Snijplotter

Gestart door MARKLINRIJDER, 29 mei 2006, 17:12:38 PM

MARKLINRIJDER

Nog net voor het slapen gaan, alle gevels op een rij:






Grtjs,

David

Gerolf

[:0] Ferm gebouw, David [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Het plannetje dat er in ligt geeft zelfs de indruk dat er ook een binnenhuisarchitect aangesproken is [:p]

C.B.

Verdorie  ,knap David!
Groetjes.
Claudio.

railman56

imposant mega ontwerp [:)]
wanneer begin je aan de o-l-vrouwekathedraal? [:D]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Paulogic

Nice David...

Misschien een nieuwe WTC bouwen ??? je bent nu toch goe bezig...[}:)][:D]
mvg,
Paul(ogic)

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Paulogic

Nice David...

Misschien een nieuwe WTC bouwen ??? je bent nu toch goe bezig...[}:)][:D]



Dat beloofd dan een lang draadje te worden ; niettegenstaande dit al heel fraaie bouwsel zijn dit verdwijnt in het niets met de WTC !

Groeten Peter[;)]

Peter

Ziet er heel mooi uit, maar dat zijn we natuurlijk al van David gewoon. Het valt trouwens op dat er zeer weinig modelspoorders zijn de een "stads" baan nabouwen met hoge gebouwen.
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Klopt Peter , maar die hoge gebouwen zijn er dan ook bijna niet h? , ik zoek al meerdere maanden naar echt hoge kantoorgebouwen zoals je die kan zien in Brussel-Noord.
Die gebouwen zouden dan langsheen de toegang van het kopstation moeten komen , zodat het lijkt dat de treinen een grote stad binnen rijden.

Peter

citaat:
maar die hoge gebouwen zijn er dan ook bijna niet h?


Een ideaal moment om met zelfbouw[:)] te beginnen. Moeilijk is het niet. Gewoon aan beginnen. Maar schrik niet als je gebouwen gaat nabouwen over de afmetingen in model.
Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

Erwin, gewoon aan beginnen zoals Peter het hier zegt, zeer leerzaam en rustgevend (in de meeste gevallen toch)[:)]

conducteur

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Klopt Peter , maar die hoge gebouwen zijn er dan ook bijna niet h? , ik zoek al meerdere maanden naar echt hoge kantoorgebouwen zoals je die kan zien in Brussel-Noord.
Die gebouwen zouden dan langsheen de toegang van het kopstation moeten komen , zodat het lijkt dat de treinen een grote stad binnen rijden.


Faller heeft toch zo'n glazen kantoorgebouw?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Metpetergaathetbeter

Probleem is eigenlijk grote gebouwen die natuurgetrouw op schaal zijn !
M.a.w. meeste hoge gebouwen zijn in de meeste gevallen niet op schaal (althans niet op de schaal die op de doos vermeldt staat !)
Kijk maar eens naar die grote Duitse stations, stadshuizen,kerken, villa's  enz.. zijn eigenlijk vele malen te klein voor Ho.(je moet maar eens kijken hoe groot Gerolfs stadhuis uitvalt ; dan weet je het wel!)
Dus uiteindelijk is zelfbouw de enigste
(betaalbare) mogelijkheid ! Op sommige beurzen zag ik reeds (dacht ik toch) een architect die huizen en flatgebouwen maakt op schaal en overigens op dezelfde schaal aanrekend op 1/87 ! (grapje, maar ze zijn toch prijzig !
Misschien(zeker!!!) een gat in de markt zou ik zeggen aan producenten en er zitten er hier toch wel een paar op het forum !

Groeten Peter[;)]

Peter

citaat:
gewoon aan beginnen zoals Peter het hier zegt


Dat is inderdaad gewoon wat je moet doen. Voor de prijs moet je het zeker niet laten. Een vel plasticard van 50 x 20 cm van 1 of 1,5 mm kost slechts een drietal euro. Het is pas als je gaat detaileren dat de kosten voor Evergreen enz. wat oplopen.
Dus: gewoon aan beginnen. Ikzelf, en ik denk nog andere forumleden willen alle vragen beantwoorden, of zelfs hier thuis laten komen om met raad en daad bij te staan.
Met vriendelijke groeten
Peter

Paulogic

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter
Misschien(zeker!!!) een gat in de markt zou ik zeggen aan producenten en er zitten er hier toch wel een paar op het forum !



aha... nu is het eventjes metpaulgaathetbeter(worden)... [}:)][:D][:D]
mvg,
Paul(ogic)