Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Groepsaankoop Printjes "alles-etende-Led"

Gestart door Gerolf, 25 maart 2015, 12:05:37 PM

loebaske

goed dat er een nieuwe topic is...anders vind je dat niet terug als dat in de topic "sluitlichten" staat

Gerolf hou je de print ets voor je rekening en noteer je het aantal >> voor mij dus 15 stuks

Prijs horen we nog wel en al dan niet verzending...

Huugooke

een twintigtal zou ik wel willen aan die prijzen; als die print tenminste in dezelfde prijsklasse zit  ;)
Monteren (zagen, boren) doe ik zelf wel.

Gerolf

Net even hertekend en uitgerekend:

Een geëtste printplaat 100x60mm met daarop 22 plaatjes zou me 6,50 kosten (totale materiaalkost)
=> dus pakweg 30 Eurocent per stuk

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Huugooke

Citaat van: Gerolf op 25 maart 2015, 19:35:33 PM
Net even hertekend en uitgerekend:

Een geëtste printplaat 100x60mm met daarop 22 plaatjes zou me 6,50 kosten (totale materiaalkost)
=> dus pakweg 30 Eurocent per stuk
allez, 22 dan. (Met wat zaag je dat? :D )

loebaske

maakt er een 0.50cent van hé Gerolf, denk niet dat men hier gaat klagen dat je eens iets verdient, je spring ook altijd in de bres voor iedereen...wat denken de forumleden die printjes nodig hebben????

bellejt

Gerolf , dan kan je ze makkelijkst per plaatje verkopen.Over 6.5 euro zal wel niemand vallen.Voor de onderdelen ga ik dan wel op zoek de volgende dagen en laat ook iets weten.Kan ik er mss ook rekening mee houden dat de kostprijs per plaatje wordt en kijken naar veelvouden van 20.

Havoc

Moest ik nu snappen waar het over gaat zou ik misschien iets kunnen zeggen. Ik denk dat dit uit een draadje geknipt is maar dat bvb een schemaatje ontbreekt.

Een LM317LCPK is kleiner als je toch smd gebruikt. En geen tantaal aub. Duur en onbetrouwbaar als je meer dan 30% van zijn max spanning opzet. Als diodes zijn de SS2P4 bruikbaar, maar als het kleiner moet is een BAT54S nipt bruikbaar tot 30V (dus 2x 15V piek).
Met vakantie voor onbepaalde duur.

bellejt

moet doenbaar blijven voor iedereen hé .Gerolf mss eens een schemaatje plaatsen of naar mij opsturen (met fotootje).
PS: je gaat toch geen 4 smd diodes gebruiken als je makkelijk een brug erop kunt zetten.

Michael

Gerolf, voor mij mag je 2 printplaatjes rekenen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Huugooke

Citaat van: loebaske op 25 maart 2015, 20:12:17 PM
maakt er een 0.50cent van hé Gerolf, denk niet dat men hier gaat klagen dat je eens iets verdient, je spring ook altijd in de bres voor iedereen...wat denken de forumleden die printjes nodig hebben????
Hela, wij zijn niet allemaal miljardairs hé Loebaske! ;D

Havoc

Citaat van: bellejt op 25 maart 2015, 20:26:37 PM
moet doenbaar blijven voor iedereen hé .Gerolf mss eens een schemaatje plaatsen of naar mij opsturen (met fotootje).
PS: je gaat toch geen 4 smd diodes gebruiken als je makkelijk een brug erop kunt zetten.

Zijn een stuk platter en je kan ze misschien beter schikken op de print voor de vorm die je wil. Trouwens, zijn er wel 4 diodes nodig?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

De link war dit topic van werd afgesplitst: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,22371.0.html
Het schemaatje waarover sprake: http://www.floodland.nl/aim/info_allesetende_led_1.htm

Citaat van: Huugooke op 25 maart 2015, 19:48:02 PM
allez, 22 dan. (Met wat zaag je dat? :D )

Ik doe dat met mijn Proxxon tafelzaagje, maar dan wel met een harder zaagblad dan er standaard in zit
Vroeger sneed ik ze in en brak ze door, of gebruikte Dremel met grote diamantschijf er in - dat kan natuurlijk ook.

Citaat van: bellejt op 25 maart 2015, 20:26:37 PM
Gerolf mss eens een schemaatje plaatsen of naar mij opsturen (met fotootje).

Bij deze gebeurd  ;)

Het printje is zo getekend dat er 2 rijen van 9, en één liggende rij van 4 printjes op zitten:



En dus op verschillende manieren te verzagen  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

aangezien deze voor veel doeleindes bruikbaar is bestel ik ook een volle print, noteer dit als zijnde een bestelling...

Olivier77

Beste Gerolf,

Ook voor mij een volle print.
De zaagtafel heb ik, een dremel ook.

Mvg

Olivier
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

bellejt

oke makkelijk.Ik zie dat dan er gewoon nog een antiflikker zou bij kunnen.Mss gewoon 2 soldeereilandjes voorzien na de brug.Dan is het mogelijk om gewoon daarop een elco met in serie een weerstandje te zetten via draadjes.Voor huisjes enzo is het dan niet nodig mar voor een wagon kan het erbij zonder veel poespas.