Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

tams functiedecoder

Gestart door mnieuwlaet, 14 maart 2015, 15:30:44 PM

mnieuwlaet

Functiedecoder fd-r basic tams
ging deze inbouwen in m4 stuurrijtuig, ik ben geen elektronica expert maar blijkbaar zit er iets fout.
We heb de toekomende stroom van de wielassen, deze is ok.
dan de retourleiding en de twee functie uitgangen. Vanaf dat je de hvr op het spoor plaatst branden de rode lichten aan functie 1, er staat niets ingedrukt op multimaus ??? Ik werk met sms leds Conrad 156614.
ik wil deze laten functioneren op zelfde adres hle21 zodat wanneer ik verander van richting de juiste lichten branden.

eve

http://www.tams-online.de/htmls/produkte/fd_r/FD-R_Basic.pdf

Veel kan je niet fout doen. AUX1 respectievelijk  AUX2 worden negatief, X6 is de plus.
Blijft de rode LED branden als je op de muis de verlichting "uit" zet ?

???Erik

mnieuwlaet

Inderdaad zonder geactiveerde functie of gewoon verlichting branden ze toch... Geen reacties met f1 f2 of f0!

mnieuwlaet

Heb decoder eens gereset en doet ie netjes rood wit met rijrichting.
kzou die leds nu in het stuurrijtuig moeten plaatsen. Iemand een tip? Lijmen tegen de lenzen ... ?

dani

ikheb hier al veel positiefs gehoor over "krystalklear" om Led in lenzen vast te zetten... zou kleurloos en helemaal transparant opdrogen naar h"et schijnt
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

bellejt

ik gebruik daar loctite 401 voor.Voldoet om tegenaan te lijmen.Moet wel binnen de 3 sec goed geplaatst zijn.Zelfs al is er wat waas door de lijm,je ziet het niet.

mnieuwlaet

Alles is netjes gelukt, en functioneerde goed als de hvr alleen op het spoor staat, zelfde
nummer in decoder als mijn lsm 2103!
als ik  ZE samen op het spoor zet wisselen ze netjes mee met de rijrichting maar knipperen de witte lichten! Heb geen idee waarom, aux 1 &2 werken met gezamenlijke lichtfunctie rijrichtingsafhankelijk.

Huugooke

Citaat van: dani op 14 maart 2015, 17:09:21 PM
ikheb hier al veel positiefs gehoor over "krystalklear" om Led in lenzen vast te zetten... zou kleurloos en helemaal transparant opdrogen naar h"et schijnt
Inderdaad een goede oplossing; ik maak daar zelfs ramen mee.
Duurt alleen lang.
Als je haast hebt, de onder-UV-licht-uithardende-superlijm die Evan gebruikt (ergens hier in een draadje over koplampen op een 80 zetten)