Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

handleiding digi

Gestart door argilla, 29 mei 2006, 16:08:18 PM

INFO

citaat:
>En voor Ysbeer een beetje vriendelijker mag wel Stel dat U eens een probleempje had ( elektrisch dan he) wilt U dan niet geholpen worden ? U bent misschien een "genie" ik niet  


Persoonlijk vind ik niets onvriendelijks terug in de berichten van Wim Ysbeer. Hij is zakelijk, stelt je een normale vraag!! Hij geeft je een overduidelijk schema, met twee mogelijkheden. Dus wat wil je nog meer.

Dat jij het niet begrijpt, daar kunnen wij niets aan doen, dat je daar inwendig boos over wordt ook niet, maar dan moet je ons niet verwijten dat we onvriendelijk zijn. Wij doen ons uiterste best je te helpen, maar ook dat wordt dus niet gewaardeerd begrijp ik uit je reactie.

Sorry moderator, dit moest ik even kwijt.

PS. Argilla nu vervolgens gaan klagen dat je onheus behandeld wordt, dat is het cirkeltje weer rond. En krijgen de verkeerde personen weer een aantekening, of erger een verbanning.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

citaat:
Geplaatst door argilla

gewoon: hoe sluit ik de draadjes van de "schakelaar zelf" aan  Geen algemeen schema dat had ik al . DE SCHAKELAAR ZELF [:D]

               O    O

               O    O

               O    O

dit is de schakelaar vanonderen gezien Wel hoe soldeer ik wat aan wat
Let dit is een "on-on" schakelaar . een Double Pole - Double Trough DPDT  Dus aan welke bornen komt de booster  aan welke de programtrack en aan welke het digi rijden
Jongens duidelijker kan ik het echt niet vragen he [;)]




Maar dat had je dus ook al meerdere malen gekregen, maar als je geen schema's kan lezen wordt het wel erg moeilijk uitleggen.

programmer booster| O O | programmer booster
Rail-aansluiting  | O O | Rail-aansluiting
Rijstroom booster | O O | Rijstroom booster
Alleen de waarheid ligt in het midden.

argilla

citaat:
Geplaatst door argilla

dan heb ik een probleem..... en U niet [;)]




Nu ik heb geen technische knobbel . Wat voor U een makkie is , een fluitje van een cent, is voor mij ingewikkeld en vice versa. Stel ik vraag U ( om effe een voorbeeld te geven van "ieder zijn hobby" stel... ik vraag U een rechte inhouds "kan" te draaien met klei op een draaischijf, ....voor mij een makkie ...maar voor U ;  ik wil die wel eens zien hoor. Maar geen nood ik zal U desnoods 10 x voordoen, geen probleem.
Snap je ? [;)]
Dus ....ik heb geen elektro-knobbel . U wel
sorry daarvoor  [;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Klaas Zondervan

Argilla,

zou je een keuze willen maken?
Of we gaan hier verder, of op beneluxrail.
Ik hou er niet van als een discussie op twee fronten wordt gevoerd, dat werkt verwarrend.

INFO

In de beschrijving van het systeem staat het volgende schema, voor het aansluiten van een programmeerrails



Aangepast schema met schakelaar, duidelijker kunnen we het toch echt niet voor je maken.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

argilla

Bedankt Klaas en Henk ( en ander van Benelux) dat is wat ik zocht . Dat aansluitschema van de schakelaar [:D][:D][;)]
Het heeft veel voeten in de aarde gehad, maar je ziet eens komt het ....[;)]

einde vraagstelling ; met positief antwoord [:)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

INFO

Argilla,

DAT HAD JE HIER TOCH OOK AL MEERDERE MALEN GEKREGEN.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

Klaas,

E?n ding begrijp ik niet, waarom geef je op BNL antwoord, terwijl hier de vraagstelling is begonnen, dat geeft verwarring, en de meelezer zijn hier nu van de uiteindelijke oplossingen verstoken.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

argilla

citaat:
Geplaatst door INFO

Argilla,

DAT HAD JE HIER TOCH OOK AL MEERDERE MALEN GEKREGEN.


Niet dat schema .
Klaas weet ondertussen wel het juiste. De vork aan de steel .



einde diskussie.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

ysbeer

mosterd na de maaltijd,maar ja ik had hem nu eenmaal dus daar gaatie


[/img]


wim

INFO

citaat:
Geplaatst door argilla

citaat:
Geplaatst door INFO

Argilla,

DAT HAD JE HIER TOCH OOK AL MEERDERE MALEN GEKREGEN.


