Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Priveberichten

Gestart door ward, 20 maart 2015, 13:28:08 PM

ward

Regelmatig al gehad dat ik over de pm's kijk, of ze slechts enkele dagen later zie..
Momenteel krijg je enkel melding door een vetgedrukt cijfer naast "mijn berichten".
Bestaat de mogelijkheid niet, als je terug op het forum komt om een pop-up te laten verschijnen?
Lijkt me technisch niet zo heel moeilijk, maar wel een enorm gemak voor de gebruikers..

Mvg,
Ward  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

philippe_007

je kan toch zorgen dat je bij een nieuw bericht een mail krijgt als melding van uw nieuw bericht....

Dirky

bij mijn berichten/voorkeuren kan je aanvinken dat er een pop-up moet verschijnen...

ward

Verdorie seg...
Zojuist aangepast, zal een heel gemak zijn nu..
Bedankt voor de tips!  ::)

Mvg,
Ward  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

PietB

Citaat van: Dirky op 20 maart 2015, 14:00:34 PM
bij mijn berichten/voorkeuren kan je aanvinken dat er een pop-up moet verschijnen...
Ja maar houd er rekening mee, dat als je in je browser pop-up's hebt uitgeschakeld dat het dan niet werkt.
En het aanzetten van een emailbericht heeft weer als nadeel dat, hoewel er voor gewaarschuwd wordt dat het een melding is er niet per email op geantwoord dient te worden.

Met andere woorden er zitten wat nadelen aan die instellingen.

grt Piet.

doomslu

Citaat van: PietB op 20 maart 2015, 16:10:48 PM
Citaat van: Dirky op 20 maart 2015, 14:00:34 PM
bij mijn berichten/voorkeuren kan je aanvinken dat er een pop-up moet verschijnen...
Ja maar houd er rekening mee, dat als je in je browser pop-up's hebt uitgeschakeld dat het dan niet werkt.
En het aanzetten van een emailbericht heeft weer als nadeel dat, hoewel er voor gewaarschuwd wordt dat het een melding is er niet per email op geantwoord dient te worden.

Met andere woorden er zitten wat nadelen aan die instellingen.

grt Piet.
Je moest eens weten hoeveel mensen wel antwoorden op die notificatie. Die komen allemaal bij mij terecht.  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michael

Ach Luc dan kan je het kaf van het koren scheiden. ;)
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

PietB

Citaat van: doomslu op 20 maart 2015, 16:43:36 PM
Je moest eens weten hoeveel mensen wel antwoorden op die notificatie. Die komen allemaal bij mij terecht.  :-\
Haha, Luc denk je dat mijn opmerking zo maar uit de lucht komt vallen........Ik beheer ook een paar fora met deze onhebbelijkheid.
Ik waarschuw de gebruikers, als ze dit blijven doen: Blind een email beantwoorden, dat ik dan 'passende maatregelen' ga nemen.
Dit kan varieren van, blijven achtervolgen en uitleggen, uitzetten van notificatie, tot (tijdelijke) verbanning van het forum.
Ik stuur je even een email met een handleiding om dit beheerdertje pesten  ;) tegen te gaan.

grt Piet.

Rangeerduivel


dgrr57

Citaat van: doomslu op 20 maart 2015, 16:43:36 PM
Citaat van: PietB op 20 maart 2015, 16:10:48 PM
Citaat van: Dirky op 20 maart 2015, 14:00:34 PM
bij mijn berichten/voorkeuren kan je aanvinken dat er een pop-up moet verschijnen...
Ja maar houd er rekening mee, dat als je in je browser pop-up's hebt uitgeschakeld dat het dan niet werkt.
En het aanzetten van een emailbericht heeft weer als nadeel dat, hoewel er voor gewaarschuwd wordt dat het een melding is er niet per email op geantwoord dient te worden.

Met andere woorden er zitten wat nadelen aan die instellingen.

grt Piet.
Je moest eens weten hoeveel mensen wel antwoorden op die notificatie. Die komen allemaal bij mij terecht.  :-\
Veranderd dat return-adres door een niet geldige adres en zo krijgen ze hun mail terug met undeliverable bericht. Dan zij je er vanaf en zijn zij automatisch verwittigd  ;)

doomslu

Ik vrees dat dat niet kan, Patrick, want het return adres is het adres van de zender van de notificatie en die moet bestaan hé, anders krijgen ze geen notificatie.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterC

Citaat van: doomslu op 20 maart 2015, 19:57:55 PM
...het return adres is het adres van de zender van de notificatie en die moet bestaan hé, anders krijgen ze geen notificatie....

Dat is niet zo.  Alleen vermoed ik dat de forumsoftware dat niet op één, twee, drie toelaat.  Een verzonden email hoeft geen bestaand emailadres als afzender te hebben.  Ik wil je gerust vanaf mijn PC een mailtje sturen met als afzender "sinterklaas@spanje.wereld" en die mail gaat bij jou toekomen (vermoedelijk in je 'spam'  ;D ;D ;D ).
Alleen in de details van de mail (het MIME bericht zelf) ga je zien dat dit via een Telenet server werd verstuurd vanaf IP adres X.X.X.X (mijn IP adres - wat de mail aan mij zal linken).

Als je eens wat tijd teveel hebt  ::) : neem een spade en spit even in de (enorme en verborgen) mogelijkheden van de forumsoftware...  ;)
Groetjes, Peter


doomslu

Peter, het probleem dat we vorig jaar hadden (dat ergens midden juni opdook) waardoor het forum geen mails meer verstuurde bleek uiteindelijk te wijten te zijn aan een anti-spam software bij de provider, die toen werd geïnstalleerd (zonder dat wij daar iets van afwisten). Die software zorgt er voor dat je geen mails kan versturen waarvan het adres van de zender niet bestaat.
En in deze forumsoftware kon je dat ook niet aanpassen (tenzij je echt in de code zou gaan spitten, waarschijnlijk).
De enige oplossing was toen om het 'default'-afzenderadres te gaan aanmaken, zodat het een bestaand adres werd. Wat we dan na vele maanden ook gedaan hebben.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterC

Luc, dat was ik even vergeten en in dat geval zwijg ik  :-X

Dat is buiten de forumsoftware om en door externe handelingen van de provider...

...en daardoor ben jij nu de pineut die al die replies ontvangt  ;D  ;)

Groetjes, Peter


PietB

Het forum adres dat als afzender van de notificatie gebruikt wordt is tevens het To: adres voor oa. aanmeldingen.
Dus als je daar een soort van noreply@modelspoormagazine.be van maakt dan komen de aanmeldingen ook niet meer op het administratieve adres.
Dat is best wel een onhebbelijkheidje van deze forum software.

grt Piet.