Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Niet voor gevoelige treinliefhebbers ....

Gestart door Fastfly, 14 maart 2015, 10:20:50 AM

Fastfly

Niet voor gevoelige treinliefhebbers ....

https://www.youtube.com/watch?v=9v6AfvKyFKQ


Soms vraag je je af welke dommeriken er rondrijden/lopen op de wereld ....

argilla

dat vraag ik me ook af. Ondanks alle waarschuwingen, filmpjes op You tube en andere media , TV , kranten verslag van ongevallen.......mensen blijven het door doen...onbegrijpelijk !!!!!!!!!! :'( :'( :'(

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Johnnytrein

Eigenlijk zouden meer dergelijke filmpjes moeten getoond worden ook op andere plaatsen. Misschien gaan de mensen dan eindelijk beseffen dat een trein niet zo maar kan stoppen.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

EVP

vrees Johny dat ook dat niet gaat helpen.... iedereen weet dat hij/zij niet mag oversteken bij gesloten slagbomen en rood licht en toch ....alle jaren zijn er zulke mensen die denken ......ik haal het " net" ....helaas.........

Rangeerduivel

Als ze het al overleven dan zijn de eerste woorden van hun excuus"ik dacht dat..."!
Zoals met veel dingen klopt het niet wat men dacht....ZEKER MOET JE ZIJN!!!

;)

ward

#5
Auto's komen we gelukkig in België niet zoveel tegen op de reizigerslijnen,
maar ik kan ervan meespreken dat voetgangers en fietsers een erg fenomeen zijn..
Wekelijks kom ik minstens wel 1 iemand tegen die nog snel de trein wil halen door door een gesloten overweg te lopen,
of gewoon niet kan wachten op die één minuut dat de trein terug vertrokken is..
Veelal zelfde uitleg, gehaast, m'n kan geen minuut meer wachten (wat doet m'n dan voor een rood verkeerslicht?  ??? )
Of die trein staat toch stil.. Maar de andere richting? of de trein was nog ver genoeg weg..
Onlangs nog een artikel gelezen van een familie die in nederland de stad en spoorwegen een proces aansmeerde omdat
hun geliefde familielid was overleden aan een onbewaakte overweg..
Veel mensen vergeten wat de wegcode zegt over een overweg, en wat het wil zeggen als de lichten op rood staan (zelfs met de slagbomen open) of wat ze moeten doen als de lichten van de overweg  niet werken..
Campagnes helpen helaas niet heb ik de indruk.. Hoe meer ze er doen, hoe meer er gewild op het spoor gaan staan..
En het spoorlopen, oversteken,.. gaat er helaas niet mee minderen..
Enigste wat ECHT helpt, is aan een overweg waar het veel gebeurd er helaas een ongeval gebeurd (in de kleinere dorpen..)
Dan is iedereen in schok voor de komende maanden, en dan doen ze het weer even niet..

AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Johnnytrein

"wat doet m'n dan voor een rood verkeerslicht" Dat hebben ze op tv laten zien, door een roodlicht de straat oversteken kost voortaan 55,00 euro.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

EVP


voor elke verkeersovertreding is overlast voor anderen bij de overwegen.... dus ja extra €250 overlastboete, bovenop de gewone boete....en dus ook voor diegene die slagbomen en rode lichten bij een overwegen botweg negeren, of voetgangers die zoals Rudy reeds aanhaalde steeds "onzin" klaar hebben  .....maar vrees is dat het ook niets zal helpen.
Het lijkt wel of het van generatie op generatie wordt doorgegeven...... :-\ :(

Peter

Helaas was het vandaag weer prijs.
Een jongen van 11 zigzagde met zijn fiets langs de gesloten slagbomen. De eerste trein had hij blijkbaar gezien, doch die uit de tegenrichting.....
Erg voor de ouders, en de treinbestuurder, die het heel hun leven moeten meedragen.

Meer kontrole?? ik weet het niet. Ik denk eerder aan mentaliteits verandering.
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

Boetes? Allemaal geen oplossing. Zoals Peter zegt, mentaliteitsverandering, en dat gaat enkel met opvoeding.
Ik kom juist uit een land waar het verkeer een droom is om in rond te rijden; simpel omdat iedereen, ook de voetgangers, zich aan de reglementen houden. Als je iemand iets fout ziet doen is het een toerist!
Geen getoeter achter je, iedereen respecteert de voorrang. Als je de straat oversteekt wacht de auto tot je wel en zeker aan de overkant bent, en scheert niet achter je weg. Fietsers krijgen een weidse boog als ze ingehaald worden...
En geen agent of camera te zien!