Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Probleem met men 77

Gestart door Kedeng Kedeng, 28 mei 2006, 19:14:45 PM

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door INFO

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Hoe kan ik die lok resetten?



Door te beginnen om de gebruiksaanwijzingen eens aandachtig door te lezen. Want als je alles hebt geprobeert, en niets lukt of helpt meer, lees dan de gebruiksaanwijzing.[8)][8)]

Ik heb de gebruiksaanwijzing gelezen van achter naar voor en van voor naar achter.
Maar zie het niet staan [:I]
Ik ken ook niet zoveel van decoder dus als ik het niet weet schiet mij dan nie dood h? [;)]

INFO

Dan weet je dus ook wat voor merk of type decoder in jouw lokje zit, als je dat nu ook eens vermeld, dan zijn we misschien weer een stap verder.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door INFO

Dan weet je dus ook wat voor merk of type decoder in jouw lokje zit, als je dat nu ook eens vermeld, dan zijn we misschien weer een stap verder.


LokSound2-decoder
Hopelijk is het juist [:I]

MARKLINRIJDER

Heb even snel getest voor ik hierop reageer.
Met de 6021 doe je volgende stappen :
Plaats enkel en alleen je 77 op de baan(of op een los stukje spoor)
zet je 6021 uit en duw tegelijkertijd even op de beide toetsen stop en go, je 6021 gaat nu aan en uit gaan.
Vervolgens plaats je de 6021 in uit modus, dus duw op de toest stop.
geef je locadres in(standaard 03 en niet 3 bij de 77)
draai de rijregelaar naar ompolen en houdt hem daar terwijl je op de toets go drukt.  Je decoder geeft nu een geluid dat kloksgewijs piept.  De decoder staat nu in programmeermodus.  Geef op je klavier de cijfercombinatie 79 in, dit is de cv waarde waar je op kan resetten, bevestig je toetsencombinatie door je rijregeer om te polen(uiterst links te draaien).  De decoder verandert van geluid en geeft nu 4 korte en 3 lange tonen na elkaar.  Hij bevestigt je dat je in cv waarde 79 zit.  Geef nu op je klavier de cijfercombinatie 80 in.  en bevestig wederom door ompolen.  Ook nu gaat je decoder een bevestigingstoon geven. lange toon.  Nu staat je decoder terug op fabrieksinstellingen maar nog niet uit programmeermodus dit hoor je weer aan de kloksgewijze toon.  Sluit alles af door op de stop toets te duwen.  Je loc kan je testen en laten rijden op adres 03.

Ik hoop dat je er wat aan uit kan, heb je nog vragen of dergelijke laat maar komen.  Ik zal trachten je zo spoedig mogelijk te antwoorden.

Groetjes,

David

INFO

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door INFO

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Hoe kan ik die lok resetten?



Door te beginnen om de gebruiksaanwijzingen eens aandachtig door te lezen. Want als je alles hebt geprobeert, en niets lukt of helpt meer, lees dan de gebruiksaanwijzing.[8)][8)]

Ik heb de gebruiksaanwijzing gelezen van achter naar voor en van voor naar achter.
Maar zie het niet staan [:I]


Ik ken ook niet zoveel van decoder dus als ik het niet weet schiet mij dan nie dood h? [;)]




Op bladzijde 9 van de gebruiksaanwijzing staat toch een heel duidelijk verhaal in woord en beeld hoe je de decoder moet resetten m.b.v. een 6021.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Kedeng Kedeng

Bedankt David,
Zal er morgen werk van maken.

Kedeng Kedeng

@Info
Sorry deze pagina heb ik over het hoofdgezien [:I]
Maar toch bedank voor het helpen.

Kedeng Kedeng

David?
Wat is iegelijk "ompolen"? de schakelaar naar rechts draaien?

MARKLINRIJDER

Ompolen is de loc naar de andere kant laten rijden, dus je schakelaar uiterst links draaien.

Kedeng Kedeng

Oke dan,
Heb alles is geprobeerd wat David heeft gezegd
Maar het lampje wil nog altijd niet branden [:(]

Dus zal hem maar terug naar de winkel brengen.
Weet iemand hoelang daar garantie op is?

En bedankt voor de hulp mannen.

INFO

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Oke dan,
Heb alles is geprobeerd wat David heeft gezegd
Maar het lampje wil nog altijd niet branden [:(]

Dus zal hem maar terug naar de winkel brengen.
Weet iemand hoelang daar garantie op is?

En bedankt voor de hulp mannen.



Garantie op een lampje, ik denk niet zo lang, op de decoder dacht ik 2 jaar.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Kedeng Kedeng

Juist men 77 nog is opgestart en het lampje branden terug??? Spookt da hier of wa?

55erke


Uwe 77er is met u voeten aan het spelen[:D]

ysbeer

Had de machinist het licht niet uitgedaan,en nu weer aan[8)][?]

wim

Kedeng Kedeng

Als de machinist met mijn voeten is aant spelen kan hij morgen zijn C4 (niet de auto) komen halen [;)]