Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Sluitlichten in HO

Gestart door loebaske, 17 maart 2015, 12:14:34 PM

bellejt

de onderdelen.Printje is eigenlijk niet nodig  want je kan de brug gewoon op de condensator solderen.
Anders kan er mss iemand een klein printje maken in grote hoeveelheid.En als die kan etsen mss ook een frontplaatje voor de led.Ik heb ergens een foto van het eindsignaal van Jocadis gezet.Dit is ook gewoon een Led met een frontplaatje ervoor.

Bij jocadis koste dat eindsignaal vrij veel en is nu toch niet meer verkrijgbaar.

loebaske

euh....men bijdrage is maar om jullie te laten zien dat je het ook zelf kunt doen, mits wat geduld...

Huugooke

Citaat van: loebaske op 24 maart 2015, 15:11:40 PM
euh....men bijdrage is maar om jullie te laten zien dat je het ook zelf kunt doen, mits wat geduld...
En dat wordt geapprecieerd! (door mij toch)

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Michael

Citaat van: loebaske op 24 maart 2015, 15:11:40 PM
euh....men bijdrage is maar om jullie te laten zien dat je het ook zelf kunt doen, mits wat geduld...

Eric, ik lees nu pas het hele draadje door, dank je wel voor je bijdrage, ziet er niet zo moeilijk uit, is ook te maken door een onhandige knutselaar die geen verstand heeft van gelijkrichters, weerstanden elco's en wat nog meer zij. Daar heb je dat print plaatje niet echt voor nodig, wordt er wel allemaal wat netter en strakker door.
Hugo, worden de onderdelen bij de print plaat geleverd of moet je die nog eens apart bestellen?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Gerolf

#35
Ik heb een nieuw topic aangemaakt met het verhaal over de kleine printjes voor "alles-etende-Leds":
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,22432.0.html
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ronny-vdv

Gerolf,
Werkt de link niet meer ?
Mvg,

ronny-vdv

Gerolf

Blijkbaar foute link  :-[  is gecorrigeerd  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bekie

Iemand een idee welke de reële afmetingen van een sluitlicht in 1:1 zijn?
 

traxx2837

Hallo Antoon,

Welke eindseinen bedoel je ?

Voor goederentreinen:
Belgische voor of van het Magelan type ?
Duitse eindseinen van het petroleum type of de hedendaagse reflectoren ?
Oostenrijkse reflector ?

Ik tracht morgen enkele foto's te maken.

Groeten,

bekie

Dag Dirk,

ik bedoel voor goederentreinen in België (zowel voor en van het Magellantype). Ik zou er graag enkele maken, maar als ik naar de voorbeelden van collega's kijk, heb ik altijd het nare gevoel dat ze misschien wel wat groot zijn?

Antoon
 

jodo

die foto van het eindsein door bellejt vind ik wel goed.
komt van pas voor mijn  treinen in de periode IV.
mocht er iemand onderdeeltjes voor kunnen leveren heb ik interesse.

loco

Bij REE waren of zijn misschien nog steeds sluitlichten te koop zoals we die momenteel ook achteraan onze goederentreinen zien hangen.
Ik vermoed dat dit het type Magelan is. Misschien zijn ze wel bruikbaar voor ons? Ze waren te koop bij Het Spoor. Kostprijs was in 2016 8,50 euro voor zes stuks. Ze hebben een lichtgeleider, maar je gaat er ongetwijfeld ook een smd ledje in kunnen plaatsen. Een referentienummer heb ik er niet van.



SuSke

Dit zijn ze: Réf.XB 501 Lanterne jaune - SNCF Ep V - 6 pièces

https://www.ree-modeles.com/catalogue/accessoires/accessoires-materiel-roulant/222-lanterne-de-fin-de-convoi



(de afbeelding van Peter is duidelijker)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

jodo

fijne stroomafnemers heb ik gevonden bij Hunerbein ,merk  Digikeijs ,achsschleifer spur HO , 10 stuk, 12.95€.
deze kunnen op maat geknipt worden naargelang de behoefte ,draaistel of enkele as.