Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Oeversijde

Gestart door evan, 17 maart 2015, 11:46:16 AM

Chrisrail

#375
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

eddy

Op zijn Evans,klasse.

groeten eddy

loebaske

pure klasse modelbouw, is dit in model of schaal 1/1


Metpetergaathetbeter

op zo'n moment schijnen er niet genoeg trappen te zijn in de trappen(slechts 3)van vergelijking van geweldig ! ;D ;)

philippe_007

Mooi, precies echt

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

sdz1976


Word alsmaar cooler Evan!!

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

SuSke

Citaat van: evan op 12 maart 2016, 18:41:08 PM
Het steeldeck gedeelte is nog niet klaar qua kleur.  Ben er zelf niet tevreden over.

Het bakstenen en betonen gedeelte vind ik wel in de goede richting gaan.

Kan beide stellingen alleen maar bevestigen Evan  8)
Maar toch weer mooie dingen die je hier laat zien.

I.v.m. de steeldeack, daar vindt ik de vervuiling "te zwaar". Je moet rekening houden met het feit dat dit een zeer glad materiaal is in vergelijking met beton of metselwerk. Vervuiling wordt eenvoudig weggewassen door de regen, waardoor je alleen druipsporen krijgt aan de dorpels en stofophoging onder de dorpels. Een lichte vervuiling op de bovenkant van de dorpels als je een oud gebouw hebt.
Ik denk dat je meer moet gaan zoeken in "beschadigde" platen, maar dat is niet eenvoudig in styreen.

We zien el wat je daar van maakt  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Bedankt voor de lovende complimenten  :)

Ondertussen heb ik het steeldeck gedeelte een andere kleur gegeven.  Op de foto is het nog niet helemaal droog.

Er ligt een dak op en de ramen zijn van "glas" voorzien.

Onderaan moeten nog wat betonnen liggers toegevoegd worden die amper zichtbaar zullen zijn, maar op een close-up foto valt het op.

Nu kan ik beginnen met de details te gaan toevoegen:  verlichting, leidingen, druipers van vuil dat zijn weg vindt bnij regen etc...



en een doorkijkje...



Tot later  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Wow ... vooral die laatste foto  8)  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Floris


Ronald

Top! Uw uitnodiging is binnen ;)

PeterVG

Knap, knap knap
Die laatste foto is echt wel top.
Hels modelbouwtempo ook ik kan amper bijhouden met volgen.

Herwig

aan Evan,                                 14 maart 2016,

Weer H0-bouw op hogeschool-niveau.

Hoe gaat Evan dat (klassiek) optisch probleem verhelpen aan de  "kop"  van de verkeersweg ?
'k  Bedoel die  grijze   "Berlijnse muur" , waar de weg op doodloopt.

( Heb in zo'n vergelijkbare H0-situatie, twee dwars doorgezaagde H0-vrachtwagentjes gekleefd, met een zo groot mogelijke laadbak. Om de plek optisch te blokkeren. Zelfs een doorgesneden 00-schaal camion kan hier soms nuttig zijn )