Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

kasseien

Gestart door Dirky, 02 april 2015, 18:44:29 PM

Dirky

een jaar geleden kwam ik iets dergelijks tegen op een Brits forum en toen onze N vrienden iets soortgelijks aanboden heb ik er voor H0 maar werk van gemaakt:




Martin Welberg

Een kasseien deegroller  ??? :o

loebaske

Trekt meer op klinkers, maar goed.. is een goed idee en best bruikbaar...

Is dit te koop Dirk?

Dirky

klinkers hebben een platte bovenkant Eric. Deze staan allemaal bol zoals we de kassei kennen... Zal eens een beter fotootje maken... Indien genoeg interesse kan dat misschien wel "te koop" komen...

dani

ik zou dit noch "klinker" noch "kassei" noemen....

Met platte bovenkant zijn het klinkers, ok, maar voor kasseien zijn ze veel te regelmatig.
Kasseieien verschillen niet alleen in afmetingen, maar ook in "bolle kop" en in hoogte en vorm.  Ze steken niet allemaal gelijk en zijn meestal vierkant ipv rechthoekig.   Ze worden ook in ander verband gelegd maar dat is variabel.

Ik zou het eerder op "klinkers" houden, maar er dan nog even met de vlakke rol over gaan.


Het idee is in elk geval goed gevonden !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

loebaske

Wil niet moeilijk doen, maar kasseien maken is verdomme niet simpel, vooral door hun vormgeving..





Daarmee dat ik het effe vergeleek met klinker, klinkers zijn meer van dezelfde struktuur, netjes gelijk van vorm..

In ieder geval vind ik het zeer positief je idee


dani

..; end it zijn dan nog propere platte "getrommelde" kasseien... de "kinderkopkes" van vroeger zijn nog lastiger .
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Dirky

Zegelsem = kasseidorp  ;D

Duizenden soorten kasseien zijn er en voor wie tijd heeft; er is hier ooit een kasseidraadje geweest. Iedereen heeft gelijk  ;)

loebaske

Als je het maar weet Dirk    " Zegelsem = kasseidorp  ;D" en de rest daar rond...

Dirky

zoals beloofd de betere foto en snel de DAS klei wat ingekleurd:



voor mij zijn het kasseien  :D

centauri167

ze zien er nu alvast meer kasseien uit dan klinkers maar vooral, het ziet er heel goed uit !

doomslu

Citaat van: centauri167 op 02 april 2015, 21:00:52 PM
ze zien er nu alvast meer kasseien uit dan klinkers maar vooral, het ziet er heel goed uit !
Volkomen mee eens!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Van dat stukje gereedschap ga je veel geniet hebben !
Mooi resultaat.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

DIORAMABOUWER

Heel mooi Dirk en als je wil is het altijd nog mogelijk om wat putten in te drukken en hier en daar een kassei te verwijderen  om wat meer variatie te verkrijgen,doe ik ook altijd met "sporle "mallen en das klei (zie foto)maar daar heb je de vervelende naden die moeten weggewerkt worden.Ik ben kandidaat koper !!


Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

dani

wat een likje verf al niet kan doen :-)   mooi resultaat.

Laten we het  Klinkeien of  Kasslinkers   noemen :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.