Opening Berlijns station werd bloedbad

Gestart door Jurgen, 27 mei 2006, 12:11:39 PM

Jurgen

Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Kedeng Kedeng

Ik ook [:(!]
Vind het raar dat niemand ingrijpt van die mensen?

Johnnytrein

Zou het Vlaams Belang hier nu ook de schuld van krijgen? Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

tufken

citaat:
Geplaatst door Johnnytrein

Zou het Vlaams Belang hier nu ook de schuld van krijgen? Johnny



Breng ze maar op geen idee. (de regering)  [:D]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Tom

Er wordt iedere dag beelden getoond op het nieuws van al die aanslagen in Bagdad, maar het wordt hier niet veel beter. [V]
Tom

Gerolf

Alweer een geschifte die door het lint gaat ... in-triest [:(]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

jarikd

Even het laatste nieuws over deze zaak:
-De dader is geen 17 jaar, zoals in hierboven genoemde link staat vermeld, maar 16 jaar oud.
-Hij heeft geen 27 maar 28 slachtoffers gemaakt, waarvan er 15 zaterdagavond nog in het ziekenhuis lagen.
-De dader beroept zich op ontoerekeningsvatbaarheid wegens hoge alcoholconsumptie.

En dan het belangrijkste feit:
-Een van de slachtoffers is drager van het AIDS-virus.[:(]

Dit heeft grote gevolgen voor de dader. De oorspronkelijke aanklacht luidde:
-het toebrengen van licht tot ernstig lichamelijk letsel bij meerdere personen.
De aanklacht is inmiddels gewijzigd in:
-het toebrengen van licht tot ernstig lichamelijk letsel bij meerdere personen en de moord op meerdere personen.

Waarom de aanklacht voor moord is toegevoegd? Omdat besmetting met het virus de levensverwachting van de slachtoffers verlaagd.
Haalt toch uit den vreemde niet, hetgeen uw eigen land u biedt

janjozef

simpel oplossen : de dader afschieten en probleem opgelost. evenzo met die polen in brussel en die van wilrijk in antwerpen. nen aap van 16, 17 of 18 moet al weten dat ge zulk een feiten niet pleegd. Minderjarig zijn is een excuus maar niet voor zulk een feiten.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

jarikd

@ janjozef
Natuurlijk kan je de dader afschieten. Wat mij betreft creperen alle daders van zinloos geweld, pedofielen en politici weg in een middeleeuwse kerker. Maar dat lost de problemen van de slachtoffers niet op.

Er zijn 27 personen mogelijk besmet met het HIV-virus en dat los je zelfs met doodstraf voor de dader niet op. Als je dan toch voor de doodstraf bent, kan je de dader beter proefkonijn laten spelen voor medicijnen tegen AIDS. Daar hebben de slachtoffers tenminste nog wat aan.

Gelukkig is het afscheidsfeest van de Hofpleinlijn tussen Rotterdam en Den Haag afgelopen donderdag wel zonder incidenten verlopen.
Haalt toch uit den vreemde niet, hetgeen uw eigen land u biedt

Tom

Je moet de misdaad niet bestrijden waneer het feit al gepleegd is, maar de oorzaken moeten bestrijd worden.
Tom

Jurgen

citaat:
Geplaatst door janjozef

simpel oplossen : de dader afschieten en probleem opgelost. evenzo met die polen in brussel en die van wilrijk in antwerpen. nen aap van 16, 17 of 18 moet al weten dat ge zulk een feiten niet pleegd. Minderjarig zijn is een excuus maar niet voor zulk een feiten.

Jan



Toch maar oppassen om zo'n dingen te zeggen hoor. Maar ik begrijp je wel hoor. Maar als je zelf slachtoffer bent van zoiets ben je daar eigenlijk nog steeds niet mee geholpen.
Ik zou 'm laten werken voor de medische kosten die de slachtoffers zullen moeten betalen.
Maar ja, over een paar jaar loopt die waarschijnlijk toch al terug vrij rond. Dan is hij er vanaf, maar de slachtoffers moeten hun hele leven verder met de zorgen. [V]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

