Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Nieuw lid

Gestart door Peter Dillen, 19 maart 2015, 14:17:12 PM

Peter Dillen



Het heeft even geduurd voor ik het begreep maar het lukt nu eindelijk. Het zal mijn leeftijd wel zijn.

Ik vind het overigens wel erg omslachtig. Op andere forums zit vaak een link op de pagina om een foto te uploaden. Dat gaat wel een stuk makkelijker.

OlivierV

Peter, over foto's uploaden op het forum is hier al veel gemijmerd geweest. Maar dan zou de server waar het forum op draait heel wat meer plaats innemen, of zou men een aparte fileserver moeten "huren".

Op flickr heb je trouwens 1TB gratis, dat krijg je nooit van je leven vol met foto's en ze zijn direct beschikbaar op elk forum dus je hoeft ze niet telkens opniew te uploaden.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

machtig mooi Peter, is dit HO??

Peter Dillen

Op deze link kun je nog meer foto's bekijken en zien dat het boerderijtje HO is

http://home.zonnet.nl/peterdillen/

Michael

Peter, bedankt voor het plaatsen van de link, zo kunnen meer modelbouwers van je werk genieten. Zelf heb ik je site al een aantal jaren geleden ontdekt en dat was voor mij ook één van de reden om voor mezelf de lat hoog te leggen.
Als ik nu weer de foto's bekijk bekruipt mij het gevoel dat ik dit niveau nooit of te nimmer zal halen hoe graag ik dat ook zou willen.
De boerderij is meer dan geslaagd en ziet er echt uit, en dat is waar ik naar streef. Dan vind ik modelbouw geslaagd. Helaas is dat ook een combinatie van vele factoren.....die ik niet bezit.

Peter hartelijk dank, ik vind het in één woord geweldig. Als er een workshop door jou wordt gegeven ben ik zeker van de partij, waar dat ook mag zijn.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Peter Dillen

Het boerderijtje en het erf, was mijn aller eerste bouwwerkje wat ik ooit gemaakt heb in HO
Wel heb ik vaker vliegtuigen en schepen gebouwd.  Het boerderijtje heeft nog gestaan op het "Bels lijntje" van Msg Valkenswaard.
Het is waarschijnlijk toch mijn ondergrond als kunstschilder. Ik heb wel veel van deze boerderijtjes geschilderd dus wist ik wel hoe ze er moeten uitzien.

Michael

Peter welke kleuren kan ik gebruiken om de baksteen in model te verven?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Peter Dillen

Citaat van: Michael op 04 april 2015, 13:04:55 PM
Peter welke kleuren kan ik gebruiken om de baksteen in model te verven?

Zelf schilder ik eerst de hele muur grijs ( de kleur van de voegen), vooral niet te dikke verf gebruiken dus wat verdunnen zodat de voegen niet helemaal vol lopen.
Goed laten drogen. Dan met een dikke, bijna droge verf heel vlak over de stenen schilderen. Zodanig dat je alleen de bovenkanten raakt. Droge verf maak ik door heel weinig verf aan de kwast te doen en dan een beetje afpoetsen aan een doek of papier.
Zorg vooral dat je diagonaal, zacht over de stenen strijkt, zodat je de voegen niet dicht schilderd.
Voor de kleur van de stenen gebruik ik meestal gebrande siena. Daarna maak ik door er wat andere kleuren bij te mengen ( maakt niet zoveel uit welke kleur, als het maar weinig is), een beetje afwijkende kleuren en schilder dan met een klein penseel hier en daar een paar steentjes een andere kleur.

Michael

Peter bedankt voor de info, ik ga vanmiddag een paar testje maken.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154