ! :-\

centauri167

Ik denk dat het vanuit organisatorisch vlak een grote fout is om een koers te laten passeren aan een overweg waar men zeker van is dat er treinen gaan passeren, dit is bijna een soort ingebouwde "ga naar de gevangenis" zoals in monopoly voor sommige renners en maakt van het sportieve gedeelte een kansspel.
Anderzijds hebben personen die in de media komen een voorbeeldfunctie. Niet alleen hebben ze het spel oneerlijk gespeeld tov al de renners die wel correct hebben gehandeld, anderzijds hebben ze hun eigen leven dik in gevaar gebracht en daardoor een super slecht signaal uitgestuurd, zeker als men weet hoeveel ongelukken en doden er door zo'n daden elk jaar nog vallen.
Een heel duidelijk signaal is dan ook op zen plaatst, al de renners die de wet hebben overtreden worden gediskwalificeerd !

chef garde

Citaat van: centauri167 op 13 april 2015, 12:13:39 PM
Ik denk dat het vanuit organisatorisch vlak een grote fout is om een koers te laten passeren aan een overweg waar men zeker van is dat er treinen gaan passeren, dit is bijna een soort ingebouwde "ga naar de gevangenis" zoals in monopoly voor sommige renners en maakt van het sportieve gedeelte een kansspel.
Anderzijds hebben personen die in de media komen een voorbeeldfunctie. Niet alleen hebben ze het spel oneerlijk gespeeld tov al de renners die wel correct hebben gehandeld, anderzijds hebben ze hun eigen leven dik in gevaar gebracht en daardoor een super slecht signaal uitgestuurd, zeker als men weet hoeveel ongelukken en doden er door zo'n daden elk jaar nog vallen.
Een heel duidelijk signaal is dan ook op zen plaatst, al de renners die de wet hebben overtreden worden gediskwalificeerd !
+1

Diskwalificatie lijkt ook mij een eerlijke straf. 

Die renners hebben een voorbeeldfunctie en mogen voor mijn part via de media hun eigen stomme fout openlijk toegeven en iedereen aanzetten om dit gedrag absoluut niet na te doen.  Het zou een groots gebaar zijn en een even groot publiek attent kunnen maken over de gevaren aan een overweg.