voorde dok railmagazine

Gestart door sdz1976, 06 april 2015, 19:47:00 PM

Floris

Besef wel dat ik ruimschoots valsgespeeld heb he, met een cnc-frees onder handbereik en makkelijk toegang tot eigen etswerk enzo...  ;)

De kraan zou inderdaad lichter kunnen, paar nieuwe liggers maken, al kun je allerlei onderdelen natuurlijk wel gebruiken, loopkat, wielen... dan gewoon wat aankleden met extra rommel, looppad erlangs, hokje eronder, paar electrakasten en zo. Walthers-kits geven je meestal een vrij goede basis voor een mooi model, maar alle rommel die het leuk maakt moet je er zelf bij maken. (nou is dat natuurlijk sowieso hoe je de sfeer neerzet, is bij mij een gebouw "af" dan begint daarna het echte werk pas, overal kijken waar er nog buizen, electrarommel, vage staalconstructies, ladders, bordessen etc aan te hangen zijn.)

Vakwerk in de dakspanten is wel gaaf om te zien maar tis nogal wat extra werk natuurlijk. Met de hand een rotklus, want als je zo door alle spanten op een rij kunt kijken moeten ze heel goed gelijk zijn anders ziet het er meteen suf uit. Allemaal in een mal bouwen dus. (kartonnen mal gaat wel aardig, styreenlijm heeft daar geen vat op)


Herwig

#76
Foto  in         « Reactie #66 Gepost op: 06 oktober 2016, 10:47:57 am »  :

Die brandstoftanks tegen de wand, dat waren antieke, geklonken spoor-ketelwagens, niet ?
De oorspronkelijke   "zadels"  zijn bewaard en op steunmuurtjes geplaatst.

Floris

ja, die indruk had ik ook. heb ernaast gestaan, formaat klopte ook wel voor een oude ketelwagen. Moeten ooit van die wagentjes zijn geweest zoals je ze bij sachsenmodelle/tillig en Fleischmann kan krijgen.

Stedahult

In Nederland werden die zelfs ingegraven als brandstoftank, o.a in Hardinxveld
bij het dr. Kolfgemaal aan het begin van het kanaal van Stenenhoek.
Mvh. Steef

sdz1976

#79
Al een tijdje niets gepost over deze baan, maar hebben wel verder gewerkt aan de constructie.

Ik was al een tijdje geleden begonnen met de Artitec coaster, van bramen en dergelijke te ontdoen en in de primer aan het zetten.
Mijn vriendin zag me doende met het schip dat ik wou beginnen te schilderen en bood spontaan haar verfdiensten aan.
Hieronder alvast het hoopvolle begin en resultaat van een namiddagje verven.

20161111_134207 by Samuel De Zutter, on Flickr


20161111_154840 by Samuel De Zutter, on Flickr


20161111_201711 by Samuel De Zutter, on Flickr

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

wouterdt

Schip Ahoy!

De achtergrond heeft een laag blauw gekregen, ziet er direct veel meer uit als een baan  :)

wp_20161114_22_52_56_pro by Wouter, on Flickr

wp_20161114_22_53_05_pro by Wouter, on Flickr

wp_20161114_22_53_18_pro by Wouter, on Flickr

sdz1976

Op de voorgrond, komen een paar afdaken om goederen te beschermen tegen de elementen.
Deze zijn inspireert op deze waar je nu kunt onder parkeren in Antwerpen.
Heb voor deze 2 Airfix kits van een perron overkapping zwaar verandert.

20161115_124224 by Samuel De Zutter, on Flickr

20161115_124211 by Samuel De Zutter, on Flickr


20161115_193042 by Samuel De Zutter, on Flickr





Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Dreha

Ziet er zeer knap uit. Spoor en scheepvaart samen daar hou ik wel van  ;) 

sdz1976

Dankuwel Harald,

Intussen aan het verven en verweren geslagen van houten vaten in resin, die we in Chatham kochten.

20161121_183742 by Samuel De Zutter, on Flickr

20161121_211227 by Samuel De Zutter, on Flickr

20161124_134241 by Samuel De Zutter, on Flickr

20161124_134246 by Samuel De Zutter, on Flickr


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

doomslu

Verbluffend resultaat!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Johnnytrein

Amaai dat zien er mooie vaten uit zijn die alleen in groep verkrijgbaar of zijn er ook losse vaten?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

SuSke

Knap schilderwerk Sam, er is echt leven in die gietsel gekomen  ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris


sdz1976

Dankuwel voor de veren, mannen.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1