Oeversijde

Gestart door evan, 17 maart 2015, 11:46:16 AM

vyncky

Citaat van: OlivierV op 16 mei 2016, 12:37:39 PM

Enige wat misschien jammer (en tegelijkertijd ook niet) is is dat de wissel nu in het opgesplitste spoor zit en niet voor die ene wissel, maar dat komt allicht door plaatsgebrek.


't geeft wel wat meer rangeerplezier!

Citaat van: evan op 16 mei 2016, 11:37:18 AM
Vandaag reed een groep spoorwegliefhebbers het lijntje af met een gecharterde trein en maakte een fotostop...


Toch met de nodige hoeveelheid Bier en hoop zatte Engelsen?  ;D

Doe zo verder Evan!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Gerolf

Alweer erg mooie foto's  8)  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Floris


evan

#469
Bedankt voor de enthousiaste reacties :)

Ik ben ondertussen aan het gebouw begonnen links.  De lengte is +90 cm  :o

De vorm is reeds gezet in styreen:



Nu komt het er op aan de steeldeck er op te kleven en de raampartijen aan te brengen.

Op de aanbouw links waar de treinen binnen rijden is reeds het steeldeck relief aangebracht.  Dit is transparant van Raboesch bij gebrek aan evergreen.  Vermits het transparant is kan je soms de lijm er achter zien zitten, maar dat verdwijnt natuurlijk met de eerste grondlaag.  Nadien komen er twee tonen grijs/blauw op zoals op de foto enkele posts terug van het echte gebouw.

De ingang van het spoor:



Hier zal de poort opengaan eens de wissel omgezet wordt naar het zijspoor.  Achteraan het gebouw is een ruime opening voorzien voor de montage van het mechanisme.  De snelbouwsteen op de hoeken wordt nog afgewerkt eens de lijm volledig uitgehard is.

Aan de zijkant komt ook een poort, maar deze is niet functioneel.



Een prive-overweg zal toegang geven tot deze poort.  Er komen dan ook leuke details zoals geel-zwart geschilderde paaltjes etc...  :)

De foto's zijn met de GSM genomen om een stand van zaken te tonen.

Groeten en nog een fijn weekend.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

krisds

Mooie gebouwen, maar de blikvanger is toch die mooi verweerde shimms :).

OlivierV

Dat ziet er knap werk uit Evan, kan ik zeker smaken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

evan

We staan een stapje verder, maar ver van afgewerkt :)

(GSM foto's)





En nu maar drogen ...

Tot later ,)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Citaat van: evan op 22 mei 2016, 18:15:19 PM
...En nu maar drogen ...

En dat duurt altijd zooooooooo lang  ;)

mooi kleurtje op die gevel
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

#474
Valejo 71101 Hellblau RLM 78 (Lichte kleur)
Valejo 71113 IDF  BLUE (Donkere kleur)

De witbalans van de GSM foto maakt het wel wat afwijkend van de werkelijkheid, maar een degelijke foto volgt als het geheel droog is.  Nu zitten er ook nog vlekken in de vlakken door de droging.

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OlivierV

Het gebouw is ook ineens het einde van de baan zeker?
Dus je zou in principe ook meer dan bv. 10 wagens binnen kunnen zetten mits er een fiddle yard aan de baan gekoppeld is.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

evan

Hoi Olivier,

Goed idee maar dat is niet de bedoeling.  Er kunnen 2 wagens binnen.  Er komt een bocht vlak buiten beeld naar achter om een ovaal te creëren.  Zo is er doorgaand verkeer mogelijk op tentoonstellingen.

Op het inhaalspoor kan een korte trein verwerkt worden voor de 3 bedieningen op het baantje.  Elke bediening heeft 2 tot 3 wagens en dat is ruim voldoende.  Voor de rest is het doorgaand verkeer.

Hierbij nog een foto tot nu toe.



De zwarte vlakken zullen dienen om de raampartijen plaats te geven zoals te zien op onderstaande foto:



Er is nog aardig wat werk, maar het is leuk het gebouw al zo op de baan te zien staan.

Groetjes,

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Ronald

Gezien de voorbeeldfoto lijkt jou gebouw toch vrij hoog, Evan.

Wel erg mooi tot zover :)

evan

#478
Ik schat dat mijn gebouw ongeveer 1 meter hoger is ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Citaat van: Ronald op 22 mei 2016, 21:13:39 PM
Gezien de voorbeeldfoto lijkt jou gebouw toch vrij hoog, Evan.

Wel erg mooi tot zover :)

Lijkt me wel op schaal te zijn
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.