Achtergrond van foto('s)

Gestart door Huugooke, 29 maart 2015, 12:04:28 PM

Martin Welberg

Jowi volgens mij..


Afdrukken kun je laten doen bij elk bedrijf dat ook autoreclames, belettering en reclameborden doet..

vyncky

Citaat van: Huugooke op 29 maart 2015, 17:10:10 PM
Hangt een beetje van het onderwerp van je baan af. Een stuk voorgrond zou ik zeker meenemen; door het te verschuiven kan je het juiste perspectief vinden. Ergens tegen Brussel is er een plaats waar je vooraan landbouwgrond hebt en de stad in de verte ziet opdoemen.
Kijk hier even:
https://www.flickr.com/photos/huugooke/sets/72157628044280432/

Waarvoor het moet dienen; een "redelijk" vlak Heidelandschap. Hier achter den hoek is heide zat ;)
Ik heb 'n drietal jaar terug foto's genomen toen de Heide in bloei stond. maar die foto's waren niet helemaal bruikbaar.

Dit jaar wil ik dat opnieuw proberen
Citaat van: Michael op 29 maart 2015, 20:00:05 PM
Zelf heb ik het idee om mijn baan redelijk uit te werken, dan eerst de achtergrond maken en dan het bouwen starten zodat je keurig naar je achtergrond toe kan werken, weet niet of het handig is maar lijkt mij wel een goed idee.

Daar heb ik ook al eens aan gedacht ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Metpetergaathetbeter

anderzijds gevaar de achtergrond te beschadigen (fotopapier  kreuken ?) :-\

vyncky

Ik zou gebruik maken van een voorlopige achtergrond. De foto afdrukken op A3tjes, en zoals Rixke Rail, aan elkaar kleven.

Na het kliederen, de definitieve achtergrond ertegen ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: vyncky op 29 maart 2015, 20:58:17 PM
Ik zou gebruik maken van een voorlopige achtergrond. De foto afdrukken op A3tjes, en zoals Rixke Rail, aan elkaar kleven.

Na het kliederen, de definitieve achtergrond ertegen ;)

Yannick
lijkt mij heel verstandig  ;D ;)

philippe_007

Heb ik destijds ook zo gedaan voor mijn minibaantje,
eerst alles op A3 in kleur, pas als alle maten correct waren (lees aanvaardbaar) dan heb ik de definitieve print laten maken.
Ik heb toen wel de fout gemaakt om de achtergrond (wolken) pas bij de definitieve afdruk te plaatsen, daardoor waren er nog enkele fouten.

Bij de drukker in de buurt (Bate in Puurs) kan je afdrukken laten maken van 1m20 op 50m, ik heb er geen gedacht van wat de prijs is.

Let wel dat uw achtergrond super glad moet staan zodat de sticker goed zou hechten.

Steam.N

#21
Voor NEEB heb ik de afdruk (op forex) groter gemaakt dan ik strict nodig had.
Dan heb ik bij de plaatsing wat kunnen schuiven, zowel verticaal als horizontaal, om de achtergrond op z'n best te krijgen.
De prijs moet ik nog eens opzoeken.
Was inderdaad niet spotgoedkoop, maar de enige optie, zo kort voor de expo.

De resolutie van de foto was onvoldoende, maar door herhaalde verhoging van de resolutie via programmatie heb ik wel een bevredigend (niet perfecte) resultaat bekomen.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Citaat van: philippe_007 op 29 maart 2015, 22:33:05 PM
Let wel dat uw achtergrond super glad moet staan zodat de sticker goed zou hechten.
Ook rechtstreeks printen op kunststoffen, hout, metaal en zelfs op glas zijn tegenwoordig mogelijk.

Kautenbach

ff reactie naar aanleiding van de post van Michael,
Ik gebruik de achtergronden van Jowi inderdaad, er zit in het Wolzerdange draadje wel een uitleg hoe ik de achtergrond laat maken, of basis thema's gebruik. reden voor Jowi, een uitgebreide basis catalogus met goede gedetailleerde achtergronden. Die foto's zijn speciaal gemaakt voor achtergronden, en daardoor qua perspectief, schaal en kleur prima. ander voordeel, voor mij in elk geval, zij kunnen verschillende achtergronden combineren om zo een eigen samenstelling te laten maken, je kunt zo ook de wolken, geheel blauwe lucht ed kiezen, en op UV bestendig heel stevig, mat papier laten afdrukken. Nadeel; t kost wel wat, als je zelf een goeie foto hebt kun je m idd net zo goed ergens laten afdrukken. ;)

SirGresley

Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Martin Welberg

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 29 maart 2015, 20:53:52 PM
anderzijds gevaar de achtergrond te beschadigen (fotopapier  kreuken ?) :-\

Peter, die reclame jongens drukken af op Forex, styreen en Dibond, komt geen papier meer aan te pas..