"Ein kleines Kalkwerk" een nieuwe tentoonstellingsbaan

Gestart door Martin Welberg, 13 maart 2015, 20:48:29 PM

Martin Welberg

Zo, zijn we weer, hut dicht en relaxed aan de keukentafel effe wat posten.
Goed, na de wash die de boel natuurlijk weer wat donkerder heeft gemaakt heb ik het totaal heel even in de ultra mat van de de Action gezet. Maar had niet het idee dat het echt wat deed, misschien wel te oud ofzo..

Verder dan maar weer, weer eens een drybrush maar nu met een titanium buff.

Op de een of andere manier heb ik een fetish met verf en wil graag alles proberen. Qua pigmentring en kleuren valt de bovenstaande wel in mijn favorieten reeks. ARA is wat dat betreft met Oud Scheveningen wel een van mijn favorieten.
Maar daar zitten jullie niet op te wachten, het resultaat...de plaatjes...

tijd om eens wat MifoTack te gebruiken. Eigenlijk gebruik ik het zelf al jaren in mijn productie.

In ieder geval prima spul om zooi mee te verlijmen, in dit geval dus een mix van steentjes die ik nog had liggen, neutral rock ook van Scape Supplies en wat ordinair fijn zand.

Zo verder in de volgende post..

Martin Welberg

Goed, dat weer gehad, nachtje laten drogen en verder maar weer. Ook die zooi gaat dus in een soort van wasje. Iets dikker en in dit geval raw omber en zwart van Talens. Zoals ik al zij heb ik vaak teveel keuze in de kleurtjes en verfjes.

De rest had ook nog wat textuur nodig. Gebruik daar een mix met van alles en nog wat voor. Zolang het maar textuur heeft en lijkt op aarde.

Ook effe laten drogen en met dezelfde mix van zwart en raw omber wassen.

en weer wat heen en weer met drybrush. In dit geval wat minder laagjes als de rotsen

Tijd voor wat alg etc. Doe dat dus dan ook maar met verf, twee tintjes groen en raw umber. Erg dunne lagen maar niet echt voorgemixte wasjes.

Ziet er zo wel wat heftig uit maar doordat je vrij veel water gebruikt, natspuiten, erg dunne verf (wash) ziet het er na droging toch wel een stukje minder erg uit. Veel dunne lagen doen veel..

Was effe een leuk stukje om het weer wat in de vingers te krijgen zodat we er te zijner tijd weer eens wat video materiaal van kunnen schieten voor ons Jijbuis kanaal. Plannen zijn er alleen ligt veel van mijn spul nog ingepakt na de verhuizing en doordat er een redelijke verbouwing in verband met geluidsisolatie in de planning staat heb ik nog niet veel zin om mijn studio weer in te richten. Daar wacht ik nog effe mee totdat het klaar is dit najaar.

Martin Welberg

Nog wel effe een teasertje van dat wat er nog gaat komen.

Dat was het voor deze update, good goan!!

Martin Welberg

Ondertussen eens wat aan het plakken geweest met wat materialen uit eigen magazijn. Hoofdzakelijk de gelaagde pollen late zomer en herfst plus wat onkruid en struiken. Blijft relaxed werk.

Kaal beginnen..

en dan bij de boel volplakken...

wat struikjes en onkruid ertussen plakken

boompje prikken om te kijken hoe dat staat

Effe wat nieuws testen..

Onkruid maar dan nog een slag hoger, kan me er wel in vinden...

Gaat wat langzaam maar goed, veel werk te doen, verhuizing is leuk maar het stagneert je wel en ondertussen ook nog op ontdekkingsreis in een tuin van een dikke 5000m2 die een kleine 2 jaar niet onderhouden is. Gelukkig hebben ze daar elektrische seizen en machetes voor uitgevonden...

kriijg het vermoeden dat het terrasje bij de Acer Palmatum wel een favorietje gaat worden om een bakkie te doen.

Boemeltrein

Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.

antoni