Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Midsommar på Högskogen

Gestart door Stedahult, 20 maart 2015, 11:31:43 AM

Cozzy

Leuk en origineel!  :)
Nog gefelicitoeterd samen! ;)
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

mahtoska1


D_Loc

Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Stedahult

Mvh. Steef

modelbaanHO

Knappe foto's van een knappe modelbaan. Dank daarvoor zowel aan de fotograaf als aan de bouwer !
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

D_Loc

Citaat van: modelbaanHO op 26 januari 2017, 22:40:48 PM
Knappe foto's van een knappe modelbaan. Dank daarvoor zowel aan de fotograaf als aan de bouwer !
Citaat van: Stedahult op 26 januari 2017, 20:37:11 PM
Nogmaals dank Dirk!
Graag gedaan  ;)
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Herwig

aan S. Stedahult,                          16mrt'17,

'k Vind deze houten koelwagen door NMJ, passen bij die oude NMBS-Interfrigo-wagens van L.S..
( en ook bij die van KleinModellBahn, nu Roco )
Deze  SJ   GRF  47967  is, naar verluidt, een tijdperk3.
Maar heb je aub mogelijk enige verduidelijking:      3a:    voor 1955   
                                                                               3b:    tussen '55 en '65
                                                                               3c:    tussen  '65 en '70 
Die andere koelwagens zijn tijdperk 3a (/ b)

Dank voor info.

Stedahult

Daarvoor moet ik de materieelboeken in, kom ik op terug Herwig.
Mvh. Steef

Herwig

#323
Bij mijn SJ-vraag hoort logischerwijze een afbeelding van die koelwagen van "Felix" .
Maar het  kopiëren/plakken  lukte gisteren niet ..
Deze   "planken"  SJ-koelwagens  lijken op de recent door L.S. uitgebrachte tijdperk3-Interfrigo-wagens. 

zie:     NMJ      art.nr. 605.305      Kühlwagen     SJ      periode3     RIV     rood vierkant met witte letters Felix op de zijwanden.

Dit zou het moeten wezen:
http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/NMJ/73-4-002006-255662-0-0-0-17-3-2-0-gatt-de-p-0/ein_produkt.html

Felix:   http://www.orklafoods.se/english/Our-brands/FELIX

Bij deze versie staat vermeld:   tijdperk3  en het is ook duidelijk een RIV,  die toen naar België kon/mocht  bollen...
Hij, de SJ-koelwagen, heeft een opvallend & fors, langsgericht springwerk  ( trapeziumvormige constructie van geniete verstevigingsribben onderaan het chassis )


Stedahult

Ze zijn i.i.g bouwjasr '51/'52. Maar welke presieze periode, geen idee.
Ik werk daar zelf niet mee. Ik formeer wat, maar a, b of c dat boeit mij niet veel.
Zodra het een computernummer heeft, valt het bij mij af. Deze wagens wil ik
met een 5 cijferig nummer. Dan zijn ze ook meestal voor inlands gebruik.
Voor over de grens koop ik een computernummer, dan is de rev. datum ook
een jaar of 8 later dan bij het oudere exemplaar.
Mvh. Steef

Herwig

aan Stedahult,                                                      17mrt'17,

Heb zojuist de on-line NMJ-catalogus doorworsteld.   Mooie dingen staan hierin...
Maar:   ondanks de RIV-beschrifting reden deze houten, oude koelwagens niet verder dan Scandinavië.
citaat:   ..."...Grf was used in trafic in Sweden, Denmark and Norway..."....

Stedahult

Ik twijfel aan de beschrijving, waarom? Rivarossi heeft een set Grf wagens waarin
één wagon zit die binnen Scandinavië bleef. En twee stuks die Europa in gingen. Deze
twee Grf's hadden verstevigde opbouwen, en andere deursluitingen. Ik denk dat jij de
stalen versie van Felix zal moeten hebben. Die is er al een tijdje, en is inzetbaar vanaf
1958. Deze is uitgebracht in twee verschillende nummers.
Mvh. Steef

Herwig

Het zijn nu net die  niet-metalen  koelwagens,  dus de rustieke houten (planken) versie,  die me interesseerden .
Omdat ze zouden passen bij de  tijdperk3  houten (planken) koelwagens van KleinModellBahn en L.S..
En er hoeft nog niet eens  Felix  op te staan.
( bij NMJ-rechtstreeks moet ik echter minstens 300,-E  bestellen, zal dus voor een andere gelegenheid zijn )