Oeversijde

Gestart door evan, 17 maart 2015, 11:46:16 AM

evan

Citaat van: Stedahult op 20 maart 2015, 09:30:01 AM
Hebbie haast? Of zit je bij de brandweer? Phfoe.....!

Geen haast hoor!  Eindelijk even tijd...  en vermits dat de baan in de woonkamer staat wou ik wel dat het "grove" werk snel achter de rug was.  Nu kan ik er van genieten en rustig stuk voor stuk en beetje bij beetje er aan verder werken.

Het baantje is nu volledig operationeel en de rommel is opgeruimd.

Hierbij een overzichtje en wat sfeerbeelden.



Er kunnen tussendoor kleine werkjes gebeuren zoals,  overweg bouwen, spoor detailleren, weg aanleggen, gebouwtjes plaatsen, vegetatie aanbrengen, en nog veel meer leuks...





Tussendoor kan er ook eens wat rollend materieel verouderd worden en gepresenteerd worden op het baantje.



De kade is ook multifunctioneel en er kan fanalen op gebeuren :)  Een mooie kraan zou er niet misstaan :P





En de 82 voelt er zich goed thuis  8)



Tot later en een prettig weekend gewenst!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OlivierV

#46
De foto's doen het niet Evan!
Nu kan ik niet van al dat moois genieten.

Ondertussen doen ze het wel, amai amai amai, knap knap knap.

Men zou toch willen dat men zelf zulke resultaten behaald.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Steam.N

Je foto's stralen al mooi de sfeer uit !
Ik kijk uit naar je scenery uitspattingen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

het hangt er vanaf welk tijdperk
ik heb nog een afbeelding van een mooi oud stoomkraantje maar dan zit je vooraan in tijdperk III al word de kraan tot op heden nog gebruikt
het zou dan wel zelfbouw worden
een portaal kraan kan wel maar dan zou je een typische haven kraan moeten hebben want andere portaal kranen die op stelwerken gebruikt worden zijn dan weer niet juist

maar mooi zo een klein baantje en vooral handig in de living gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Stedahult

Zie dat je een Anita-decor berk hebt staan. Heb er ook een paar aangeschaft
als afwisseling van de zelfbouw berken. Maar je hebt gelijk, tijd dien je goed
te besteden. Er is ook nog zoiets als werk, daar gaat al teveel tijd inzitten  ;)
Mvh. Steef

raf

die bomen wil ik ook nog aan schaffen maar langs de achterkant van de baan komen er allemaal zelf bouw waarna die mooie bomen die zelfbouw wat verdoezelen
en das het zelfde met die stukken film die telkens tussen de reclame blokken door komen das ook vervelend
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

evan

Goede avond,

Bedankt voor de reacties ;)

Die Berken van Anita decor zien er niet slecht uit en ze zullen later een mooie aanvulling zijn op het aangeklede baantje.

Ondertussen is m'n levering van Shapeways toegekomen.

Het gaat om NMBS stootbokken en om deze...



Ik kijk er naar uit om deze te plaatsen, maar dat zal niet zo snel zijn.  Ik wil eerst de scenery verder afgewerkt hebben alvorens de kwetsbare "bollenstampers" te plaatsen.

Tot gauw ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

raf

zwijg me der van en kijk uit want ze zijn zo kapot
ik had er ook besteld en zelfs in het zakje was er reeds eentje overleden (toch erg ziek)
ik ga ze echt allerlaatste zetten want ze zijn heel broos en ze breken zo uit elkaar
ik kan ze nog wel lijmen maar dat was niet de bedoeling

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

evan

Raf, Modelbouw is fijn werk ;)

Shapeways had er zelf één gesneuveld nog voor het verschepen en hebben een extra setje opgestuurd met een verontschuldigende mail voor de vertraging (2 dagen).

Ze zijn mooi en fijn en zullen een fraaie blikvanger vormen op het baantje :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

raf

of ze verdwijnen tussen de andere rommel die op de baan komt te staan LOL want onze banen  zijn echt veuls te proper
en dat modelbouw fijn werk is tja dat ondervind ik reeds meer dan 40 jaar
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Stedahult

Dat zijn dezelfde als Deense wisselomzet toestellen. Ik heb ze van Epoke-Modeller.
Zijn van messing en draaibaar, je zult ze een ietsje moeten verbelzen. Ik ga ze in
ieder geval verzweedsen. Zijn ze niet zo fragiel.
Mvh. Steef

raf

steef dank u wel voor de link want die caltex pompen zoek ik nu juist die ze daar hebben
hoe gaat het langs daar met bestellen en zo
loopt dat vlot

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

evan

Hoi Steef,

Thanks voor de tip!

Ze hebben leuke details zo te zien!

De "Bollenstampers" lijken er (naar mn zin) niet voldoende op.  Maar de ander details zien er echt wel interessant uit!

Groetjes ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Stedahult

Ik stuur hem normaal een mailtje, zie hem ook wel op beurzen in Zweden.
Heb zelfs al gehad dat het toegestuurd werd met rekening zodat ik daarna
pas hoefde te betalen. Dacht dat hij inmiddels ook pay-pal heeft. Meestal
is het er in een dag of 4. Gewoon even contact opnemen met hen.
Mvh. Steef

loebaske

selfmade, voor er sprake was van 3D