Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Nieuw lid

Gestart door Peter Dillen, 19 maart 2015, 14:17:12 PM

Peter Dillen

Hallo allemaal,
Mijn naam is Peter Dillen, 68 jaar. Woonplaats Bergeijk vlak tegen de grens van Lommel.
Ik ben dus eigelijk een grensgeval ook wat betreft modelbouw.
Mijn beroep was docent kunstschilder en heb 25 jaar schilderlessen gegeven in mijn atelier. Niet alleen aan Nederlandse maar ook vele Belgische leerlingen.
Inmiddels geniet ik al jaren van mijn pensioen.
Nu heb ik ruimschoots de tijd om me bezig te houden met mijn andere hobby; modelbouw.
Onlangs won ik in Het spoorwegmuseum de Ontrax aword, met een diorama Ijsselstein, in perspectief gebouwd.
Het was niet de eerste keer dat ik in de prijzen viel. Dit heb ik allemaal te danken de minibaantjes wedstrijd te Mechelen. Er werd een wedstrijd uitgeschreven om op een klein oppervlak met bepaalde afmetingen een diorama te bouwen.
Hans van den Boom, clublid van Msg Valkenswaard heeft toen ingeschreven voor deze wedstrijd. Samen met Hugo Baard zijn we de uitdaging aangegaan.
Toen kwam ik op het idee om het baantje voor Mechelen (Veldhoven 1953) in perspectief te bouwen om zoveel mogelijk diepte te creëren in een kleine ruimte.
Hier kwam mijn ervaring als kunstschilder goed van pas. Hans bouwde de trammetjes en Hugo de kast en lijst er omheen. Resultaat 1e prijs minibaantjes wedstrijd in Mechelen.
Het tweede succes was het baantje Ba Bodil.
Nu moet ik eerst even iets bekennen: ik weet totaal helemaal niets van treinen of trams. Wel weet ik veel van een mooie vormgeving. Maar ja....een treintje of trammetje is wel een must, om te kunnen deelnemen aan zo'n wedstrijd. Met andere woorden: op het gebied van treinen kan ik absoluut niet deel nemen op dit forum. Wel kan ik adviezen geven op gebied van het landschap daar om heen.
Ook ben ik heel graag bezig met mechanisch technische onderwerpen.
Zo bouwde ik ook in het Ba Bodil,  de smid, het wachthuisje met de instappende passagier en de monteur. Ook het kleine mini baantje waar het kind zit te spelen met een klein treintje en het kleine treintje op de achtergrond. Dit treintje loopt op een geleider van een inktjet printer.
Naar deze bouwwerkjes gaat mijn voorkeur uit, nog meer dan het in perspectief bouwen.
Dus als ik ergens mee van dienst kan zijn, laat het mij weten en ik ben bereid mijn kennis met u allen te delen.
Peter.





Steam.N

Welkom op ons forum, Peter.
En nogmaals proficiat met je award op On TraXS!
Ik kijk uit naar je volgende realisaties.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loebaske

Welkom op het forum, en erg leuk om zo iemand als jij in ons midden te hebben, wie weet kunnen we uw advies best gebruiken..

philippe_007

Welkom op het forum,
ik kijk al uit naar uw "nieuwe" werken....

En een kunstschilder in ons midden, dat kan heel interessant worden ivm info hoe een achterwand schilderen.
Als je r ooit aan denkt een workshop te geven, ik ken al een kandidaat :-)

Rangeerduivel

Citaat van: philippe_007 op 19 maart 2015, 15:04:45 PM
Als je 'r ooit aan denkt een workshop te geven, ik ken al een kandidaat :-)

Ja maar dan ietske meer naar het centrum van het land! ;D

Welkom op ons forum Peter

;)

Peter Dillen

Citaat van: philippe_007 op 19 maart 2015, 15:04:45 PM
Welkom op het forum,
ik kijk al uit naar uw "nieuwe" werken....

En een kunstschilder in ons midden, dat kan heel interessant worden ivm info hoe een achterwand schilderen.
Als je r ooit aan denkt een workshop te geven, ik ken al een kandidaat :-)

Ik wil best eens een workschop geven. Al je meerde mensen kunt regelen en een ruimte ergens in Belgie
(Niet te ver weg van mijn huis)

Peter Dillen

Citaat van: Rangeerduivel op 19 maart 2015, 15:09:16 PM
Citaat van: philippe_007 op 19 maart 2015, 15:04:45 PM
Als je 'r ooit aan denkt een workshop te geven, ik ken al een kandidaat :-)

Ja maar dan ietske meer naar het centrum van het land! ;D

Welkom op ons forum Peter

;)

Verder dan Mechelen---Antwerpen wil ik niet gaan

DelticPower

Hoi Peter, fijn jou hier ook op dit forum te zien. Maar om ze hier een beetje jaloers te maken, wij kunnen kletsen face to face.  :D :D

Groeten Jan

Peter Dillen

Citaat van: DelticPower op 19 maart 2015, 16:18:15 PM
Hoi Peter, fijn jou hier ook op dit forum te zien. Maar om ze hier een beetje jaloers te maken, wij kunnen kletsen face to face.  :D :D

Groeten Jan

Dat kletst toch wel wat makkelijke ;) ;D

Martin Welberg

Geen last van jaloezie...

Welkom Peter..

Michael

Peter hartelijk welkom op het forum, jaren geleden kwam ik al foto's van uw werk tegen waar ik met bewondering naar keek en hoop ooit de gelegenheid te hebben u persoonlijk te ontmoeten, mocht de workshop er komen ben ik graag van de partij.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Gerolf

Welkom op ons forum, Peter  8)

Citaat van: Peter Dillen op 19 maart 2015, 14:17:12 PMDus als ik ergens mee van dienst kan zijn, laat het mij weten en ik ben bereid mijn kennis met u allen te delen.

Ik weet zo goed als zeker dat we daar gebruik van zullen maken  :D  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

eens te meer weeral ne Peter  :-\  ;) nee alle gekheid op een stokje Peter, alvast HEEL WELKOM hier en hopelijk veel plezier en leesgenot hier !

Groeten Peter ;)

Metpetergaathetbeter

eens een vraagje Peter,al ooit eens geprobeerd een spoormodel(wagon) te beschilderen of te bekladden met graffiti ?

groeten Peter ;)

John Lostcreek

Groeten John

www.lostcreek.nl
Team Mitropa www.teammitropa.nl