Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Foto's goederenwagon

Gestart door 55erke, 27 mei 2006, 17:45:28 PM

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door 55erke

Bydeway met sound van een optrekkende 77er!!

Tis toch niet het zelfde als mijn 77 met loksound,
Want die vogels hoor ik niet [:D][:D]

loco

Vandaag tegengekomen in Antwerpen.
Zo te zien hebben deze wagens al lang hun zilverkleurig jasje gewiseld voor een mat lichtgrijze tenue. Waarschijnlijk door de weersinvloeden. De wagens die nu uitgebracht worden zijn reeds mat(ter) in tegenstelling met vroeger.
Loco


55erke


Hoy
Dat is idd al een redelijk vuile. Ik zal binnekort eens een poging doen om mijn wagons te verweren. Foto's volgen dan wel.

Groeten
Johan

loco

@ 55erke, indien je wilt, kan ik je nog enkele detailfoto's opsturen. Persoonlijk zou ik de vervuiling eerder beperken tot het compleet wegwerken van de glans (ook al is die nu sterk verminderd) en daarnaast een degelijke stoflaag aanbrengen + oplichten van de details en enkele fijne vervuilstreepjes (niet te veel). Vergeet niet de opschriften proper te houden. Ook hiervoor bestaan interessante technieken.
Op jouw foto van het voorbeeld zie ik dat het model nog een zeer glanzend oppervlak heeft. Dit was vroeger nog veel erger.

Weet iemand welk de typeaanduiding is voor deze wagen?
Loco

55erke


Hoy
Dank u voor de tips Loco , detailfoto's mag je atijd doorsturen!
Welk type het is weet ik niet[:I]

Ik heb vandaag alvast mij eens bezig gehouden met mijn 2 Wagons en mijn spuitpistooltje en bortselje en verf en .......
In ieder geval de wielstellen al eens een beetje roestig gemaakt en de roosters een beetje vuil. Dan met het spuitpistool een grijs neveltje erover. Ik vind het al redelijk geslaagt. Nu zien ze er al veel echter uit.  Wat vinden jullie ervan?

Nieuw uit doos:


Verweert:



Groeten
Johan.


Anarchy

Heel mooi gedaan!

Groetjes,

Jeroen

loco

Ziet er inderdaad al pakken realistische uit.
Ik stuur je de foto's

Loco

Kedeng Kedeng

Ziet er al goed uit [8D]

Gerolf

Mooi werk, Johan. De kopse zijden zou ik nog wat meer "in de verf" zetten.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

55erke


Hoy
Merci voor de tips.
Ik heb nog wat detailfoto's van Loco gekregen dus binnekort ga ek de details nog wat bijwerken.
Groeten
Johan

D_Loc

Door het verweren is zelfs de taal veranderd van Engels in Duits. Petje af, heel knap gedaan [:D]. Maar even zonder gekheid, het toont een heel stuk realistischer!
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

janjozef

ziet er heel goed uit, in ieder geval een stuk beter als nieuw, kan nog een beetje meer uitgewerkt.
Maar uiteindelijk kunt ge blijven verweren.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ERVIN

Ja 55erke,ziet er weeral prima uit.[;)]

BD1701

Beste loco, deze wagons interesseren mij ook enorm, ik heb al 5 stuks van deze ABS-wagons in mijn bezit, en er volgen er normaal nog.
Als het kan had ik daarom ook graag even de detail-foto's enzo, van deze wagons gekregen.
Alvast hartelijk bedankt.