Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Lostcreek RR in On30

Gestart door John Lostcreek, 22 maart 2015, 08:18:22 AM

Michael

John, ik heb al veel gezien, maar hier wordt ik toch voor even stil van.......WAUW!!!!
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

John Lostcreek

De boel weer ff donker gesopt en de stenen die overal liggen gedrybrused






De boel voorzien van fijnturf ( laag mos) Hier en daar wat donkere plekken opengehouden voor de variatie




Groeten John

www.lostcreek.nl
Team Mitropa www.teammitropa.nl

Michael

Ja en dan ziet het er opeens al heel anders uit. Ga zo door John.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

John Lostcreek

Ja vind ook dat het wat beter uit gaat zien met wat kleur. Hier en daar nog wat bijwerken en op sommige plaatsen fixeren.
Ik heb op de ondergrond de wat plekken met lijm ingedept met een oude kwast. Dan blijf je hier en daar de ondergrond nog zien.
Toen het droog was heb ik het overtollige weg geveegt met een kwast. Het leuke wilde dat er op de weg ook een groene waas is blijven liggen omdat de weg onregelmatig is qua structur. Mooi meegenomen. Dit moet ik ook even fixeren zodat dit zo blijft.
Groeten John

www.lostcreek.nl
Team Mitropa www.teammitropa.nl

John Lostcreek

FF bezig geweest met een gebouwjtje voor mijn baantje. Gewoon ff een test of het bouwen gaat  zolas ik het bedoeld heb.
Tekening gemaakt en een gebouwtje uit papier uitgeprint en in elkaar gezet. Ff een kleurtje gegeven.
Het gebouwtje een tijdje laten staan om te kijken of het bevalt. Het heeft de tests doorstaan dus nu de bouw ervan.

Dit moet het ongeveer worden. Mock up inmiddels al een beetje geplet aan de voorkant   :o



Ik gebruik karton met dun schaalhout aan beide kanten.
Ben slecht in netjes haaks snijden dus de wanden uitgezaagd op mijn mini proxxon en de raamen en deur uitgefreesd




netjes, Al zeg ik het zelf  :pompom:



Eerst voorkant met zijkanten gelijmd



Daarna achterkant. Vlakke plaat en een vierkant blok metaal en een wetsteen helpt hier goed bij




binnen kant bekleed



Hout ingesmeerd  met de basiskleur (inkt en alcohol) en laten drogen. Therpetine eroverheen en daarna een laag groene acryl verf. FF laten drogen en met de fijne zaag en staal borstel eroverheen gegaan.
Foutje gemaakt in het ontwerp. De planken horen naast het raam te lopen en niet zo dat er uit de plank een stuk moet worden uitgehaald
Goede leer voor het volgende omtwerp !



En zo ziet het eruit



Ff 2 raampjes in elkaar gezet








Nieuwe gekte. De bewoner moet toch in zijn huisje kunnen wonen . Ja wat heb je nodig.
Een tafel, stoel en bed en een kast voor de rommel. De kachel word inmiddels gemaakt bij de smid.








Groeten John

www.lostcreek.nl
Team Mitropa www.teammitropa.nl

loebaske

Een mooi staaltje modelbouw.

Kees-Jan

Dat met de hand bouwen is toch wel erg mooi John. Helaas heb ik daar geen geduld voor.

Succes.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Heel leuk gebouwtje, John. Knap !
Interessant bouwverhaal, goed om te volgen  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

John Lostcreek

Weer even wat gedaan .

Drempel erin gelijmt en het kozijn compleet gemaakt



Dak gemaakt van golfplaten en gekleurd en de onderbouw voor het afdak gemaakt.



Scharnieren gemaakt van wat aluminium



Deur gemaakt met de scharnieren erop. Moet natuurlijk wel open kunnen  ;)






Na een inbraak is het raam gesloopt. Maar even met planken gedicht



Groeten John

www.lostcreek.nl
Team Mitropa www.teammitropa.nl

sdz1976

Hoi John,

Geweldige detaillering, man!!

grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

John Lostcreek

De laatste tijd wat opgeschoten  met mijn baantje.
3e bak aan het voorzien van de ondergrond, bielzen, rotsen.
Als de rails op de bielzen liggen en de rotsen zijn gekleurd en de grond afgewerkt ga ik me maar eens gaan buigen over de achtergrond.



Groeten John

www.lostcreek.nl
Team Mitropa www.teammitropa.nl

John Lostcreek

Kleine update.

Rest van de golfplaten op het gebouwtje gemaakt'
Nu nog een schoorsteen erop




Ook bezig met een vierde bak. Komt een kleine pier op (vandaar al die gaatjes in de bodem.)
Op de achterkant komt een kleine werkplaats/locloods met een kleine draaischijf.



Wat foam aangebracht en de bielzen gelegt


En weer wat schuimrubber rotsen.


Nu de rotsen ingesmeerd met gips


En de rotsen en bielzen weer in de donkere kleur gesopt.


Nu eerst maar eens de rails neerleggen. Het gaat tenslotte om de treintjes.
Groeten John

www.lostcreek.nl
Team Mitropa www.teammitropa.nl

Kees-Jan

Fraai John.

Die Bomen zijn gaaf aan het worden.

Met de draaibank afgelopen week ook 18 stammen van 60cm gemaakt.

Bij 5 zitten de takken er al in. Nu de rest nog voor een rotswandje van 5 meter lang en 2 meter hoog.