Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

knoeien met tram 62

Gestart door Huugooke, 07 april 2015, 20:54:36 PM

Huugooke

Weet je nog die PCC van Atlas?
Na het aanschaffen van de motorisering, die trouwens perfect werkt, Zag ik toch een beetje op tegen de hele interieuraanpassing.
Ook leek het me tof om er ineens een decoder in te bouwen.
In plaats van de ophanging op twee punten van het chassis, besloot ik om er een kader in te bouwen waarop het chassis rust.




Dat maakte dat er te weinig ruimte was om de stoelen te plaatsen, dus heb ik mijn eigen versie gemaakt.
De ruiten zijn zo slecht dat je van het interieur toch weinig ziet.



De "stoelen" zijn gewoon stukjes "L" profiel (plastic)
De bestuurders ruimte is losgemaakt van het origineel en met plasticard verhoogd tot op de juiste hoogte.
Nu was hieronder plaats voor een LOPI micro.
Ook handig om met de bedrading te vertrekken.



En als ge dan toch bezig bent, nog een koplamp!




De kap klikt nu vast op het chassis zonder schroeven en op de goede plaats; de bogies hebben ook wat meer speelruimte in de bochten.
Nu nog schilderen en verder afwerken van de bodemplaat vooraan, en misschien nog een achterlicht... ;D

Stedahult

Misschien nog een achterlicht..... Uhum.....

Na het interieur, komt dat er wel. Lekker bezig geweest Hugo
Mvh. Steef

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Huugooke

en we zijn weg!
Dat reclamebord: wat kan daar op? Javel LaCroix?


Herwig

" Singer, Singer, Naaimachien "

Huugooke


rixke rail

Citaat van: Huugooke op 08 april 2015, 19:43:51 PM
en we zijn weg!
Dat reclamebord: wat kan daar op? Javel LaCroix?



"BYRRH"
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Herwig

... "machine à coudre" ....
ça va,       maar is dan niet meer een gedicht van Paul Van Ostayen.

Huugooke

Byrrh zal inderdaad het accuraatste zijn, alhoewel ik de javel ook tof vind, maar waar vind ik van bede een mooi voorbeeld?

Huugooke

Citaat van: Herwig op 09 april 2015, 13:25:04 PM
... "machine à coudre" ....
ça va,       maar is dan niet meer een gedicht van Paul Van Ostayen.
Ik dacht dat dàt zoiets was van "Herwig groet 's middags de meeuwen..."

rixke rail

#10
Citaat van: Huugooke op 09 april 2015, 16:39:29 PM
Byrrh zal inderdaad het accuraatste zijn, alhoewel ik de javel ook tof vind, maar waar vind ik van beide een mooi voorbeeld?

Foto geleend uit : "Onze Trams 1" van T.S.P.





Uit de Charleroi-tijd, ik vond ook nog eentje met dezelfde plaat uit de Leuven-tijd.
Alle andere foto's zonder reclamebord ... geen andere publiciteit.
Modelspoorse groeten,
Eric.

Edit : gisterenavond geen tijd meer om nog foto te plaatsen, bij deze ...  ;)
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Huugooke

Merçi Eric! En zeggen dat dat boek hier ligt!
Foto's zonder reclame zijn er genoeg. Het zal dan Byrrh worden, kwestie van een kleurig accent te zettten.
Heb me als kind dikwijls afgevraagd wat dat nu wel zou betekenen: 'Byrrh"

Herwig

   Huugooke,

[  "....hij groet de meeuwen ....."   ]
[ Is meestal andersom:   met vakantie aan zee worden we, meer-en-meer, voor dag en dauw wakker gekrijst door (te veel) grote mantel-        & zilvermeeuwen, vooral tijdens de broedtijd. Nestelen op daken van buurhuizen ....  ]

'k Word aan de kust eigenlijk liever wakker door het bescheiden geluid van een passerende kustTRAM, om de hoek.  Zonder Byrrh-reclame trouwens.  Byrrh:  zal wel alles over te vinden zijn via  "G**gle", vermoedelijk.  Heeft niks te maken met   "bierrrrrr", met rollende R .

rixke rail

Awel Hugo, ik heb gelogen : ik vond er ook nog eentje met het Cote d'or-logo (dat oude, met die sierletters)
Viel het U op, dat hij op die foto in beige kleurstelling rondrijdt ?
Die rode is pas later gekomen blijkbaar.
Modelspoorse groeten,
Eric.

Edit : Byrrh is (was) een wijnlikeur, nooit geproefd ...
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Huugooke

met reclame, (misschien verander ik dat nog, ik mag liever sjoklat) en de vergeten "koeienvanger" en ruitenwissers van PB