Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Snijplotter

Gestart door MARKLINRIJDER, 29 mei 2006, 17:12:38 PM

MARKLINRIJDER

Klopt wat je schrijft, enkel de betonen plint is geen 75cm, dat moet 55cm zijn.  Maar deze staat voor het metselverband.  Dus die komt er nog op.

Groetjes,

David

Decapod

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Het begint afgezaagd te worden, maar het ziet er "weeral" h??l erg goed uit!!!!



Idd, pfffff, zo goed dat ik me zo stilaan een onnoemelijke prutser begin te voelen met dat ge-plasticard, ge-profielplaat en ge-snij met een scalpeltje. Tsk, jammer dat zo'n plotter zo beestig veel geld kost.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

modeltreinbart

Het resultaat mag er wel wezen. Maar welk tijdsperk ga je gebruiken voor station van mijn woonplaats Beveren waas?
Modelspoorse groeten Bart
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

MARKLINRIJDER

Ik werk op het originele plan, maar niets houd ons tegen om beide te realiseren he.  De nieuwe toestand met zijn lichte voegen vergt wel wat inspanning.

De stand van zaken:

http://i79.photobucket.com/albums/j123/marklinrijder/Beveren%20waas/b79aaa59.jpg
http://i79.photobucket.com/albums/j123/marklinrijder/Beveren%20waas/9d95231c.jpg
http://i79.photobucket.com/albums/j123/marklinrijder/Beveren%20waas/70f790cb.jpg

Groetjes,

David

modeltreinbart

Het gebouw dat je aan het maken bent dateert van voor de vernieuwingen in het station (vermoedelijk heb je de eerste plannen gekregen zij dateren van rond 1844 ) als je wil kan ik de foto's daarvan even mailen. Want zoals ik kan zien zit er in de muur kant spoor eerst 3 ramen dan een deur in het vernieuwde station is er eerst een deur en dan 2 ramen en in het derde zijn er nu 2 ramen en 1 deur in de hoogbouw 1 raam en 2 deuren (heren en dames) toiletten.
Modelpoorse Groeten Bart
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Kris

Hallo marklinrijder,
Ik volg reeds van in het begin dit onderwerp. naast treinliefhebber ben ik ook modelbouwer.Ik overweeg ook een colinbus CBR 40 aan te schaffen daarbij wordt RAMS 2D (2.5D op offerte?)meegeleverd.voor het werk teken ik soms in Inventor en deze 3d files kan ik saven in .stl files , ik zag op een ander forum dat u ook naar een manier zocht om dit in layers op te delen.om zo in laagjes te frezen Is het mogelijk om om deze files te bewerken met deze machine?
groeten
kris

Gizzmo

Dag Kris,

Die RAMS 2D is een onderdeel van je software tools die je nodig hebt voor het verwerken van tekeningen, of beter : CAM software. Deze en de meeste andere pakketen zullen zeker .stl files kunnen inlezen. En van jou eerder gemaakte tekening in Inventor een CNC datafile maken die dan weer ingelezen moet worden door je CNC software (dit is in jou geval een software tool van Colinbus zelf)

De 2D of 2.5D aanduiding heeft meestal te maken met de verwerkings mogelijheden van de software of de machine. maw in het geval van de RAMS is dit een versie die geen full 3D toolpath kan maken, dit wil zeggen op 1 zelfde moment de X Y en Z as bewegen. Het gaat dan om software die vooral gebruikt wordt voor graveer, pocketing, en contour werk. In de meeste gevallen dus meer dan voldoende EN zeker niet slecht om mee te starten aangezien de leercurve van al die tools best hoog ligt.

Alvast veel succes met de verdere zoektocht en hopelijk binnenkort weer een CNC bouwer erbij [:D]

GreetZ
David

modeltreinbart

Over het station van Beveren heb ik nog informatie als je het volgens de eerste plannen werkt er was ook een klein gebouw naast het station waar de toiletten in gevestigd waren. en de eerste trein die aan kwam in het station was op datum van 6 november 1844 dit was toen op de lijn Vlaams Hoofd (Linkeroever) naar Sint-Niklaas.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

MARKLINRIJDER

Kris,

Wat Gizzmo daar neer schrijft, daar kan ik niks aan toevoegen.
Maar vraag bij Colinbus eens naar hun 3D controller?
Mogelijk komt hij kortelings ter beschikking van de profilers.  En dan denk ik dat je een mooi kans hebt om iets degelijks aan te kunnen schaffen.  De Z as (te gevoelg) is immers ook aangepast.

Je hebt tevens een 3D versie van Rams, al is die software niet echt goedkoop.

Ik kan je via PM nog wel wat meers voorschrijven,
natuurlijk gaat dan ook de kostprijs van de machine omhoog.

De Colinbus machine is zeker een aanrader maar zo heeft elk zijn beperkingen zeker?  Ik werk nog een jaartje op deze machine en dan ?

Althans dat zijn mijn plannen.

Groetjes,

David

Kris

Gizzmo,David
bedankt voor de antwoorden ,Ik zal eens navraag doen voor hun 3D pakket , ik moet er inderdaad voor zorgen dat het niet te moeilijk wordt om te starten (wel wat ervaring met cnc plasmasijmachines maar dit is natuurlijk maar 2d)en vooral dat het totaalpakket niet te duur wordt anders is het nog even wachten.
Ik denk dat voor mijn modelbouwgebruik een vaste Z as en mijn object in laagjes verdelen (indien mogelijk) en zo laag per laag frezen voldoende zou zijn , maar daar heb ik inderdaad geen ervaring mee. Ik heb eens de prijzen van full 3D machines bekeken bij de verchillende fabrikanten dit is wel even slikken.
Groetjes,
Kris


martintje

David klein vraagje, welke kleur gebruik jij om de stenen rood te spuiten ??
Mvg Marty

MARKLINRIJDER

Zowat van alles door elkaar.

Geslaagd?  Of niet?

Groetjes,

David

modeltreinbart

beste david zijn de mails goed aan gekomen ?
en zijn ze wat bruikbaar?
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

ERVIN

Ik vindt het zeker en vast geslaagd, maar ik wil dat wel eens in zijn geheel zien, dus ik wacht vol spanning op nieuwe foto's.[:p]