Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Haschenbach 3

Gestart door modelbaanHO, 23 maart 2015, 22:20:30 PM

philippe_007

Je kan uw schaduwstation ook kleiner beginnen, ipv onmiddelijk de 12 sporen te voorzien kan je er slechts enkelen plaatsen. Nadien uitbreiden eens je een ezel hebt gevonden :-)

Voordeel is dat je sneller kan beginnen rijden daar er minder werk is.


modelbaanHO

Citaat van: philippe_007 op 03 juni 2015, 08:12:22 AM
Je kan uw schaduwstation ook kleiner beginnen, ipv onmiddelijk de 12 sporen te voorzien kan je er slechts enkelen plaatsen. Nadien uitbreiden eens je een ezel hebt gevonden :-)

Voordeel is dat je sneller kan beginnen rijden daar er minder werk is.

Dat zou ook kunnen, maar ik heb die wissels en sporen nu eenmaal liggen. Ik kan ze ook in de vuilbak gooien, maar daar heeft niemand iets aan.
Wat het "minder werk" betreft : de sporen die je op de foto ziet zijn gelegd in 1 weekend. Dat valt dus nog mee vind ik.
(toegegeven: de elektrische aansluitingen moeten nog worden gemaakt, en dat is niet direct mijn ding  :( .)
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

philippe_007

de sporen leggen zijn het probleem niet,
deze echter bevestigen, voorzien van de nodige onderbrekingen, terugmelders installeren, wissels motoriseren en dan alles bekabelen zijn het grote werk.

Als je dan klein begint dan kan je reeds rijden en testen.

PS: zoals ik het gelezen had dacht ik dat je niet alle nodige wissels/sporen had

modelbaanHO

Het afgelopen weekend en daaropvolgend 2 vrije dagen heb ik het schaduwstation kunnen afwerken. Ttz. alle sporen liggen er, nu nog alle elektrische aansluitingen maken.





Voor het vervolg is ook al een stukje hout gelegd...

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

loebaske

Jawade Luc, een ferm schaduwstation, men kan alleen maar jaloers zijn op dit stuk  ;)

OlivierV

Daar zal je menig trein in kwijt kunnen!

Komt er eigenlijk een aansluiting met het minibaantje, want dat lijkt mij persoonlijk wel interessant.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Goe bezig, Luc. Hopelijk vlot "den ellentriek" goed  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

gledina

Luc,

Dit is nu een schaduwstation, hier zullen wel enkelen op jaloers zijn.
Nu weet ik dan ook waar ik mijn treinen kan laten wegzetten.

Dieter
HO 2R DCC , 9mm DCC (N), een beetje Z & lid van MTD
Tuut, Tuut zei den trein en 't station vertrok.

SuSke

Luc, succes met die elektrische aansluitingen, je zal er je werk mee hebben. En alles analoog blijven aansturen ??  ;)

en dan weten dat je dit nog eens een beetje hoger gaat herhalen  ???
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

leuk baantje komt eraan !  8) ;)

dani

een schaduwstation met een grote  "S"  van   "SUPER".

Amai, daar kan al eens een treintje op staan....    Doet me eigenlijk zin krijgen om een deel van mijn baan af te breken en ook zo iets aan te leggen.   Echt indrukwekkend !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 18 juni 2015, 13:52:57 PM
Doet me eigenlijk zin krijgen om een deel van mijn baan af te breken en ook zo iets aan te leggen.

Niet doen Dani,
Muren optrekken van de garage,
Boven de garage heb je dan ruimte zat voor een héééééééééééél groot schaduwstation! ;D

;)

raf

ik heb een schaduw spiraal als ze alle twee klaar zijn
meeste schaduw stations werken FIFO dus waarom zou ik dure wissels aan kopen als dan een dubbele spiraal het zeflde werk kan doen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirky

... zal nogal een spiraalke moeten zijn om deze lengte te evenaren!  :)

mooie start Luc!

SuSke

#44
Citaat van: raf op 18 juni 2015, 14:47:14 PM
ik heb een schaduw spiraal als ze alle twee klaar zijn
meeste schaduw stations werken FIFO dus waarom zou ik dure wissels aan kopen als dan een dubbele spiraal het zeflde werk kan doen

gr raf

Voordeel van een vlak S(chaduw)S(tation) is wel dat je niet perse FIFO moet toepassen maar ook RANDOM kan rijden. Dat wordt moeilijker in ee spiraal  ;)



Edit: Op vraag de acronyms verduidelijkt
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.