een paar beelden om mee in de stemming te komen...
(de decals liggen al klaar en ik ga één dezer dagen eens een dry brush en wet wash proberen....)
1. het binnenwerk van de "lighter cam". De USB aansluiting wordt er af gehaald. De houder voor micro SD kaartje komt naar buiten, de batterij blijft, maar de eigenlijke camera zal wslk langere draadjes krijgen. Fijn soldeerwerk dus, een uitdaging voor mijn lompe poten. De drukknopjes voor "on/off/reset/start/standby/picture mode/..." (dat gebeurt allemaal met maar 2 knopjes en combinaties daarvan ) zullen worden overgenomen door een ATTiny85 microcontrollertje en een paar transistortjes. Dan moet er ook nog een 5V voedingetje bij en een IR ontvangertje. Alhoewel ik momenteel nog twijfel over de aansturing : ofwel met een IR afstandsbediening ofwel met een DCC commando via de centrale. Dan zou eventueel een functiedecoder ipv een ATT85 kunnen volstaan, maar hoe programmeer ik die dan dat hij 3 of 4 pulsen ineens geeft, of dat hij 2 of 5 seconden signaal vasthoudt... Enfin, dat zien we dan wel weer. printje met ATT85 (8 pins IC) en Optocoupler (ook 8 pins ic) is maar even groot als de decoder.

2. Even de camera bij het onderstel van de trein gelegd. Zoals te zien is : nog de originele 3 polige AC motor, in combinatie met de LD-W-32 die al eerder werd ingebouwd. Ondanks de "voorhistorische motor" rijde dit lokje eigenlijk nog vrij goed. De verlichting van de Lok is al uitgevoerd met wit-Rood wisselende LEDs. (die zitten in de kap ingewerkt)

3. na 1 lichtgrijs grondverfje en 2 laagjes Lufthansa Gelb hebben we al een idee van hoe het wordt...

4. na 4 lagen geel, en het dak (met het penseeltje) in "Ijzer grijs) geverfd... De dakranden worden nog met zwart afgelijnd. En dan kunnen we decals plakken en vervuilen, waarna de (matte) vernis er over kan.