Groen in N schaal

Gestart door 59erke, 06 maart 2015, 23:43:39 PM

59erke

Even een oproep aan de actieve N-'ers op dit forum.

Ik gebruik al jaren de foliage van woodland voor mijn zelfbouw bomen en struiken.
De laatste jaren zie ik hier regelmatig zeer mooi en gedetailleerd groen verschijnen waarmee onze HO collega's hun bomen maken.
Ik weet nu niet meer precies welke merken het zijn maar ze zien er levensecht uit. Veel beter dan de woodland foliage  :(

Heeft er iemand een idee of er gedetailleerde producten bestaan voor n bomen en struiken te maken ?

Grtz
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

railrunner

Ik gebruik steeds Mininatur voor het maken van mijn bomen.  Ze zijn wel niet zo goedkoop, maar geven inderdaad zeer goed resultaat.  Zij hebben specifiek materiaal in schaal N voor uiteenlopende bomen: berk, beuk, eik,...  Belangrijk is te letten op de juiste nummering, bijvoorbeeld voor beuk is dat nummer 920-12, 980-13 (eik) waarbij de 1 altijd slaat voor specifiek N-schaal.  Ook seizoen kan je hierin kiezen.  Voor lage begroeiing gebruik ik ook HO-materiaal, maar dan enkel de korte types zoals bijvoorbeeld 717-23 grasstruikjes kort vroegherfst.

Voor struikjes gebruik ik ook Mininatur.  Daarvoor zijn de Blütenbüschel (ook HO) handig.  Alleen knippen we ze wat fijner :)

Om dennenbomen en aanverwanten te maken gebruik ik grasvezels van 6mm, 4,5mm, 2mm en 1mm.  Voor 0,5mm gebruik ik gelijkaardig materiaal van Polak.

Methodes om bomen te maken zijn hier op dit forum gemakkelijk te vinden.

Succes.

59erke

Jim, bedankt voor de tip , dit is inderdaad het materiaal dat ik zocht.

Heb je trouwens een idee waar ik deze producten kan vinden (online of niet) ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

railrunner

Je kan rechtstreeks online bestellen op hun website: www.mininatur.de
Goede service, nooit problemen mee gehad. 
Als je het direct wilt hebben: op onze tentoonstelling bij MTE misschien.