Oeversijde

Gestart door evan, 17 maart 2015, 11:46:16 AM

raf

ik ga proberen of ik dat miniauto gedoe van faller ook nog aan het rijden ga krijgen dus ik ga die magneet draad reeds in de baan mee verwerken
nu normaal frees je een gleuf in de baan maar ik ga het anders omdoen
ik ga een gleuf in de pluimkarton frezen waarna er dan de asfalt ,beton of kasseistenen overheen komen.
iemand dit reeds gedaan ????
het probleem is aan de linker kant daar kom ik niet gedraaid en daar ga ik met een lift werken
eentje omhoog en tegelijk daarna eentje naar omlaag
onder de baan heb ik plaats zat om te draaien en te laden
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

evan

Raf,

Ik raad pluimkarton af voor een systeem zoals fallercarsysteem of DC car.

Pluimkarton is te zwak en de wrijving van je autos zullen snel slijtage aan je wegdek teweegbrengen.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kees-Jan

Mooi werk weer Evan.

Momenteel bezig om in spoor 1 wat wagens om te bouwen voor het DCC systeem van van Perloo.

Het deel onder het wegdek wil ik laseren met precies een uitsnijding voor de magneet strip(pen).

PeterC

Evan,
Weer heel mooi werk!  Ik geniet in stilte mee!
Groetjes, Peter


doomslu

Hey mannekes, jullie zitten hier wel in draadje van Oeverzijde hé.
Een beetje bij de les blijven hé.  :D
Van den Evan kunnen we nog iets leren!  :P
Man, man, dat wordt weer knap.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Volledig met je eens Luc, want het is de eerste keer niet dat men op het verkeerde spoor zit en kilometers afwijkt van een topic...

Evan, de Ardennen is helemaal niet ver, we maken regelmatig daarvan een uitstapje van...

Herwig

Evan,
Als je écht  niet  meer weet wat te doen:     die betonplaten (rijweg) nummeren, zoals in 't echt ... ( cijfers verdiept, in hoek van betonplaat ...)




Bolje

Zeker kunnen we er iets van leren!
Van de meesten kunnen we iets leren... Het is enkel niet altijd even goed.  ;)
Hier daarintegen... Dit is universitair niveau  :o
Vele groeten,
Ronald

modelbaanHO

Het is en blijft zeer knap gemaakt. Ik blijf dit volgen.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Geert

Ik hoop dat het niet te druk is met fietsers deze middag op de trekweg langs het Albertkanaal richting Geel. Voor het werk met de dienstauto wat inspectie uitvoeren vanaf Oelegem (vervuiling oppervlaktewater). Voorbij Herentals volg ik de spoorweg die Evan min of meer namaakt. Ben benieuwd of ik herkenbare taferelen tegenkom.   ;)


Geert
Schaal H0 - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB

loebaske

en foto's meebrengen Geert

Geert

Schaal H0 - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB

Metpetergaathetbeter

en een gaatje inboren, waar men naziet of de gegoten beton dik genoeg ligt ! ;)

Geert

Citaat van: loebaske op 08 april 2015, 12:33:03 PM
en foto's meebrengen Geert

De eerste spoorwegovergang net na Herentals, nog geen beton...  :




Er staan ook redelijk wat bomen op sommmige stukken tussen oeversijde en spoorweg. :




De spoorweg moet een km voor de daaropliggende sluis al naar omhoog om een 8 tal meter te overwinnen. (ruwe schatting) :




Dan dikke pech, net voor Geel was de trekweg afgesloten voor werken aan een nieuwe brug. Het is net nu na Geel dat er veel fabrieksaftakkingen zijn. Zal voor een volgende keer zijn  ;)   :




Geert
Schaal H0 - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB

reeves

Ziet er goed uit Evan!!

Groet Tom