Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Probleem met men 77

Gestart door Kedeng Kedeng, 28 mei 2006, 19:14:45 PM

ERVIN

Doe die machinist er uit,en steek er een preiser-machinist in,ik heb met deze mannen nog nooit problemen gehad.[:o)]
Ofwel moet je ze wat meer betalen,of wat meer werk geven.[}:)]

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Doe die machinist er uit,en steek er een preiser-machinist in,ik heb met deze mannen nog nooit problemen gehad.[:o)]
Ofwel moet je ze wat meer betalen,of wat meer werk geven.[}:)]

Ervin hoe heb jij je machinist vervangen?

Door de cabine los temaken of door het cabineraam langs buiten?

ERVIN

Ik heb dit op twee verschillende manieren gedaan,ik heb in al mijn zeven 77/78ers nu een andere machinist geplaatst,in sommige locs heb ik er twee geplaatst.[:)]
optie 1. dit is eigenlijk de moeilijkste en de gevaarlijkste(om iets stuk te maken h?)gewoon met een hele fijne schroevendraaier voorzichtig de cabine los maken,deze manier heb ik bij twee locs gedaan,??n loc ging heel goed de andere niet,omdat die cabine was vastgekleefd,ik zou deze manier van werken NIET toepassen.

optie 2.op de korte zijde van de loc staat een vierkante plaatje en op de lange zijde ook,deze moet je verwijderen en hieronder bevinden zich schroefjes,draai deze los en de hele kap komt los,als dit gebeurt is kan je de cabine er voorzichtig afhalen en kan je een andere treinbestuurder plaatsen.
Veel succes,en laat eens wat foto's zien h?.
Ik ben nu bezig met het plaatsen van treinbestuurders in mijn reeksen 51.[:p]

Jurgen

Vermits het onderwerp hier over een probleem met een 77 gaat zal ik mijn probleem hier ook maar neerzetten.

Ik heb geprobeerd om mijn 77 met een MS te programmeren zodat het geluid iets minder hard staat. Het is bij prberen gebleven, want het enige dat ik verkregen heb is dat mijn front/sluitseinen knipperen ipv constant te branden. [}:)] Dit is dan enkel bij het achteruitrijden.
Ik heb ook al geprobeerd om de loc te resetten, maar dat gaf geen resultaat. Het optrekken en afremmen is blijkbaar ook beetje gewijzigd. [xx(]
Mijn vraag is dus of iemand weet hoe ik die decoder kan resetten met een MS?
Met een Control Unit kan ik eventueel ook werken als er echt geen andere oplossing is.
Maak wel duidelijk voor welk systeem jullie een oplossing geven. Als er niemand een oplossing weet, zal ik naar de winkel moeten gaan. [V]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

MARKLINRIJDER

Kijk eens op de site van ESU of daar iets te vinden is.  Ik kijk even mee met je.

David

Ludwig

Ik rij ook met marklin centrale en ESU decoders.
Bij mij gebeurt het regelmatig dat er een of andere functie op een loc niet werkt.
Als ik dan de dag daarna alles terug opstart werkt het dikwijls wel naar behoren.
Dit is trouwens iets dat ik regelmatig beroepsmatig tegenkom met electronische onderdelen.
Mijn ervaring met elektronica is:als er iets in de soep draait(elektronisch gezien)haal de stroom er een 20 tal seconden af en start heel de boel eens terug op .
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Jurgen

En wat doe je dan als dat niet werkt?
Zeg nu niet weggooien h?. [:o)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

D_Loc

Klinkt bekend Cota. Laatst was ik met mijn videocamera aan het filmen en het filmpje was vol. Ik stop er een nieuwe film in en wat blijkt: ik kan niet opnemen want de camera denkt nog steeds dat de band vol is (hierdoor opname van NS6400 gemist). Dus de batterij er maar afgehaald en na enkele seconden weer opgeplugd en viola hij doet het weer.
Over electronica in auto's ga ik maar niet beginnen want dan gaan we heel rap over het aantal pagina's van Ervin's topic[:D]
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Jurgen

MARKLINRIJDER, bedankt voor je mailtje. Ik heb er eentje teruggestuurd.
Op de site van ESU kan ik zelf niets terugvinden. Of ik moest erover kijken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Ik heb het geluid van al mijn 77/78ers minder gezet,nu is het veel beter,dit heb ik gedaan met het Fleischmann Twin-Center,ik heb,gelukkig,geen enkel probleem gehad.
Jurgen,ik wou dat ik je kon helpen,maar over het MS weet ik te weinig om U goede raad te geven,sorry maat.[:I]

Jurgen

Geen probleem Ervin. [;)] Er zijn er hier genoeg om te helpen. Je kan ook niet alles weten h?.
Trouwens, het heeft wel iets zo'n 77 met knipperlichtjes. [:o)] Het interval is ongeveer te vergelijken met de witte knipperlichten van een overweg. Mijn 77 knippert net ietsje sneller.

Resetten met mijn MS heb ik al 2 maal geprobeerd, maar dat gaf geen effect. Met mijn Control Unit heb ik het nog niet geprobeerd. Die steekt ergens verstopt en ik heb 'm nog niet gevonden. [:o)]
Daarom dat ik een oplossing met een MS vraag, anders moet ik nog eens op zoek naar mijn Control Unit. [xx(]
Mijn handleiding geeft wel een uitleg voor het resetten met een Control Unit, maar die is in het Engels en Duits. Ik snap er dus ook niets van.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Jurgen

Het probleem is opgelost. Dank je wel allemaal voor de hulp.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Aaahh de Jurgen,probleem opgelost dus,gelukkig maar.
Wat heb je nu gedaan dat het terug in orde is?
Control Unit gevonden??

Jurgen

Yep, ik had 'm veel te goed weggestopt. Nu staat hij dicht bij mijn modelbaan samen met het aansluitschema zodat ik nooit meer te ver zal moeten zoeken. [:D]

Maar ik heb ook de (Engelse) handleiding van mijn 77 gelezen en gelezen en gelezen... Maar daar is het bij gebleven want het bleef chinees voor mij. [}:)]
David (MARKLINRIJDER) heeft mij een nederlandstalige handleiding doorgemaild en het probleem was meteen opgelost. Reset werd uitgevoerd en dan heb ik alle gewenste veranderingen met succes ingevoerd. Dat was zelfs op minder dan 5 minuten klaargespeeld.

Zo zie je dat een nederlandstalige handleiding toch veel problemen kan oplossen h?.
Eigenlijk had ik ook beetje geluk dat ik mijn Control Unit niet verkocht heb. Ik ben dat eens van plan geweest, maar heb mij toen bedacht. Gelukkig maar. [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Juist men 77 nog is opgestart en het lampje branden terug??? Spookt da hier of wa?

En vandaag deet hie het niet meer [:(]
Ik heb een 77 met kuren [:D]