Natuurlijk los je de problemen van de slachtoffers niet op met de dader af te schieten, dat is iets waar de ganse gemeenschap voor moet opdraaien. De dader heeft niets en zal nooit voldoende hebben om de finaciele gevolgen van zijn daad te bekostigen. De slachtoffers van nu kunnen enkel nog zo goed mogelijk geholpen worden. Het zijn de slachtoffers van de volgende zot die we moeten proberen te beschermen. Dit doen de niet door een verwijtend vingertje op te steken naar de dader van vandaag. maar eerder door kordaat te laten zien dat zoiets niet getolereerd wordt, en zeker niet onder invloed van drank. drank is een verzwarende omstandigheid geen verontschuldiging.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Koen

Het is een trieste gebeurtenis. Alleen beseffen we niet dat het probleem niet zomaar van de kaart te vegen is. Het is een maatschappelijk probleem dat steeds groter wordt. Voor een stuk cre?ren we zelf dit probleem. Grenzen die steeds vager worden, geen maatschappelijk gevoel, alles kan en mag. Ik heb zelf twee kinderen en als ik hun verhalen over hun medeleerlingen hoor, stel ik mij dikwijls de vraag of mensen nog aan opvoeding doen. Maar goed, zij die vrij zijn van zonden werpen de eerste steen. Iedereen doet het naar best vermogen. Misschien draagt de creativiteit van de geest en dus ook onze hobby, al dan niet in groepsverband, bij tot een gevoel van samenhorigheid.
Nooit te oud om te leren

rgp

Dag,

Koen, ik ken die verhalen, maar erger mij dood aan zinsnedes in het genre:"het is een maatschappelijk probleem, en we zijn allen meeschuldig".  Dat laatste is al een grote leugen, want diegene die er de laatste 30 jaar iets willen aandoen werden nagewezen !
Het begint bij onszelf en dat is niet altijd gemakkelijk, maar er zijn toch een paar basisregels:
1? opvoeden begint van bij de geboorte, niet op pakweg 10 jaar.
2? voor kinderen moet je tijd maken: werk, vrienden enz zijn geen excuus: de kinderen zijn immers toch niet door de postbode gebracht ?
3? de ouders bepalen de normen niet de kinderen.  Dus opmerkingen in het genre van "die mag dat en ikke niet" of "die heeft dat en ikke niet" werden bij mij kordaat beantwoord met "als het ginder beter is, pak dan uw valies".
4?  Een draai rond hun oren kan geen kwaad, en den eerste ( pseudo links doorgedraaide pseudo opvoeder)die mij daar een omerking komt overmaken kan er ook ??n krijgen.

Resultaat: ik heb een dochter van 20 aan de KUL en een zoon van bijna 18 (die het moeilijk heeft gahad met zichzelf toen hij 10 was), maar ik mag er overal meekomen en terugkomen.  Beiden kennen ze de waarde der dingen en dat er voor gewerkt moet worden, want dat het niet uit de hemel zal vallen.

Maar als ik de reacties in A'pen hoor (waar ik mij dood aan erger) dan zijn we er zeker nog niet.  Immers diegene die nu oproepen voor verdraagzaamheid zijn dezelfden die gedurende 30 jaar alles hebben toegelaten, maar dat hadden de nabestaanden van de slechtoffers niet door.  Spijtig

Roland

Koen

Hallo Roland,

Ik ben het er volledig mee eens maar naar mening is het een maatschappelijk gegeven. Het is bizar hoe mensen reageren als je een degelijke opvoeding wilt geven. Je krijgt reacties zoals: je bent veel te streng, je moet de kinderen de kans geven om zelf hun weg te vinden, och laat hen ze moeten het maar ervaren. Ik ben het er mee eens dat je de kinderen stelselmatig moet leren hun verantwoordelijkheid te leren nemen maar er moeten grenzen en normen aangeleerd worden. Dit kan je niet als je hen maar aan hun lot over laat of als je alles toe laat. Ik kan gelukkig met mijn kinderen overal komen (en meer dan ??n maal). Zij hebben besef van normen en grenzen maar ik kan je verzekeren dat dit niet zo vanzelfsprekend is. Je moet zowel als ouder en als kind opboxen tegen anderen die dit allemaal maar onzin vinden.
Nooit te oud om te leren