Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Oeversijde

Gestart door evan, 17 maart 2015, 11:46:16 AM

loebaske

Nieje, dat is just de max van een winter BBQ, onder de carpool of ergens anders in de kou met een dikke sjaal  ;)



SuSke

B&B heeft weinig met BBQ te maken behalve dan dat op "Branchlines and Backwoods" de BBQ de meest gebruikte kookmethode is  ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

 :D :D :D :D
Heb ik iets gemeld???


evan

Goede avond we zijn weer terug  :)

Ondertussen ben ik begonnen aan de 2e constructie buizen.

Het voorbeeld ter inspiratie:



En de eerste aanzet:








De construcie staat niet volledig recht doordat de ondergrond oneffen is, maar eens de definitieve plaatsing is dit van de hand.

Er is hier nog heel wat werk aan, maar ik heb er zin in.

Dit weekend echter zal er niet zoveel aan gewerkt worden doordat morgen het "Haventje in de vallei" op het programma staat en zondag staat de agenda ook al vol.

De eerste constructie staat ondertussen reeds vast en de laatste details volgen in een later stadium uit voorzichtigheid.

Groeten,

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

centauri167

@Evan: jouw project blijf ik volgen met verbazing, niet alleen je modelbouwkunstwerken zelf, maar de manier waarop je je foto's neemt zijn echte pareltjes voor de ogen.

evan

Bedankt Paul,

De perfecte combinatie van 2 hobby's  :)

Prettig weekend!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

Het wordt saai wat ik ga zeggen, maar het blijft klassewerk en we kijken er naar uit!  :P
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

C.B.

Dit is gewoon waanzinnig goed.
Alles klopt. Ook de wagens zijn juist vervuild. In de werkelijkheid zien ze er net zo uit.
En  uw constructie van de buizen , super!
Groetjes.
Claudio.

Gerolf

Citaat van: doomslu op 12 februari 2016, 22:13:47 PM
Het wordt saai wat ik ga zeggen, maar het blijft klassewerk en we kijken er naar uit!  :P

+1 !!  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Stedahult

Citaat van: doomslu op 12 februari 2016, 22:13:47 PM
Het wordt saai wat ik ga zeggen, maar het blijft klassewerk en we kijken er naar uit!  :P

Je haalt mij de woorden uit de mond.

Evan, kun je niet gewoon een gruwelijke fout begaan?
Dan ontstaat er wat reuring, en krijgen we eens andere reacties  ;)
Mvh. Steef

OlivierV

Het goed kunnen nemen van foto's doet er wel veel aan.

Naast dat lever je ook prima modelbouwwerk!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Mooi werkje Evan

Ik kijk even hoe de buizen verder lopen, want ik zien u gewoon een bocht op gelijk niveau wat eigenlijk niet gebruikelijk is.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

#312
Hey bedankt voor de reacties mannen en de waardering voor de foto's ;)

Suske,

Wat bedoel je met bocht op gelijk niveau?

Groeten,

EDIT,

Ik heb even gegoogeld en inderdaad er zijn bochten waar de leidingen eerst een bocht naar bededen doen en dan ombuigen, maar evengoed ook leidingen met gewoon een bocht.  Ik vermoed dat dit afhangt van soort vloeistof en druk.

Het idee lijk me leuk en extra dynamisch om van niveau te veranderen en het is nog niet te laat :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Freek

Die 'gekke' kronkels die ze in de buizen leggen zijn er om het uitzetten en krimpen van de buizen op te vangen.
Als je een buis 100m recht laat lopen kan dan snel een paar centimeters schelen in lengte naar gelang het seizoen. Deze kronkels doen dus dienst als een soort van uitzet-voeg.

raf

op de ex foerd tereinen waren buizen en die lagen in een U vorm waar er beneden in de bocht een kraan stond om eventueel de buis te kunnen af sluiten
dit waren de buizen voor de centrale verwarming dacht ik  want ze waren helemaal van isolatie voorzien.maar die U vorm was er dus ook tegen het krimpen en uitzetten
blijft mooi werk en ben benieuwd hoe je die koppen gemaakt heb boven op de palen
gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.