Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

INSPIRATIE - Waar haal je het?

Gestart door Roderik, 16 maart 2015, 23:01:48 PM

VBS

Ondanks dat je je gevoel gaat volgen ,wat volgens mij het beste is wat je kan doen , niemand anders kan dit niet beslissen denk ik .
Wil ik er toch nog wat aan toevoegen ,daar ik juist de realiteit vaarwel gezegd heb ,
bouw nu dus de dingen die ik leuk vindt en daar haal ik meer plezier uit dan het na bouwen ,perfect van iets wat eigenlijk met net niet pas of niet met te veel compromissen .En of het nu een herinnering is of een foto van het net ,iets dat je aanspreekt ,dan blijft de spirit om er mee door te bouwen ook bestaan ,
veel succes met het kiezen plannen en dan het gaan bouwen !!
Bert.
Modeltreinen met Belgische sfeer ...

Doornroosje

Ik haal inspiratie uit oude spoorplannen. Juist uit de spaghetti-plannetjes. Ik ben nu eenmaal eerder meer een 'rijder' dan een 'scenery-bouwer'. Soms neem ik zo een oud plan vast en plan dan hoe het beter kan met minder. Het speelelement is het belangrijkste, dat vul ik aan met mijn ervaring uit de praktijk en probeer met deze nieuwe schetsen inspiratie op te doen. Zeker handig (in mijn ogen) voor de fabrieksaansluitingen.

Martin Welberg

Zuig het uit m'n duim  ;) Meer plannen als tijd..

bollen neus

Gewoon door alles wat je ziet in het groot model proberen te onthouden en wat nuttig kan zijn gebruiken voor aanleg van een baantje.
Den Eric.

Havoc

Kan vanalles zijn: tv uitzending, boek, per ongeluk op internet etc. Heb een .txt filetje waar ik dat inzet. En dan maak ik voor elk mogelijk idee een directory aan waar ik de info in begin bijeen te rapen. Telkens als ik een idee heb ivm zo'n optie dan vul ik dat aan in die .txt file. Kan een voordeel, nadeel of punt ter verdere studie zijn. Telkens 1 regel. Na enkele jaren krijgt dat dan vorm.

Maar de meeste ingevingen die komen wanneer ik op de reeds voorgenoemde plaats ben...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

40 jaar geleden de baan getekend en nu deze aan het uitbouwen.
sporenplan zo natuurgetrouw mogelijk maar dat kan nooit zelfs in N scale niet
wel mogelijk om met een 3 meter lange samenstelling te rijden en dit te laten stoppen op elk perron
huizen die ik ken en ook het stations gebouw en water toren (die van geel aan de autostrade)
en aan de andere kant die van aan de zee
maar echt proberen wel zoveel mogelijk belgische sfeer weer te geven
gr raf die weinig spoor heeft liggen maar veel landschap
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Roderik

Bedankt allemaal voor jullie suggesties.
Ik ben er nog niet uit maar de goesting om te gaan bouwen groeit.
Misschien moet ik het niet te ver gaan zoeken...
't Wordt waarschijnlijk wel weer een trambaantje.

En de inspiratie? een enkel fotootje... :-)

Always be modelling!

marc goovaerts

Prachtige foto ! Maar zo veel en mooie natuur lijkt me een pak moeilijker dan gebouwtjes.


GDE

Doe maar een Belgisch trambaantje Roderik,  dan kan ik mee op expo met mn tramgerief  ;)

raf

echt mooie foto en zeker moeilijk maar niet onmogelijk
de natuur na doen is echt wel voor velen een probleem
het is meestal te proper en de natuur is altijd veel meer rommel
het is ook schaal gerelateerd want wat je in O kunt maken kun je niet in N al slaagt jean daar wel in het te benaderen
ik kijk reeds uit naar wanneer je begint te bouwen

gr raf en succes
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

John Lostcreek

Inderdaad mooie foto om na te maken.
Probeer de schaal te zoeken waar het in te verwezelijken is. O schaal zou zeker een mooie optie zijn.
Zou het ook klein houden. Dan is het te overzien.
Al zou je een bakje hebben met daarin de voorstelling van de foto dan heb je al heel iets moois

aan beide kanten een kleine fiddle yard of een fiddle yart achter de baan om dan rond te rijden  ;)
Groeten John

www.lostcreek.nl
Team Mitropa www.teammitropa.nl

Roderik

#27
Ik heb momenteel twee FDEM-modules die samen twee meter lang zijn. De bedoeling wordt om er nog eens twee modules bij te doen zodat ik aan de achterkant van Bouilliere een bosbaantje met een hele kleine, eenvoudige halte heb. Als ze rug aan rug staan maak ik er dan een ovaal van. En als ze in de lange rij Saroulmapoul-modules komen, rijden de trams er toch gewoon door. De schaal wordt uiteraard H0m.
En merci Geert Desc voor de vlam in de inspiratie. ;)
Nu alleen genoeg tijd vinden om heel veel bomen en struikgewas te maken.
Always be modelling!

GDE

tof Roderik, het wordt ongetwijfeld een mooie uitbreiding van boulliere.