Oeversijde

Gestart door evan, 17 maart 2015, 11:46:16 AM

evan

Goede avond,

Kees-Jan,  Je weet de weg he  ;)


Gerolf en Steef,

Bedankt voor jullie feedback  :)

De Tillig-wissels vragen inderdaad best wat aandacht.  Ik heb er een 6 tal jaar geleden ook ns mee gewerkt en was er niet tevreden over.
De nieuwe generatie is ondertussen verbeterd en ook dcc-vriendelijker.  De stelbalk moet wel telkens nagekeken worden.  Ik heb van elke wissel voor dit baantje de steunbalk moeten fatsoeneren want anders is het vroeg of laat problemen...

Ik heb deze avond nog de kade volledig gemonteerd met Acrylaat en kan morgen geschilderd worden met een primer.  Daarna ga ik de oever nog vormen met styrodur en dan gaan de modules op hun kant voor de aansluitingen.

Er komt nog een overweg voor het wegverkeer en een betonnen vloertje in het spoor voor spoor-weg-voertuigen.  Deze twee zullen de strategisch geplaatste ontkoppelmagneten van Kadee herbergen.

Nog een goede avond gewenst en tot morgen  ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Bolje

Mooi, leuk, prachtig,...
Ik denk dat hier een snel(werk)trein is gepasseerd.   :o
Vele groeten,
Ronald

evan

Goede avond,

Er zijn nog wat werktreinen gepasseerd.

De kademuur heeft zijn eerste kleurlaag gekregen:



Al de afgietsels zijn samengevoegd door middel van schildersacrylaat om mooi aan te sluiten en zo zijn alle kieren en spleten dicht.  Nadien is met PU primer van Valejo de eerste laag aangebracht.

De onderkant is voorzien van de nodige bekabeling en alles is bedrijfsklaar.



Er komt nog een sein en een overweg, maar deze komen later vermits ze best kwetsbaar zijn tijdens de opbouw van de scenery.

De wissels zijn aangedreven door middel van servos aangestuurd door een ESU decoder.  Ik moet zeggen dat tot nu toe dit prima werkt.  De fijnafregelening is trouwens heel eenvoudig met de decoder.  Ik heb de servos in de houders wel extra geblokkeerd met een stukje karton.  Er zat namelijk een klein beetje speling op en dat is net genoeg om de aandruk van een wisseltong bij eindpositie minder betrouwbaar te maken.

Langmesser beschikt over een groot gamma aan mallen met betonstructuren.  Er is een mal met alleen maar zuilen, balken en liggers. ref.SILFO019 - http://www.langmesser-modellwelt.de/shop/silikonformen-h0/betonmauern

Hiermee heb ik me uitgeleefd en een brugje gebouwd ter hoogte van de overweg met Kadee ontkoppelmagneet.  De magneet werkt trouwens prima :)



Eens dit geweatheerd is en voorzien van de nodige details gaat dit in alle geval meer leven in de brouwerij brengen ;)  De fantasie is dus op dreef aan het geraken ;D



Op de achtergrond aan de rechterkant van de baan komt dus een verhoogd deel waar nog een doodspoor op ligt.  Dit spoor maakt deel uit van de industriële site hogerop.  Ik heb me laten inspireren door de site van ALZ in Genk en de site In Ougree bij Luik.



Het verhoogde deel stopt aan een groene zone die de buffer gaat vormen tussen de twee stukken industrie op het baantje.  Links wil ik een petrochemisch bedrijf plaatsen.  Althans de ingang en een deel van de overslagzone.



De stalen damplanken van de kademuur hebben ook een eerste laag kleur gekregen.  Deze avond ga ik dit deel nog verder trachten te kleuren.

De bedoeling is dat ik later voor thuis en eventueel expo's een achtergrondplaat maak met halflreliëf gebouwen om meer diepte te creëren en een suggestie tot de aanwezigheid van industrie weer te geven.

Tot later ;)


Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske

Evan...je lijkt me een TGV te zijn...

Travail Grand Vitesse

doomslu

Citaat van: loebaske op 19 maart 2015, 20:40:05 PM
Evan...je lijkt me een TGV te zijn...

Travail Grand Vitesse
Het is ongelooflijk...  :o
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Je bent inderdaad goed op dreef !
Zijn de stelcon dals ook afgietsels van Langmesser mallen?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

OlivierV

Die stelcon platen, amai, zo mooi!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

evan

Bedankt Mannen! 

De betonnen platen zijn ook langmesser  :)

Ik heb een eerste wash en dry-rush gegeven...  Verder accenten volgen nog.  De bordessen krijgen nog een andere tint, de houten fenders worden bruin geschilderd en dan komt er nog mos etc...

Hier nog wat sfeerbeelden van de tussenstand.







Verslavend hoor  :P
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Mooi sfeertje Evan.
Je ziet waar de kunstenaar zit  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Bolje

Heel mooi om naar te kijken.
Net TV,  continue veranderingen.

Laat de beelden maar komen. ;)
Vele groeten,
Ronald

mnieuwlaet

Dat wordt een Super leuk project en wat weerhoudt een mens om er eens een expo mee te doen EH

Chrisrail

#41
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Stedahult

Hebbie haast? Of zit je bij de brandweer? Phfoe.....!
Mvh. Steef

Gerolf

Prachtige muren, Evan  8)  :P  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

All and all, it is just (a very pretty) weathering on the wall ! Pink Floyd ? ;)

Opnieuw sta ik versteld van snelle (niet de Gentse betekenis zoals bij Loebas  ;D) Evan die reseau bouwt aan de lopende meter !  ;)

Groeten Peter ;)