verkoopslinks naar commerciele sites

Gestart door bellejt, 14 maart 2015, 15:47:26 PM

argilla

Citaat van: doomslu op 14 maart 2015, 22:39:09 PM
Ik ben het eigenlijk wel eens met Marc dat bieden het eerlijkst is voor koper en verkoper.
Sommigen laten bieden per mail en dat lijkt me ook een eerlijke praktijk.

Wat me eigenlijk het meest ergert is dat sommigen de moeite niet doen om het verkochte te beschrijven, inclusief foto, maar enkel een link plaatsen naar 'iets'.
Eigenlijk zou dat het minste moeten zijn dat je als verkoper moet doen: beschrijving met foto.




dank u Luc, dat je het eens bent met mij. Ik ook met uw argumenten.... dank u !
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Metpetergaathetbeter

anderzijds als ze er dan iets bijplaatsen kunnen het een heleboel leugens zijn, vitrinemodel enkel uitgehaald voor foto en versleten wielen hebben, onberispelijke staat en stukjes mankeren.......tot nu toe steeds geluk gehad maar ooit komt die dag dat we in het draadje Dju toch! ook kunnen of moeten posten! :-\ :'(

trainboattools

Commerciële sites of hier op het forum : EERLIJKHEID telt! 

Heb ooit iets gekocht via Ebay en gaan afhalen in Berchem bij de aanbieder zelf (mijn oma woonde blijkbaar 100 m ervandaan vandaar)
"Zeer goede staat, als nieuw, enkel voor foto uit de verpakking"

Eenmaal afgehaald bedolven onder stof en strooimateriaal voor scenery, de prijs was ok anders had hij alles mogen houden!  Enkel voor foto uit de doos mijn g*t ja!   ??? ???
Een zacht sopje en veel liefde doet meestal wonderen :D :D
Nieuw is nieuw en gebruikt is gebruikt, massa's foto's (zowel op het forum als een koopsite) dat de koper zelf kan bepalen of alles ok is en altijd welkom om het materiaal te bezichtigen en samen te testen bij mij thuis. :)
De modelspoorhobby is een kwestie van blijdschap en geen teleurstelling na aankoop.
Ga ik zelfs ook nog niet zagen wat er met je pakketje gebeurd tijdens de verzending... :o :o ???

YJ
2R Digitaal, Profi-rail, Loconet, TwinCenter, Koploper.
Duitse en Belgische baan, Tp IV-V, Duitse Stomers Tp II-III

philippe_007

Tja, als je pakjes laat verzenden dan loop je risico's dat het niet is wat je verwacht.
Maar als je het pakje gaat afhalen, dan kijk je toch eerst wat je hebt gekocht voor je betaald ?

Maar inderdaad, eerlijkheid duurt het langst...

bellejt

mss terug eens tijd om dit topic onder ogen te brengen.De laatste 2 weken zie ik bij vele verkoopstopics gewoon een link staan naar een verkoopsite zonder verdere info.Mss wordt het eens tijd hier enkele regels voor te maken zoals minimum uitleg over het artikel en foto's.Dat eenieder de beste prijs wil voor het te verkopen materiaal is logisch maar wat is het nut van een verkoopshoekje hier nog als iedereen (zelfs nieuwe  leden) gewoon linkjes plaatsen ? Dit kan toch niet de bedoeling zijn van een verkoophoekje onder leden ? Maak dan mss gewoon een "ik verkoop op een commerciele site en bieden maar hoekje".
Zo denk ik erover.In het MSM staan toch ook geen links naar de verkoopsites :)

doomslu

Ik moet je gelijk geven Johnny.
Vaak klik ik dergelijke aanbiedingen meteen weg.
Als de aanbieder de moeite niet doet om te beschrijven en een zichtbare foto te plaatsen, dan ben ik ook te lui...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Freek

Citaat van: bellejt op 25 februari 2016, 19:41:08 PM
In het MSM staan toch ook geen links naar de verkoopsites
Als het kon zouden de adverteerders het wel doen, maar er staan natuurlijk ook aal een hoop foto's en een beetje uitleg bij :D