Niet dat schema .
Klaas weet ondertussen wel het juiste. De vork aan de steel .



einde diskussie.



Nee, helemaal geen einde discussie. Alle schema's welke jij gekregen hebt zijn gelijk aan elkaar. Als je de tekening goed leest zie je ook de aansluitpinnen van de schakelaar in het schema getekend staan, dus zo moet je de schakelaar aansluiten, of je daar nu cijfertjes of lettertjes bij zet maakt voor het aansluiten niets uit.
Het is gewoon een kwestie van het wel of niet kunnen begrijpen en lezen van een schema.

Hier staat het toch echt
programmer booster| O O | programmer booster
Rail-aansluiting | O O | Rail-aansluiting
Rijstroom booster | O O | Rijstroom booster
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door INFO

Klaas,

E?n ding begrijp ik niet, waarom geef je op BNL antwoord, terwijl hier de vraagstelling is begonnen, dat geeft verwarring, en de meelezer zijn hier nu van de uiteindelijke oplossingen verstoken.


Dat is mijn keuze. Zolang Argilla op twee fronten opereert mag ik zelf de keuze maken op welk front ik antwoord geef.
Op het ene front geef ik de antwoorden, op het andere front alleen maar commentaar.

argilla

citaat:
Geplaatst door INFO

citaat:
Geplaatst door argilla

citaat:
Geplaatst door INFO

Argilla,

DAT HAD JE HIER TOCH OOK AL MEERDERE MALEN GEKREGEN.


Niet dat schema .
Klaas weet ondertussen wel het juiste. De vork aan de steel .






einde diskussie.



Nee, helemaal geen einde discussie. Alle schema's welke jij gekregen hebt zijn gelijk aan elkaar. Als je de tekening goed leest zie je ook de aansluitpinnen van de schakelaar in het schema getekend staan, dus zo moet je de schakelaar aansluiten, of je daar nu cijfertjes of lettertjes bij zet maakt voor het aansluiten niets uit.
Het is gewoon een kwestie van het wel of niet kunnen begrijpen en lezen van een schema.

Hier staat het toch echt
programmer booster| O O | programmer booster
Rail-aansluiting | O O | Rail-aansluiting
Rijstroom booster | O O | Rijstroom booster




"einde discussie" voor mij althans wel
Wat jij doet of laat moet jij zelf weten en het is je goed recht " Info"


rest mij : nogmaals Klaas en Henk en alle ander Beneluxrailers hartelijk te danken vorr het oplossen van het probleem(pje) [;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

INFO

citaat:
"einde discussie" voor mij althans wel
Info" ( stokebrand spelen zal niet helpen )



Ik weet niet wat jij je allemaal in je hoofd haalt, maar je bekijkt het verder maar, ik zal me de volgende keer 1000 keer bedenken om je op je volgende vraag een antwoord te geven, want zo wens ik niet behandeld te worden, door niemand niet. Want je onkunde op ons bodvieren heeft geen nut, lees de gegeven antwoorden nog maar eens aandachtig door en leg alle tekeningen maar eens naast elkaar, je geeft zelf nota-bene een leeg symbool van de schakelaar in je openingsvraag. Dat wordt vervolgens voor je ingevuld, en daarna begin je moord en brand te schreeuwen, omdat je je eigen symbool niet begrijpt. Zo zijn we natuurlijk niet getrouwd (gelukkig), en als je iets niet begrjpt of duidelijk is, zal het dan ook niet aan de manier van vragen kunnen liggen.
Dus nogmaals (ik) wij doe(n) onze uiterste best om je op weg te helpen, en dan wens ik verders ook met respect door je behandeld te worden. En niet te worden beticht dat ik de boel loop op te stoken, want dan heb je toch echt een verkeerde voorstelling van zaken.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

argilla

boem, dreun oef  ( citaat van Ysbeer)
en wat mijn onkunde betreft: ik herhaal het hierboven geschrevene al " ik heb geen technische knobbel".

U bent een genie..... ik niet .sorry [:(]
dus heb ik een probleem en....U niet. Oook sorry [:(]

Echt " einde discussie"
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15