Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Opening Berlijns station werd bloedbad

Gestart door Jurgen, 27 mei 2006, 12:11:39 PM

rgp

Dag,

Gerolf; zeer wijze woorden (ooit al eens iets anders gezegd ?[8D])

Sicco, je hebt gelijk, want de topic was "opening van het Berlijns station", maar je kunt niet op een eiland wonen en al de "corporate" afzonderen.  Er lopen al genoeg dromers rond.

Ik wil bij deze al de intervenanten en de moderator bedanken, want

1? het niveau van de intervenanten is nooit verlaagd tot een alledaagse scheldpartij, zoals op andere (modeltrein)fora wel het geval is.

2? de moderator heeft toegelaten dat iedereen, zonder onderscheid van strekking toegelaten zijn zegje te doen.

Bon, en nu terug naar modeltreinen.

Sicco, ik heb alleen de 5166 besteld, maar ik denk dat ik toch ook nen gele ga kopen.

Roland


Havoc

citaat:
Ik ben zeer maatschappelijk en politiek betrokken, maar ik snap niet wat dergelijke onderwerpen op een modelspoorforum te zoeken heeft.


Wel, ik vind dat dit forum serieus nood heeft aan een OT sectie. Enkel en alleen over treinen, sorry maar dat bloedt dood na enkele jaren. Het gaat er over dat mensen met dezelfde interesses eens over iets anders babbelen, en zo misschien tot de conclusie komen dat ze nog meer gemeen hebben dan treinen. Dat kan misschien leiden tot een betere verstandhouding, vriendschappen buiten dit forum etc. Anders gaat het hier lijken op een bende "vakidioten".

Als je dat niet wil, fijn maar zeur er niet over. Zolang dat allemaal niet in schelden vervalt is het enkel gezond voor het forum.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Havoc
Wel, ik vind dat dit forum serieus nood heeft aan een OT sectie.
Misschien wel. Ik zie er voordelen van, maar ook mogelijke gevaren. Een off-topic gedeelte kan verrijkend zijn, maar kan ook een scheldhoek worden.
Politieke discussies - van welke strekking ook - horen er in ieder geval niet.

Moeilijke keuze, die niet wij, maar Nico en Tony moeten maken. Mogelijk hebben ze die keuze ooit al gemaakt, en is dat de reden dat er geen dergelijke ruimte voorzien is - de moppenpagina's niet meegerekend.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

nico

Ik ben er volledig mee akkoord dat het forum van Modelspoormagazine geen goede plaats is voor een topic over pakweg de staatshervorming, maar anderzijds is het ook zo dat elke modeltreinliefhebber leeft in een wereld die ruimer is dan modeltreinen. De discussie die hier gevoerd wordt is begonnen naar aanleiding van de feiten in het station van Berlijn - on-topic dus - , waarop iedereen zijn mening of een mogelijke verklaring tracht te geven en bovendien ook mag geven. Daar is me dunkt niks mis mee zolang het geen scheldpartij wordt en dat is hier duidelijk niet het geval geweest.
Dit even tussendoor om ons standpunt ter zake te verduidelijken.
Nico

vdr

we kunnen misschien een scheldhoekje maken . Volledig geluidsvrij en gecapitoneerd ,dan doen we onszelf en iemand anders gene pijn .
En wa belangrijk is, da we dan ons hart is gelucht hebben en we weer volle goede moed aan onze hobby verderdoen [:D]
 

janjozef

voor mij mag politiek hier volledig buitenblijven. Het spijtige gebeuren in Berlijn kan wel vermeld worden. Maar eens ze dit beginnen politizeren hoeft het vooe mij niet meer.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

Ik heb dit bericht hier niet met politieke bedoelingen geplaatst.
Politiek kan mij eerlijk gezegd gestolen worden. Het was gewoon omdat het gebeuren rond het nieuwe Berlijnse station toch een tragische gebeurtenis geworden is.
Ik stel dan ook voor dat Tony op dit onderwerp nu gewoon een slotje zet, want anders gaat er hier toch alleen maar verder gepraat worden over politiek. Kan iedereen daar mee akkoord gaan?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

Jurgen dat weet ik en ik denk zelf dat achter de feiten zelf geen politiek zit, maar vraag me niet hoe we zijn er wel aanbeland. Zal zeker ook mijn fout zijn.

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

DelticPower

@Jurgen en @Jan  Het zuiverste bewijs dat we mensen zijn. De gebeurtenissen raken je en je reageert menselijk en begrijpelijk.
Groeten van Jan

tonycabus

En het ging tenslotte oorspronkelijk om een station, waar men redelijkerwijs kan aannemen dat er al eens een trein stopt...
Brussel Centraal is ook een Station... maar de straten van Antwerpen misschien niet helemaal. Maar dan komen we wel bij de conclusie van DelticPower: feiten die ons allemaal raken en die opgerakeld worden omdat de zoveelste gestoorde, "in een zatte bui" dan nog, begint te moorden. In een station.
Ik sluit me dus aan bij Nico (we praatten erover via de telefoon).
Alleen geen politiek of zo gez...ever, maar dat hadden jullie ook allang door natuurlijk.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

jarikd

Even de laatste update over de steekpartij in Berlijn.

Na bekend werd dat een van de eerste slachtoffers HIV-besmet is, hebben zich nog 8 slachtoffers gemeld. Het totaal aantal slachtoffers komt daarmee op 36. Geen van de slachtoffers verkeert nog in levensgevaar.
Eigenlijk zijn het 37 slachtoffers, aangezien hij minuten voorafgaand aan zijn wilde steekpartij een van zijn vrienden een bloedneus heeft geslagen en zijn mobiele telefoon heeft gestolen.

De dader zal worden aangeklaagd voor meervoudige moord. Omdat hij minderjarig is bedraagd bij veroordeling de maximale gevangenisstraf 5 jaar. Mogelijk komt daar nog verplichte opname in een psychiatrische kliniek bij.

De verdachte houdt vol zich niets te kunnen herinneren van het voorval, en roept dat hij een slechte jeugd heeft gehad (gescheiden ouders, opgegroeid in achterbuurt, verkeerde vrienden).

En tot slot:
Met politiek of rassenhaat heeft deze steekpartij niets te maken. Er is geen enkele zichtbare overeenkomst tussen de slachtoffers.
Haalt toch uit den vreemde niet, hetgeen uw eigen land u biedt