Ik vind persoonlijk wel dat het moet kunnen, als de saaie link je niet aanstaat, moet je ook niet klikken natuurlijk.
Het is aan de verkoper om aandacht te trekken met mooie foto's en tekst. Doet hij dat niet, dan heeft hij minder aandacht en dus misschien ook niet de hoogste prijs.

itchy

Ook al vaak meegemaakt: aanbod eerst hier vermeld (meestal mét foto's...) en niemand interesse. Na een paar weken dan toch maar de boel op ebay... En de koper blijkt n forumlid. Tja, dan doe je ns moeite 😉
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

bellejt

is wederom een ziekte aan het worden.Spijtig dat hier niet wordt opgetreden of iets in het reglement wordt bijgeschaafd.Een massa linken naar commerciele site(s) zonder enige uitleg.Volgens mij er onbeschoft tegenover de andere leden en binnenkort doen winkels hier ook verkooptopics om leuke (opgeschroefde) prijzen te hebben.Goed bezig.
Op een ander forum is dit gewoon niet toegelaten en bieden kan simpelweg via PM.Is heel wat beleefder onder elkaar. Mss moet ik daar wat meer gaan zitten :)

vyncky

Citaat van: bellejt op 01 juni 2016, 19:02:27 PM
is wederom een ziekte aan het worden.Spijtig dat hier niet wordt opgetreden of iets in het reglement wordt bijgeschaafd.Een massa linken naar commerciele site(s) zonder enige uitleg.Volgens mij er onbeschoft tegenover de andere leden en binnenkort doen winkels hier ook verkooptopics om leuke (opgeschroefde) prijzen te hebben.Goed bezig.
Op een ander forum is dit gewoon niet toegelaten en bieden kan simpelweg via PM.Is heel wat beleefder onder elkaar. Mss moet ik daar wat meer gaan zitten :)

Ik vindt dit rubriekje nog net interessant. tegenover al het geleuter dat hier passeert....
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Martin Welberg

Ik vind het wel triestig dat men niet meer de moeite neemt de artikelen hier eerst aan te bieden met foto's en dan pas op die marktkraam sites..

marc goovaerts

Tja, als verkoper krijg je natuurlijk ook meer kansen via die sites. En je moet zelf niet meer heen-en-weer mailen naar iedereen bij elke bieding en achteraf ruzie krijgen over 'wie eerst' was. Iedereen kan het netjes volgen en het gebeurt automatisch.

Hoewel ik weet dat het een boel werk vraagt om bv foto's op deze, de Franstalige én de verkoopssite te plaatsen, vind ik het toch ook logisch om ze op het forum eerst te tonen, mét beelden. En zodat forumleden ook bv op voorhand om meer uitleg kunnen vragen wanneer nodig.

Vetrouwen blijft natuurlijk nodig. Regelmatige forumleden riskeren natuurlijk hier hun goede naam. Niet diegene die hier enkel verschijnen om iets te verkopen. Treintjesliefhebbers of niet.

Gerolf

Citaat van: bellejt op 01 juni 2016, 19:02:27 PMEen massa linken naar commerciele site(s) zonder enige uitleg...om leuke (opgeschroefde) prijzen te hebben.

een link naar het (of de) draadjes had nuttig geweest,
een meer discrete "melding aan de moderatoren" was nog beter.
Nu heb ik/we er het raden naar wat je wil aanklagen  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Houdini

Citaat van: Gerolf op 02 juni 2016, 00:13:58 AM
Citaat van: bellejt op 01 juni 2016, 19:02:27 PMEen massa linken naar commerciele site(s) zonder enige uitleg...om leuke (opgeschroefde) prijzen te hebben.

een link naar het (of de) draadjes had nuttig geweest,
een meer discrete "melding aan de moderatoren" was nog beter.
Nu heb ik/we er het raden naar wat je wil aanklagen  ::)

Als het sarcasme was, heb ik het niet begrepen  8)

Het ging uiteraard hierover:
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,24529.0.html