Welke ESU sounddecoder mogelijk VBV HLD 6207

Gestart door trainboattools, 14 maart 2015, 22:19:38 PM

trainboattools

Hallo, Ik schets even het probleem:
Ik heb een mehano reeks 26 voorzien van een 21polig ESU V3.5 sounddecoder, sound van een elok is leuk maar gaat na een tijdje vervelen... ::)
Nu heb ik ook een VBV Budget Line 6207 met 21Polig decoder (V4.0) waar al een luidsprekertje inzit.
Aangezien een diesel wat dynamischer is naar rijgeluid dacht ik, programmeerbare sounddecoder uit de mehano  2623 en in de 6207 plaatsen, sound aanpassen en...
Een hoop brom en geruis, trok op niets...  Dan maar het luidsprekertje mee vervangen en het geluid trok nog op niets, in de zin van niet helder en niet luid genoeg.
Dan terug in de mehano, sound terug aanpassen en klonk terug als een engeltje ??? ??? ??? ???

Het enige waar volgens mij het probleem kan liggen is de platine waar decoder ingeplugged gaat en de draadjes aangesoldeerd worden.

Heeft hier iemand ervaring mee of een oplossing voor...

Yf Johan
2R Digitaal, Profi-rail, Loconet, TwinCenter, Koploper.
Duitse en Belgische baan, Tp IV-V, Duitse Stomers Tp II-III

pandur

Opgelet, de luidspreker van de V4 mag je niet verwisselen met de V3.5 gezien deze verschillende impedantie hebben
Dus , je kan perfect de sounddecoder V3,5 met zijn luidspreker overplaatsen naar de 62 , en deze dan met de juiste soundfile voor "V3,5" programmeren
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.13 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.7 (2.7.9)

Rangeerduivel

Weet wel dat de sound(62) van ESU voor de 3.5 niet zo mooi en kompleet is als de sound voor de 62 voor de V4.0
Voor de V4.0 wer een nieuwe opname gemaakt door ESU.
En zoals Eric al liet weten,luidsprekertje aanpassen...

;)

trainboattools

Luidsprekertje van de V3.5 mee vervangen en trok nog op niets, veel te stil en niet zuiver genoeg van geluid.

Zou dan inderdaad aan de soundfile kunnen liggen. Maar in de mehano klonk alles wel ok. (sound van de 62'er)
Iets in de print van de 62'er??

YJ
2R Digitaal, Profi-rail, Loconet, TwinCenter, Koploper.
Duitse en Belgische baan, Tp IV-V, Duitse Stomers Tp II-III

pandur

De Pcb of print heeft geen invloed op de sound, enkel voor de licht functies
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.13 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.7 (2.7.9)