15 Siemens Vectron's voor BLS Cargo

Gestart door eve, 31 maart 2015, 15:47:35 PM


Mattias

Ze zouden inderdaad gehuurd worden voor de as Nederland - Italie.
In grote lijnen voor de Rotterdam - Melzo treinen, die nu door 186 TRAXX-locomotieven worden gereden.
Evenals de treinen die tussen die 2 landen gelegen is.
Zo heb je enkele treinen uit het Noord-Westen van Duitsland die evenzeer naar Italie rijden met die TRAXX'en.

Echter heb ik toch enkel vraagtekens bij elkaar..

BLS Cargo is actief in ons land.
Tis te zeggen..
Via de Sibelit-samenwerking rijdt NMBS Logistis treinen van BLS Cargo doorheen ons land.
In die zin denk ik niet dat BLS snel in eigen beheer treinen zal inleggen, waardoor die Vectrons "in principe" niet nodig zijn voor ons land.
Echter voorziet NMBS Logistics een snelweg naar Zwitserland via de samenwerking "Swiss Xpress", in samenwerking met SBB Cargo.
De "grote concurent" van railvervoer in Zwitserland van BLS.
Geen idee wat de toekomst zal brengen.

Lijkt mij echter wel een interessant gegeven om in de gaten te houden!  8)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

SuSke

Wordt dan helemaal spannend nu NMBS Logistics een andere meerderheids-aandeelhouder heeft (http://www.standaard.be/cnt/dmf20150330_01605969) en laat Argos Soditic nu toch wel een zwitsers investeringsbedrijf zijn  8).
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

C.B.

Wij rijden al heel lang onder licentie van "SBB Cargo international" de meeste Hupac en IFB treinen tussen Antwerpen-Genk en Aachen West.
Dus zo abnormaal is dat niet wat betreft met BLS Cargo .  ;)

De Swiss Express is iets anders , dit is een (unit) trein wel in  eigen beheer en ook met samenwerking van SBB Cargo.
Ondertussen is in eigen beheer de Köln Express ook opgestart in samenwerking met diverse partners in Keulen.

Het was zelfs een mooi zicht in Aachen West de voorbije weken , door omleidingen stond de Melzo Shuttle ook geregeld daar.
Het was bij mijn weten de eerste keer dat zelfs een BLS Cargo Re 485 tot daar kwam.

Groetjes.
Claudio.