Misero met de desiro....

Gestart door ceuleer, 17 maart 2015, 16:12:14 PM

ceuleer

Rond de middag is er een desiro gestopt op de lijn Lier-Aarschot in Begijnendijk, waarschijnlijk brokken, er zitten toch weeral uren mensen in deze trein....
Ik zou niet graag in hun plaats zijn.


centauri167

Vanuit de tuin genomen Gunther ?

ceuleer


centauri167

Spijtig dat de raampjes niet meer open kunnen, anders kon je drankjes en versnaperingen verkopen tegen democratische prijzen ...

loebaske

#4
Schone foto voor tuin en afsluiting ideeën ;)

ward

Ging om een ongeval aan een overweg.
Weet wel niet of het deze trein was die erbij betrokken was of een andere waardoor deze door het versperde spoor niet meer doorkon.
Helemaal geen miserie(o) met de desiro dus..  ::)
Trouwens als deze trein zelf niet met de aanrijding betrokken is blijven de stroomafnemers tegen draad en blijft de verlichting en airco werken.
Indien deze wel betrokken is moeten de stroomafnemers naar beneden, maar er zijn wel om de zoveel ramen klapraampjes die dan open kunenn.
Tevens is het voorzien dat er flesjes water en suikerwafels worden uitgedeeld..

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

loebaske

Toch altijd interessant informatie die je soms kan krijgen bij zo een plaatje, bedankt Ward

ceuleer

Volgens mijn buurman zijn de stoomafnemers op en neer gegaan, we weten ook niet wat het probleem echt is.
Rond 16h30 zou er terug beweging in gekomen zijn.
Raar dat er geen vermelding op het nieuws geweest is over een ongeluk.
Misschien zat er te weinig volk op de trein en daardoor kregen volle treinen voorrang.   ;D

ACFI

Volgens radio 2, afgeraden bovenleiding. Grijpgrage betonmixer is er met de draad vandoor.

Dus gewone miserie waar de nmbs wel de schuld van krijgt maar voor de rest weinig aan kan doen.

Acfi.

Doornroosje

Ik kan bovenstaande uitleg bevestigen. Betonmixer die bovenleiding meenam met verstrekkende gevolgen voor de lijn en avondspits.

2012

Citaat van: ward op 17 maart 2015, 17:58:11 PM
Ging om een ongeval aan een overweg.
Weet wel niet of het deze trein was die erbij betrokken was of een andere waardoor deze door het versperde spoor niet meer doorkon.
Helemaal geen miserie(o) met de desiro dus..  ::)
Trouwens als deze trein zelf niet met de aanrijding betrokken is blijven de stroomafnemers tegen draad en blijft de verlichting en airco werken.
Indien deze wel betrokken is moeten de stroomafnemers naar beneden, maar er zijn wel om de zoveel ramen klapraampjes die dan open kunenn.
Tevens is het voorzien dat er flesjes water en suikerwafels worden uitgedeeld..

Mvg

Niet juist van die stroomafnemers ... als de spanning op de bovenleiding wegvalt bestaat er ook een veiligheidsprocedure voor, ten eerste moet de trein stoppen als de spanning langer dan 20seconden wegblijft, dan moeten ook de stroomafnemers neer en met tussenpozen mag de bestuurder es checken door opnieuw pantos te lichten als de spanning terug gekomen is. 7 minuten na de spanningsuitval (en dus nog steeds 0 spanning) mogen de stroomafnemers niet meer omhoog gedaan worden. dan is er nog contact name met trafic control en zo verder wat er dan verder moet gebeuren. maar als dat baanvak zonder stroomgezet word naar aanleiding van die aanrijding verderop (of achter de trein) dan zijn er weinig alternatieven dan blijven staan natuurlijk...

NielsVV

Heeft een elektrische trein dan steeds een generator aan boord om deze pantografen te bedienen? Of vanwaar komt deze stroom dan?
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

2012

Citaat van: NielsVV op 18 maart 2015, 11:20:14 AM
Heeft een elektrische trein dan steeds een generator aan boord om deze pantografen te bedienen? Of vanwaar komt deze stroom dan?
Stroomafnemers worden bediend met luchtdruk en laagspanning (batterijen dus)
In eerste instantie word er een drukvat met lucht "opgespaard" om de keer nadien te kunnen opstarten, als backup is er dan nog een klein compressorke (werkt op de batterijen) aan boord om een kleine hoeveelheid luchtdruk te maken, net voldoende om stroomafnemer en DUR (hoofdstroomverbreker) in te schakelen.

2012

Trouwens, op de oude loc's van onder andere de toenmalige reeks 22 stonden er zelfs handpompen om de stroomafnemer tegen den draad te krijgen  :)

NielsVV

Ok, duidelijk. Dus als de stroomafnemers beneden zijn, zal er ook geen verlichting meer zijn in de wagon?
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City