Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

kasseien

Gestart door Dirky, 02 april 2015, 18:44:29 PM

gardevil

mooi spul, zowel de kasseien als het gereedschap. Te koop? (nee niet de kasseien ;) )
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Val-Rikard

Ik wil dit wel eens uitproberen op pluimkarton  8)

Dirky

bedankt,

Zal ik vanavond al eens proberen Rik! (PS en blijkbaar ben je Philip Glass fan? - ik ben nogal Powaqquatsi  ;))

Val-Rikard

Citaat van: Dirky op 03 april 2015, 08:05:39 AM
bedankt,

Zal ik vanavond al eens proberen Rik! (PS en blijkbaar ben je Philip Glass fan? - ik ben nogal Powaqquatsi  ;))

Mooi in balans...

Groet, Rik

Gerolf

Citaat van: Val-Rikard op 03 april 2015, 07:51:44 AM
Ik wil dit wel eens uitproberen op pluimkarton  8)

Ik ook - zoiets lijkt me een heel nuttige tool  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter Dillen



Misschien dat ik nog een tip heb om ze nog wat mooier te maken.
Als u af en toe een paar stenen een beetje anders van kleur maakt ziet het er ook wat levendiger uit. (Niet te veel kleurverschil)
De kaseien op de foto heb ik met  Dash klei gemaakt voor het diorama "Veldhoven 1935". (met de hand erin gekrast)

marc goovaerts

Een geduldwerkje, maar met resultaat !

Dirky

Om de verschillende tinten aan te brengen heb ik zowat eigen techniek. Volgt later wel...
Het rollertje is dan wel iets te regelmatig van vorm, maar ik wil daarmee een paar meter kasseistrook volledig afgewerkt krijgen op een halve dag bij manier van spreken. Met het inkrassen - zoals ik het ook vroeger deed - wordt mijn werk onbetaalbaar.
Trouwens, het "te regelmatig zijn" is dan ook de eigenschap van alles wat qua panelen in de handel verkrijgbaar is, niet? kwestie van compromissen...

Het indrukken in pluimkarton lukt (nog) niet. Ik zal bij een volgende 3D print de vorm van de "voeg" iets aanscherpen. Dan moet het beter lukken!

Peter Dillen

Is het misschien een idee om de mal een beetje te beschadigen zodat het een wat realistisch uiterlijk krijgt. Dat is iets wat ik me al zolang ik modelbouw af vraag. Waarom word alles altijd zo (perfect???) gemaakt

Dirky

mal beschadigen is nog erger Peter. Dan zie je een repetitieve fout en dat valt zeker op, niet?

Michael

De mal mag best perfect zijn als je in het materiaal waarin de kasseien gemaakt worden maar kan krassen en kasseien kan beschadigen, en dan nog moet je erg opletten dat je niet repetitief gaat werken.
Dirk kan je die mal maken dat deze op een kleine verf roller past? Dan wil ik zo'n mal wel kopen.

Peter de foto die jij geplaatst hebt laat wel een kunstwerkje zien.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Dirky

pluimkarton:



Het lukt dus wel maar het moet erg hard aangedrukt worden.

In een verfrollertje zal niet lukken Michael. Je moet echt gericht, gelijkmatig en vrij hard aandrukken en rollen in een vloeiende beweging en een verfroller is daarvoor niet geschikt. Als ik het rolletje aanbied zal het binnenin verstevigd zijn zodat het niet breekt bij het drukken. Meer kan niet om het betaalbaar te houden.

dani

een mens zou zo verschillende rolletjes moeten kunnen maken om te monteren in een pasta-pers...   zo eentje waar de Italianen hun lasagne vellen en pasta slingers mee draaien, dat zou pas fijn werk zijn.  Maar ja, ik heb niet de mogelijkheid om zo'n rolletjes te maken.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Dan kan je pasta met kasseimotief eten Dani! 8) ;D ;D

;)

marc goovaerts

Eigenlijk geen grap: motieven zoals ribbels in pasta zorgen er voor dat de saus beter 'pakt'.