Zweeds staaltje modelbouw

Gestart door SuSke, 31 maart 2015, 11:25:17 AM

SuSke

Via het Benluxspoor.net-forum kwam ik het volgende op het spoor (met dank aan Jos - Grove Den)

http://www.svensktmjforum.se/forum/index.php?topic=9653.0   :o 8)

Zeker de moeite waard om even door te spitten en de bijkomende links ook uit te pluizen.
Voorzie wel een kwijlbakje of je toetsenbord gaat eraan  :P  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Doornroosje

Mooi, leuk om van te leren. Realistische rotskleuren vooral!

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Dat de rotskleuren realistisch zijn is geen wonder. Ik heb de indruk dat het opgekleefde stukjes gesteente zijn. Ik bewonder vooral de samenstelling, variatie en plaatsing van al het groen.

SuSke

Citaat van: marc goovaerts op 31 maart 2015, 14:19:11 PM
Dat de rotskleuren realistisch zijn is geen wonder. Ik heb de indruk dat het opgekleefde stukjes gesteente zijn. Ik bewonder vooral de samenstelling, variatie en plaatsing van al het groen.

Alles "lezen" Marc. De rotsen zijn gemaakt van DAS-klei en wel degelijk geschilderd  8)

Ik ga nog een beetje oefenen  ???
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

marc goovaerts


Peter_66

De dieren op pagina 14 zijn knap.
Lezen is een beetje moeilijk ;D

marc goovaerts

#7
Inderdaad, verschrikkelijk knap. Intrigerend, dus efkes opgezocht wat 'trälim' betekent. Ze zijn dus blijkbaar gemaakt van koperdraad en houtlijm ! :o

Vermits Zweeds echt niet in mijn koker zit heb ik de taal van Bootsmàn (voor de ouderen onder ons, voor de jongeren: dat was een prachtige bobtail) eens door Google translate gehaald. We zijn nog ver van Star Trek-mogelijkheden, maar het is toch iéts makkelijker te lezen:

Ja, gewone witte lijm aan de vogels en honden. Ik sneed een paar centimeter luidsprekerkabel en trekt zich terug uit de dunne koperdraden en vormt een S-bocht (het vormen van het lichaam en het hoofd) en druk het stevig aan de skumgummibit zodat het opvalt recht. Vouwt ander koperdraad vorming van een paar benen en opknoping over de rug en sluit met een druppel superlijm. Een daling is vrij groot, dus ik moet een hoek keuken handdoek te nemen en te genieten van het grootste deel van de daling die anders naar beneden zou vallen tussen de rechter- en linker been van de vogel. Vogel zittend op tak of hek draad niet een paar benen nodig. Daarna verwijderde ik de vogel en bewaar het in de staart draad en een druppel witte lijm met een puntige borstel op het lichaam van de vogel en kleine schar op het hoofd. Zet de rug van de vogel op het schuim waar het is toegestaan ​​om en staan ​​droog. Neemt de volgende vogel en doe hetzelfde. Ik maak altijd meerdere tegelijk. Wanneer alle gedroogde ik doe weer hetzelfde - zet wat lijm waar dat nodig is, zodat de vogel krijgt de juiste vorm. Na 4-5 keer is het klaar voor het schilderen. Bezuinigingen van de snavel en poten op lengte en buig de benen naar de voeten met een punttang. Dan is het alleen maar om te schilderen - liefst met een vergrootglas in de voorkant! Tot slot, snijd de staart draad en lijm de kleine vogel op de module.

Dirky

een Zweedse versie van den Marty!  ;)

top modelbouw!

bekie

Bootsman in 'de kinderen van de Zoutkreek': jeudsentiment.  ;D daarvoor bleven we 's zomers binnen!
 

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

John Lostcreek

Groeten John

www.lostcreek.nl
Team Mitropa www.teammitropa.nl

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154